Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:06:42 GMT

مردم از اتراق در کنار رودخانه ها پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۳۴۱

مردم از اتراق در کنار رودخانه ها پرهیز کنند

جیرفت - ایرنا - رئیس شورای تامین و فرماندار جیرفت گفت: با توجه به بارش های باران و جاری شدن سیلاب، مسافران نوروزی، شهروندان و عشایر به طور جدی از نزدیک شدن و اتراق در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

احمدامینی روش شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، ناپایداری های جوی که از شنبه آغاز شده تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بارش ها به صورت رگباری و شدید بوده و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد لذا مردم بویژه عشایر از نزدیک شدن به مسیل ها و رودخانه ها جدا خودداری کنند.
فرماندار جیرفت اظهار داشت: دامداران و عشایر از بستر رودخانه های فصلی فاصله گرفته و میهمانان نوروزی و سایر همشهریان نیز در این مدت از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ ها و رودخانه ‌ها خودداری کنند و هنگام تردد در جاده‌ های کوهستانی، تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته باشند.
امینی روش از آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بروز سیلاب، اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای مقابله با پیامدهای آبگرفتگی و سیلاب آماده هستند.
برخی از فعالان محیط زیست جیرفت بر این باورند که، با توجه به انباشت رسوبات زیاد در بستر رودخانه هلیل، احتمال وقوع سیلاب در این مسیر دور از انتظار نیست.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل و در فاصله 230کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
3029/7450/7429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ستاد بحران سيلاب جنوب كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد

 فرشاد گرگیج در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیب و سوران با اشاره به‌پیش بینی‌های جوی صورت پذیرفته و هشدارهای جوی صادر شده و باتوجه‌به فعال‌شدن و تشدید فعالیت سامانه بارشی و نیز ادامه و تقویت سامانه مذکور تا پایان هفته جاری و احتمال و شدت‌گرفتن بارش باران و وزش باد نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و آماده‌باش کامل اعضای ستاد، استقرار امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات و حضور در منطقه تأکید کرد.

  وی همچنین باتوجه‌به اخطاریه‌های ابلاغی و پیش‌بینی‌های مذکور و احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و مسدودشدن مسیرها نسبت به اطلاع‌رسانی توسط بخشداران، اعضای ستاد و دهیاران به مردم به‌ویژه ساکنین مناطق عشایری و اهالی روستاهای پایین‌دست سدها تأکید و از مردم عزیز شهرستان درخواست نمود ضمن هوشیاری لازم، از تردد در مسیر سیلاب و رودخانه‌ها خودداری نمایند.
 
  فرماندار سیب و سوران خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر گردید کلیه مدارس در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در نوبت صبح و عصر به‌صورت غیرحضوری خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد
  • پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • آسیب سیلاب به دیوارحایل و کناره بندی رودخانه ملنتی جیرفت
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد