Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ جلسه ستاد مدیریت بحران کشور عصر دوشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد.

جهانگیری در پایان این نشست در گفت و گویی با اشاره به هشدارهای دستگاه‌های مسئول درباره وقوع بارش شدید و احتمال ایجاد سیلاب در برخی از استان‌های کشور، گفت: این احتمال وجود دارد که شرایط موجود در ۷۲ ساعت آینده تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مردم و دستگاه‌های مسئول به ویژه دستگاه‌های امدادرسان ۷۲ ساعت آینده توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند تا بتوانیم شرایط موجود را پشت سر بگذاریم.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین گفت: مردم به توصیه‌ها و هشدارهای دستگاه‌ها مسئول توجه ویژه داشته و آن را به کار ببندند.

جهانگیری با بیان این که سیل شیراز با این شدت قابل پیش بینی نبود، افزود: ظرف چند دقیقه باران شدید سیل به راه افتاد و باعث شد تعدادی از مردم جان خود را از دست بدهند و خسارت‌هایی را ببینند. واقعاً خیلی تأسف انگیز بود و به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم.

جهانگیری اظهار داشت: در جاهای مختلف تا فردا حتی تا چهارشنبه سازمان هواشناسی پیش بینی بارندگی شدید، سیل و احتمال قوی سیل در استان‌هایی مثل خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، بوشهر حتی تهران و کرج جز مواردی داده که هشدار آن نیز صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته از همه استانداران، فرمانداران و همه بخشداران خواستم حتی زمان استراحت شأن را در این دو سه روز در محل کار خود باشند. همه مدیران کل استان باید تحت امر استاندار باشند از استان خارج نشوند و در این دو سه روز در محل کار حاضر و آمادگی داشته باشند.

معان اول رئیس جمهوری تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم در این شرایطی که دامنه این حادثه به معنای بارندگی وسیع همه کشور را در بر گرفته است، حتی استان سیستان و بلوچستان هم شاهد سیل شدید بوده است، به مسؤولان کمک کنند. مسؤولان وظیفه خدمت به مردم دارند و ادعایی ندارند زیرا نوکر مردم هستند.

جهانگیری تصریح کرد: دستگاه‌ها در این شرایط بحرانی بیش از همیشه باید در خدمت مردم باشند. علاوه بر دولت و مسؤولان دولتی نیروهای مسلح با دستوری که فرمانده معظم کل قوا دادند، در صحنه هستند، سپاه و ارتش از همه امکانات خود استفاده می‌کنند و این کار بر اساس درخواست‌هایی که استانداری‌ها می‌کنند صورت می‌گیرد، محوریت کار با استانداران است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اسحاق جهانگیری سیل سیل آق قلا رسیدگی به مردم ستاد مدیریت بحران سیل در تهران شایعات فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند

محمدعلی پورمختار گفت: مطالعه مراکز پژوهشی در زمینه رفع موانع تولید و مشارکت مردم در جهش تولید، نباید در حد تهیه گزارش و کتاب باقی بماند بلکه باید مبتنی بر واقعیات جامعه بوده و راهکارهای عملی ارائه کند.

محمدعلی پورمختار، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران در خصوص شعار سال، اظهار کرد: شعار سال محوری‌ترین موضوع سال است که رهبری آن را براساس واقعیات موجود و شناخت راهبردی که از مسائل کشور دارند، انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: همه دولت‌ها درباره لزوم مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها و تولید صحبت کرده و شعار داده‌اند اما در جهت رفع موانع برای مشارکت مردم گام‌های اساسی برداشته نشده است. البته مجلس یازدهم قانون تسهیلات کسب و کار را تصویب کرد، اما این قانون در قالب تسهیل صدور مجوز کسب و کار است و حداکثر ۱۰ درصد موانع را رفع می کند. سایر مشکلات از جمله بیمه، مالیات، تامین سرمایه از سوی بانک‌ها که رهبری هم به آن اشاره داشتند، باقی مانده است. یکی دیگر از مشکلات تولیدکننده، تورم و تغییر قیمت هاست. تولید کننده می گوید قیمت مواد اولیه روز به روز افزایش یافته و توان تصمیم گیری و اجرای تولید را ندارد. کنترل تورم و قیمت‌ها لازمه جهش تولید است. امنیت روانی و واقعی سرمایه گذاری  نیز اهمیت دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید دستگاه های نظارتی و تصمیم گیر، موانع غیرلازم برای تولیدکننده ایجاد کنند، گفت: در مجلس یازدهم اگرچه تسهیلاتی برای تولید ایجاد شده اما محدودیت های غیرلازم هم ایجاد شده است. اگر قرار باشد بخش خصوصی که ارز دولتی یا ترجیحی دریافت نمی کند، با خیال راحت به فکر تولید باشد، نباید درگیر چنین موانعی باشد که به نظر من غیر لازم است.

پورمختار با اشاره به اینکه کمتر برای رفع مشکلات تولید اقدامات اساسی انجام شده است، تصریح کرد: وقتی موانع تولید زیاد باشد، کسی کمتر ترغیب می شود که به سمت تولید برود  و اگر در این جهت حرکت کند، ممکن است به سمت دور زدن موانع برود و فساد از همین محل شکل می گیرد؛ بنابراین رفع موانع تولید اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به نقش مراکز پژوهشی در دستگاه های دولتی، اظهار کرد: برای شناسایی دقیق مشکلات بخش تولید به مطالعه نیاز است البته مطالعه مراکز پژوهشی نباید در حد تهیه گزارش و کتاب باقی بماند بلکه باید مبتنی بر واقعیات جامعه بوده و راهکارهای عملی ارائه کند و دستگاه های اجرایی هم دنبال اجرای این راهکارها باشند. اگر قانون نیاز است، مجلس قانون را وضع کند و اگر آیین نامه و بخشنامه نیاز است، دولت آن را تهیه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • «سیلوا» بازی با تراکتور را هم از دست داد
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • شوخی گلزار با مردم
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی