Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان محیط زیست گفت: دست خود ما در کار بوده، جنگل ها را از بین برده ایم و آبخیزها را تهی از درخت و پوشش گیاهی کرده ایم در نتیجه این بلاها بر سرمان آمده است، در واقع کار خود ما است.

اسماعیل کهرم کارشناس و مشاور رئیس سازمان محیط زیست در خصوص علت وقوع سیل در مناطق مختلف کشور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: دست خود ما در کار بوده، جنگل ها را از بین برده ایم و آبخیزها را تهی از درخت و پوشش گیاهی کرده ایم در نتیجه این بلاها بر سرمان آمده است، در واقع کار خود ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آن زمان که جنگل ها در همین منطقه آق قلا وجود داشتند آیا ما همچین سیلاب هایی داشتیم؟ خیر؛ ولی وقتی جنگل را به زمین زراعی تبدیل کردیم، وقتی که باران در آب خیز آمد، اگر درخت و پوشش گیاهی باشد مقدار زیادی از این آب جذب می شود و حرکت آب روی زمین آهسته انجام می شود، ولی وقتی که درخت و پوشش گیاهی نباشد آب سرعت پیدا می کند در شیب سرازیر می شود و پل بتنی را نیز از بین می برد و حتی تریلی های بزرگ را هم می غلتاند، در نتیجه خاک را می شورد و به جاهایی که مناسب کشت و زرع نیست انبار می کند؛ بنابر این کار خودمان است و مقصر خود ما هستیم که این سیلاب ها به وجود می آید.

 

کهرم در پایان گفت: امروز یکی از مقامات گفت الان 350 میلیارد تومان خسارت به این زمین ها وارد شده است در صورتی که با یک دهم این پول ما می توانستیم با روش های آبخیزداری این منطقه را چنان حفظ کنیم که چنین خسارت هایی را نبینیم؛ این مسئله که ایشان چنین حرفی زد نشان می دهد که دولت سعی دارد رفع و رجوع کند؛ می گویند در ظرف 5 روز به اندازه یکسال باران آمده است، مگر در اروپا این قدر باران نمی بارد، چطور آن جا این قدر تلفات ندارد؟

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تلاش‌ها و فعالیت‌های این سازمان در روز بارانی برای امدادرسانی به شهروندان خبر داد.

هادی عیدی‌پور امشب، ۵ اردیبهشت با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

وی، همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان کرد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، ۲۳ واحد عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره ای از محدوده‌ رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • کروس: باید بارسلونا را ۴-۰ می‌بردیم
  • افشاگری از اتفاقات تلخ در فوتبال تهران
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • آزمون: وظیفه ام را در برابر بولونیا انجام دادم