Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون عمورانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه همه دستگاههای استان در آماده باش کامل هستند، گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث سیل امر ضروری است.

رضا رجب زاده روز دوشنبه در نشست ستاد بحران شهرستان مانه و سملقان با اشاره به خشکسالی های اخیر افزود: بسیاری از مسئولان پیش بینی بارش باران با چنین حجمی را در روزهای اخیر نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عدم جانمایی مناسب تیربرق ها، لوله های آب شرب روستایی و توسعه کشاورزی در حریم رودخانه ها را از مشکلاتی دانست که به وقوع حوادث کمک می کند.
وی از بین رفتن مراتع، جنگل ها و ... را از عوامل بوجود آمدن سیل ها عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان باید قبل از حوادث طبیعی همچون سیل این پیشگیری ها را در نظر داشته باشند.
رجب زاده با بیان این مطلب که بازتوانی را بعد از بحران سیل خواهیم داشت افزود: در هر بحران یک تجربه ای به دست می آید که در یک فرآیندی آسیب شناسی شود تا در بحران های بعد با کیفیت بهتری کار شود.
وی با اشاره به اینکه باید فضاهای مجازی در زمان بحران مدیریت شوند تصریح کرد: متاسفانه برخی از بزرگ نمایی ها و رسانه ای کردن برخی از مطالب و رویدادها که غلط مخابره می شود تصمیم گریی ها را در مسیر دیگری قرار می دهد.
معاون عمرانی استاندارخراسان شمالی گفت: بعد از اتمام بحران طی یک جلسه مشکلات و نیازها و کمبودها در جلسه بررسی شود تا مشکلات مردم به حداقل برسد.
وی با اشاره به اینکه جمعیت استان خراسان شمالی بیشتر در روستاها ساکن هستند عنوان کرد: باید امکانات حداقل نیاز مردم در روستاها ارائه شود تا مراجعات مردم به شهر کاسته شود.
وی نیاز مردم سیل زده را پتو، مواد غذایی و زیر انداز و ست بهداشتی عنوان کرد .
فرماندار مانه و سملقان گفت: در ابتدای شروع شرایط خاص در شهرستان تمامی اعضای به صورت آماده باش هستند و از 2 روز گذشته شرایط بهتر شده است.
محمود رضا معموری افزود: در حد نیازهای ضروری خدمات رسانی را داشته ایم.
وی اظهار داشت: تدابیر لازم برای پیشگیری از مسائل سیل انجام شده است و اقلام مورد نیاز از دیروز در سطح شهرستان توزیع شده است.
شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و سیل هفته گذشته خسارات زیادی را به منازل مسکونی، اراضی کشاورزی ، راه و ... وارد کرد و سه نفر فوتی در پی داشت.
7183/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استانداري معاون عمراني ستاد بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد

نیروهای هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش فارس، نیروهای هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز دوشنبه در جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان پیش بینی می‌شود.

همچنین در روز سه‌شنبه مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

این شرایط روز چهارشنبه در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استانهای گلستان و چهارمحال و بختیاری تداوم دارد.

بر این اساس؛ سازمان امداد و نجات از شهروندان درخواست کرد تا از حضور در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان
  • شهرداران برای خلق منابع مالی جدید تلاش کنند
  • استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند