Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:28:16 GMT

ستاد مدیریت بحران فریدونشهر به حالت آماده باش درآمد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۵۰۲

ستاد مدیریت بحران فریدونشهر به حالت آماده باش درآمد

اصفهان- ایرنا- فرماندار فریدونشهر گفت: به دنبال استمرار فعالیت سامانه بارشی اخیر در غرب اصفهان ستاد مدیریت بحران این شهرستان به حالت آماده باش آمده است.

ناصر اسدی شامگاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به تشکیل نخستین جلسه ستاد میریت بحران این شهرستان پیش از ظهر امروز در راستای آمادگی برای مقابله با خطرات احتمالی سیل و خسارات ناشی از آن اشاره و بیان کرد: به مردم شهرستان در شهر و روستاها در خصوص پیشگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی اطلاع رسانی لازم داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار فریدونشهر افزود: هماهنگی لازم با همه نهادهای مرتبط با مدیریت بحران مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شرکت توزیع برق ، شهرداری‌ها ، دهیاری ها، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، هلال احمر و بنیاد مسکن برای کنترل حوادث مرتبط همچنین خدمت رسانه به شهروندان و اسکان اضطراری مسافران صورت گرفته است.
ناصر اسدی افزود: با توجه به بارش برف در فریدونشهر در زمان حاضر تنها دو محور روستایی کلوسه و کمران به دلیل بارش سنگین برف مسدود است و سایر محورها باز و تردد در آن جریان دارد.
به گفته وی عملیات بازگشایی این محورها بلافاصله پس از قطع بارش ها آغاز خواهد شد.
فرماندار فریدونشهر هشدار داد گردشگران و مسافران طی چند روز آینده از سفر به غرب استان به خصوص شهرستان فریدونشهر بپرهیزند.
وی افزود: مسافران قبل از عزیمت به مقصد مورد نظر از آخرین وضعیت جوی راه ها اطلاع پیدا کنند و با نخستین ورود به شهرهای در مسیر سفر خود به دنبال اسکان در محل های تعیین شده باشند و از ادامه تردد در محورها خودداری کنند.
فرماندار فریدونشهر افزود: 20 دستگاه سبک و سنگین برف‌روب و 4 دستگاه بولدوزر در محورهای مواصلاتی این شهرستان به حالت آماده‌باش قرار دارند .
بر اساس گزارش های هواشناسی میزان بارش ها در فریدونشهر تا اکنون افزون بر 50 میلی متر بوده است.
بارندگی در برخی ساعات به صورت بارش برف سنگین بوده که صبح امروز ارتفاع آن در 24 ساعت گذشته بیش از 20 سانتی متر اعلام شده است.
بر این اساس میزان کل بارش ها در سال زراعی جاری تا اکنون 515 میلی متر گزارش شده است که نسبت به میانگین مشابه سال قبل، چهار برابر افزایش داشته است.
کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید باران در استان اصفهان و استان‌های همجوار، همشهریان و مسافران به هیچ وجه در حاشیه رودخانه ها و نهرهای اطراف شهرها اسکان نداشته باشند چرا که احتمال بالا آمدن آب این رودخانه بسیار زیاد است.
مردم بسیاری از شهرها و روستاهای غرب استان از شب گذشته شاد بارش های بهاری بودند. این بارش ها در برخی از مناطق همچنان ادامه دارد.
فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
6026/9861

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فريدونشهر بارش هاي سيل آسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان

چای کوهی یکی از رستنی‌های فصل بهار در پهنه اصفهان با نام «کرک گربه» یا «پشمینه» بیشتر در خوانسار، فریدن و فریدونشهر و با عنوان «هالوله یا اولوله» در لنجان و دهاقان شناخته می‌شود.

چای کوهی از دسته گیاهان گلدار و سنبله‌ای است که به صورت پراکنده یا بوته متراکم در دشت‌های کم شیب و دامنه کوهستان‌ها می‌روید.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر گفت: بهترین شیوه مصرف این گیاه دم کرده آن تا شش ماه پس از چیدن است و بعد از این مدت بهتر است از اسانس آن استفاده شود.

علی رحیمی افزود: در باور مردم این منطقه و همچنین بر اساس یافته‌های طب قدیم این گیاه دارای طبع گرم و خشک است، از این رو برای درمان ناراحتی‌های گوارشی، قولنج و گرفتگی در افراد سرد مزاج و دفع سنگ مجاری ادراری و صفراوی کاربرد دارد.

او افزود: دمنوش چای کوهی اشتهاآور، آرامبخش، ضد عفونت، بهبود دهنده بیماری‌های زنان و برای درد‌های مفصلی، رماتیسمی، سردرد، سرگیجه، ناراحتی‌های معده و روده با منشأ روانی نیز مفید است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر افزود: دم کرده این گیاه برای درمان سرماخوردگی، برونشیت و آسم، بی خوابی، مشکلات پوستی، نقرس، حساسیت، گرفتگی روده و تقویت دستگاه دفاعی بدن بسیار موثر است.

رحیمی با اشاره به خاصیت رگ گشایی این دمنوش گیاهی گفت: مصرف چای کوهی می‌تواند فشار خون بالا را پایین بیاورد و از آنجا که سرشار از آنتی‌اکسیدان است انسداد عروق خونی و شریان‌ها را درمان می‌کند و چربی مضر خون را نیز کاهش می‌دهد.

بوته چای کوهی دارای ساقه‌های کرک‌دار به رنگ سبز یا متمایل به خاکستری با گل‌های خوشه مانند ارغوانی و صورتی است. عنوان پشمینه را نیز بدلیل کرک‌های شگفت آور این گیاه به آن نسبت داده اند.

دمنوش پشمینه یکی از نوشیدنی‌های بومی و پرطرفدار به ویژه در مناطق غرب اصفهان است که خواص بیشماری نیز دارد. اهالی این منطقه در فصل بهار گل‌های پنبه‌ای این گیاه را از دشت‌ها و دامنه کوه‌ها می‌چینند و آن را بطور تازه و یا پس از خشک کردن، مشابه چایی دم می‌کنند و می‌نوشند.

طعم چای کوهی شبیه ترکیبی از بابونه، نعناع و لیمو است. بر اساس بررسی‌های آزمایشگاهی، ترکیبات شیمیایی شامل هاپیرین، ماده قرمز رنگ هایپریسین، تانن و اسید نیکوتینیک چای کوهی را به دارویی شفابخش و خوشبو تبدیل کرده است.

در اسناد تاریخی، غرب اصفهان را «منطقه‌ای علف خیز با آب فراوان و مراتعی بی‌پایان» نامیده‌اند. خاک حاصلخیز، اقلیم سرد و کوهستانی و آب و هوای معتدل پدیدار شدن مراتع سرسبز و پوشش گیاهی منحصر به فرد را در این منطقه به دنبال داشته است.

طبق تحقیقات انجام شده از حدود ۸۰۰ گونه گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی شناخته شده در ایران بیش از ۴۰۰ نوع در شهرستان‌های غرب اصفهان از جمله فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان می‌روید. وسعت مراتع غرب اصفهان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار است.

سالانه ۷۰ هزار تن گیاه دارویی در هشت هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع کشت شده اصفهان تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • آماده باش مدیریت بحران تهران برای بارش های شدید فردا و پس فردا
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • ارسال کمک از اصفهان به مناطق متاثر از سیل کنارک سیستان و بلوچستان