Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: پیشرفت و توسعه شهری با اتحاد، همدلی جریان های سیاسی، مردم و مسئولان محقق می شود.

به گزارش ایرنا، «مهدی جمالی نژاد» روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار کلانشهر اراک و نشست تسهیل خدمات سفر استان مرکزی افزود: شهرداری به عنوان دستگاه راهبری امور شهری با بیش از 300 وظیفه خدمات رسانی دارد و فعالیت های آن باید به دور از فعالیت های سیاسی و در سایه مشارکت جویی و خلاقیت و جدیت دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تقویت زیرساخت های شهری و بهبود مناسبات و مبلمان شهری در سایه اعتماد حداکثری مردم و مسئولان ایجاد می شود و باید همه ظرفیت ها به صورت صحیح در راستای پیشبرد امور شهری هدایتگری شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: افزایش اعتماد مردم به شهرداری ها بهبود مشارکت افراد جامعه در زمینه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را رقم می زند.
جمالی زاده شناسایی و معرفی جاذبه های شهرها برای توزیع مسافرت ها را از برنامه های اولویت دار وزارت کشور در سال جاری دانست و گفت: یکهزار و 279 شهر و 37 هزار روستا در سطح کشور وجود دارد اما، 400 روستا و شمار کمی از شهرهای کشور هدف گردشگری بوده و مردم در نوروز و تابستان به آن ها مسافرت می کنند.
وی ادامه داد: ضعف در معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرها و روستاها از جمله مهمترین عوامل توزیع ناعادلانه مسافرت مردم در بین شهرهای کشور است و می طلبد که تلاش هدفمندی در معرفی جاذبه های گردشگری شهرها و روستاها در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: ظرفیت های تاریخی و گردشگری متعددی در استان مرکزی وجود دارد که تبدیل این استان به مقصد گردشگری نیازمند معرفی این جاذبه ها دارد.
جمالی زاده گفت: برند سازی از دیگر راهکارهای افزایش حضور گردشگر در شهرهای کشور است و می طلبد که مسئولان استانی در این زمینه حضور فعالانه داشته باشند.
وی یادآور شد: با وجود بارش های سنگین شبانه روز اخیر در استان های خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد شرایط فوق بحرانی حاکم است و با توجه به هم مرزی برخی شهرهای استان مرکزی با این استان ها باید مراقبت ها ویژه برای مقابله با حوادث احتمالی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با یادآوری جاری شدن سیل در استان های گلستان و مازندران، افزود: کمک رسانی به مردم این مناطق سیل زده قابل تقدیر است و می طلبد که در صورت بروز هرگونه مشکل در سایر استان ها نیز کمک رسانی هدفمند به صورت فوق العاده صورت بگیرد.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: نامگذاری هوشمندانه امسال به عنوان رونق تولید در راستای استفاده از تولید ملی، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، معیشت مردم و مقابله با توطئه های دشمنان است.
سید«علی آقازاده» افزود: رونق تولید مکمل کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی است و باید با تلاش و برنامه ریزی صحیح زمینه تحقق شعار امسال را فراهم شود.
وی با سیل زدگان مازندران و گلستان ابراز همدردی کرد وادامه داد: تمامی امکانات و مسئولان استان مرکزی در آماده باش کامل قرار داشته و این استان به عنوان معین از آمادگی کامل برای کمک و خدمت رسانی به سایر استان ها در صورت بروز حوادث طبیعی برخوردار است.
استاندار مرکزی با یادآوری معارفه شهردار اراک افزود: شورای اسلامی این کلانشهر بدون هیچگونه توصیه و در فضای دموکراسی شهردار را انتخاب کرده است.
آقازاده با یادآوری ذخیره 220 میلیارد ریال در شهرداری اراک، افزود: می طلبد که این اعتبارات در زمینه فعالیت های عمرانی استفاده و ظرف مدت 2 ماه آینده زمینه بهره برداری از 2 سه طرح بزرگ این کلانشهر فراهم شود.
وی با یادآوری شکستگی یکی از پل های جاده خنداب - میلاجرد گفت: باید از عبور هرگونه ماشین سنگین از روی این پل توسط پلیس راه جلوگیری شود.
«محمد حسینی» نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی از شرایط خاصی برخوردار است و دهیاری ها و شهرداری های این استان مسایلی دارند که نیاز است معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با حضور در استان مرکزی و نشست با شهرداران استان از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شود.
معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: تردد در جاده های این استان از ابتدای آغاز طرح خدمات تسهیلات نوروزی تا کنون 15 تا 22 درصد افزایش داشته است.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: اقامت مسافران نوروزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داردکه با افزایش ظرفیت امکانات ماندگاری آموزش و پرورش در شهرستان اراک زمینه اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان فراهم شد.
وی ادامه داد: از دهیاران روستاها خواسته شده بازرسی منظم از سدها و بندهای خاکی مناطق استان داشته باشند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: تمامی ماشین آلات امداد رسانی، خدماتی و کارگروه مخاطرات سیل استان به صورت آماده باش قرار دارند و پیش بینی های لازم برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی اندیشیده شده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای طرح نوروز امسال 9 نفر در جاده های استان جان خود را از دست داده و 13 نفر مجروح شده اند.
سرهنگ«ایرج کهریزی» افزود: 54 درصد فوتی های استان مرکزی در این مدت مربوط به انواع سواری ها و 33 درصد بر اثر واژگونی وسایل نقلیه اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: بی توجهی به جلو بیشترین عامل تصادف جاده ای استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: انحراف به چپ 67 درصد تصادفات و لغزندگی معابر عامل 11 درصد تصادفات جاده ای استان در این مدت بوده است.
سرهنگ کهریزی افزود: 92 درصد فوتی ها در این مدت در صحنه تصادف و هشت درصد در بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند.
وی ادامه داد: 58 درصد فوتی ها در این مدت مرد و 42 درصد زنان بوده اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اثر بارندگی های اخیر تمامی رودخانه های استان سیلابی و خروشان شده و در صورت ادامه بارندگی ها احتمال طغیانی شدن آن ها هست که مردم باید از حضور در حواشی رودها بپرهیزند.
«عزت الله آمره ای» افزود: تمامی نقاط حادثه خیز استان مرکزی برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی شناسایی شده و اقدام های لازم برای مقابله با حوادث انجام شده است.
وی ادامه داد: سه نقطه حادثه خیز شامل شهرک گردو، ورودی نظم آباد و ترمینال سردشت در شهر اراک وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای آن ها اندیشیده شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی استان مرکزی گفت: عمر مفید سدهای کوچک این استان تمام شده و احتمال تخریب آن ها وجود دارد.
آمره ای افزود: اطلاع رسانی کافی در خصوص مدیریت و کنترل منابع و سازه های آبی به فرمانداران ارایه شده و نیاز است مراقبت های لازم را در این خصوص انجام شود.
وی ادامه داد: سدهای خاکی منطقه قره کهریز، هندودر و چالدران تحت مراقبت هستند و اطلاع رسانی کافی به روستاییان شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی مناطق اطراف رودخانه های استان، مردم شهرها و روستاهای استان که در حاشیه رودخانه ها قرار دارند باید از آمادگی لازم برخوردار باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 12 موزه استان در تعطیلات نوروزی خدمات رسانی دارند و برگزاری یکهزار جشن در قالب نوروزگاه ها ورودی شهرها در دستور کار این اداره کل است.
«علیرضا ایزدی» افزود: 142 مورد بازدید از ابنیه های تاریخی و گردشگری استان مرکزی انجام شده و یک مورد اخطار کتبی و پنج مورد تذکر به آنان داده شده است.
وی ادامه داد: چهار هزار و 200 نفر از 25 اسفند پارسال تا کنون از موزه ها و سه هزار نفر از غار نخجیر استان مرکزی بازدید کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 6 میلیون و 300 هزار تردد در جاده های این استان در این مدت ثبت شده است که تعداد این تردد ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان، یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
در این آیین «کریم شفیعی» به عنوان شهردار اراک معرفی شد.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استانداري استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

 

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • ربیعی، وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود