Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@10:18:55 GMT

رانش، تهدید جدید جاده‌های کوهستانی گلوگاه

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۹۹۶

رانش، تهدید جدید جاده‌های کوهستانی گلوگاه

ساری- ایرنا- فرماندار گلوگاه گفت: رانش و لغزش زمین، روستاهای جنگلی و کوهستانی شهرستان گلوگاه را تهدید می کند.

محمدرضا تباکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش نرم باران در مناطق کوهستانی گلوگاه در حال حاضر گزارشی از سیلاب ارائه نشده است.
وی اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف در روزهای گذشته و ارتفاع بیش از یک و نیم متری برف در برخی از مناطق کوهستانی گلوگاه، در صورت شدت بارش باران احتمال سیلابی شدن وجود دارد و مدیریت بحران در آماده باش کامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار گلوگاه افزود: برنامه ریزی های مختلف انجام و مناطق پرخطر شناسایی شدند و مدیریت بحران با آمادگی کامل در منطقه حاضر است.
تباکی گفت: تنها نگرانی ما در شرایط فعلی رانش برخی از محورهاست که به دلیل بارش باران و برف، رانش زمین در برخی محورها وجود دارد و اعضای مدیریت بحران با امکانات و تجهیزات راهداری در آماده باش بوده و در صورت نیاز عملیات اجرایی را انجام می دهند تا از خسارت جلوگیری شود.
وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران افزود: عدم استقرار در حاشیه رودخانه ها و نصب چادر در اطراف آن، بوق زدن ممتد در محورهای برف گیر به علت سقوط بهمن ممنوع است و همچنین با توجه به کوهستانی بودن منطقه بالادست بهشهر و بخش یانه سر افراد از استقرار و بیتوته در این مناطق جدا' خودداری کنند.
براثر وقوع سیل یکشنبه شب هفته گذشته در مازندران به حدود 200 روستا و چندین هزار دهنه کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیرساختی خسارت وارد شد.
همچنین سیل راه، آب، برق و گاز بیش از 200 روستای مازندران را قطع کرد که براساس گزارش رسمی تاکنون حدود 80 درصد از اثرات ناشی از سیل در استان پاکسازی شد.
سیل آخر زمستان در استان مازندران موجب فوت 5 تن از هموطنان ما در این استان شد.
/1899/7332

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رانش زمين گلوگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از بعدازظهر جمعه، اظهار داشت: در قالب این سامانه، بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر صاعقه، احتمال خیزش گردوخاک برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی برای اغلب نقاط استان خواهد بود، عنوان کرد: این سامانه بارشی تا بعدازظهر سه‌شنبه در استان ادامه فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و… در استان، بر لزوم احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تأکید کرد.

کد خبر 6082860

دیگر خبرها

  • اعزام تیم مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی تیم مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی