Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:50:36 GMT

آخرین وضعیت برقی مناطق سیل زده از شمال تا جنوب غرب کشور

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۲۱۶

آخرین وضعیت برقی مناطق سیل زده از شمال تا جنوب غرب کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدحسن متولی‌زاده با بیان اینکه شبکه‌های برق به طور طبیعی در مقابل شرایط جوی آسیب پذیر هستند، تصریح کرد: با این حال به دلیل اطلاعاتی که از پیش تر توسط همکاران ما کسب شده بود، آمادگی لازم در میان پرسنل برقی در مناطق سیل زده وجود داشت به طوری که در استان‌های گلستان و مازندران بیش از ۹۰ درصد شبکه‌های برق آسیب دیده این دو استان در پنج ساعت اول رفع شد و در حال حاضر وضعیت در این استان‌ها طبیعی است و تنها در انتظار تخلیه سیلاب هستیم تا برق منازل در شهرها و روستاهای گلستان وصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متولی‌زاده هم اکنون در استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش‌های شدید، بخشی از شبکه‌های برق در این استان‌ها دچار آسیب دیدگی شده‌اند.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه در این استان‌ها تنها برق تعدادی از روستاها به دلیل آسیب دیدگی شبکه قطع است، ادامه داد: به دلیل بسته شدن راه‌های مواصلاتی روستایی در این استان‌ها، امکان دسترسی به تعدادی از روستاها وجود ندارد و به همین دلیل همکاران ما منتظر بازگشایی مسیر توسط نیروهای راهداری هستند.

متولی‌زاده اضافه کرد: در شهرهای بزرگ این دو استان هیچ مشکل برقی وجود ندارد و شرایط عادی است. گروه‌های عملیاتی برق نیز با تجهیزات کافی آماده هستند و به محض باز شدن مسیر برای وصل شدن برق روستاها اقدام خواهند کرد.

کد خبر 4575512

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت برق توانیر برق نیروگاه برق صنعت برق سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

دادکریم بلوچ اظهارکرد: شبکه آبرسانی ۳۱ روستا دچار تخریب زیرساختی شده و هم اکنون بصورت سقایی در حال آب رسانی هستند و بعد از فروکش آب بصورت کارشناسی شبکه آبرسانی آنها بازسازی خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاشگران راهداری در حال بازگشایی راه های پارک پیرسهراب، دمبدف پیرسهراب وشنام‌ها هستند.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار با اشاره به اینکه آسفالت همه راه‌های روستایی و ساخت پل و ابنیه فنی مورد انتظار مردم است، افزود: روستاییان گرفتار در سیل همیشه نیازمند امدادرسانی هوایی و ارسال کمک‌های غذایی و درمانی هستند باید پیش از اتفاقی دیگر راه‌های ارتباطی را استاندارد و آسفالت و پل‌ها و آبنماها را ساخت تا مشکلات به حداقل برسد.

وی ادامه داد: سیلاب و بارندگی‌های اخیر موجب خسارت سنگین در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده و روستاهای بخش پیرسهراب، پلان و مکرزی چابهار در محاصره سیل و گرگروها(فرسایش خندقی خاک) بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده جنوب کشور
  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان (فیلم)
  • وضعیت مناطق سیل‌زدۀ جنوب سیستان و بلوچستان/ مردم مراقب خطر تمساح باشند
  • (ویدیو) وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد