Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:52:26 GMT

آثار تاریخی شیراز پس از سیل + عکس

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۹۵۳

آثار تاریخی شیراز پس از سیل + عکس

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتشار تصاویری از دروازه قرآن، دیگر آثار تاریخی و وضعیت اسکان مسافران در شیراز، از عادی شدن شرایط پس از وقوع سیل خبر داده است.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار تصاویری از آب گرفتگی بازار وکیل شیراز و دروازه قرآن و اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در تأیید محاصره برخی آثار تاریخی همچون حمام وکیل، حافظیه و سعدیه در سیلاب، هنوز گزارشی از میزان آسیب‌های احتمالی به این آثار ارائه نشده است، اما سازمان میراث فرهنگی ساعاتی پیش با انتشار تصاویری از تخت جمشید، دروازه قرآن و حافظه، شرایط شیراز را عادی نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروازه قرآن پس از فروکش کردن سیل حافظیه، شیراز، عصر دوشنبه پنجم فروردین ماه پاسارگاد پس از بارندگی شدید اسکان اضطراری مسافران سیل زده مکانی که تولیت شاهچراغ برای اسکان مسافران آماده کرده است

با وقوع بارندگی سیل آسا پیش از ظهر دوشنبه ۵ فروردین در شیراز، اختلال شدید تردد در محور ورودی دروازه قرآن ایجاد شد و تصادف زنجیره‌ای به وقوع پیوست و سیلاب تعداد زیادی از خودرو مسافران و شهروندان را با خود برد. آخرین گزارش سخنگوی سازمان امداد و نجات حاکی از این است که سیل شیراز، ۱۸ قربانی و ۷۴ مصدوم داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفرهای نوروزی سیل سیل شیراز نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز