Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:25:03 GMT

وزیر بهداشت به شیراز رفت

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۵۸۹

وزیر بهداشت به شیراز رفت

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت با دستور معاون اول رئیس جمهوری برای زدید و ارزیابی وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و پیامدهای سیل به استان فارس رفت.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، سعید نمکی که برای بازدید و ارزیابی از وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان لرستان و پیامدهای سیل ویرانگر از مسیر زمینی عازم این استان بود، شامگاه دوشنبه عازم استان فارس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمکی بلافاصله پس از ورود به شیراز برای بازدید از امکانات و خدمات درمانی و بهداشتی این شهر از مراکز پزشکی و اورژانس بازدید کرد و در نشستی با مدیران ارشد استان فارس، تداوم ارائه خدمات سلامت و نحوه مدیریت سلامت در بحران را بررسی خواهد کرد.
قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت و پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در این سفر همراه وزیر بهداشت هستند.
به گزارش ایرنا، وقوع سیل طی روزهای اخیر استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، لرستان و فارس را تحت تاثیر قرار داده است. تاکنون 19 نفر بر اثر سیل در شیراز، کوهدشت و سرپل‌ذهاب فوت کردند.
اجتمام *9482 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت سيل سعيد نمكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند

وزیر بهداشت از گسترش اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در مناطق شهری کشور خبر داد و گفت: این طرح جدید، ابتکار ایران است که در ابعاد بین المللی ارائه شده و در چارچوب آن همه ایرانیان دارای مراقب و پرونده سلامت خواهند بود.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان، با حضور در روستای میقان شاهرود، مرکز جامع خدمات سلامت و محل زیست پزشکان این روستا را افتتاح کرد.

‌بهرام عین‌اللهی در حاشیه این مراسم از ایجاد و گسترش شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در این ساختار ۱۸ هزار خانه بهداشت فعالیت دارند و تقویت ساختار شبکه بهداشت در دولت مردمی به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی شبکه بهداشت کشور را در منطقه، کم نظیر و الگوی بسیاری از کشور‌های همسایه دانست و تاکید کرد: در دولت مردمی با هدف تقویت ساختار شبکه بهداشت، دو هزار و ۷۰۰ مرکز بهداشتی تکمیل و افتتاح شد و تا پایان دولت، تعداداین مراکز به چهار هزار و ۴۰۰ واحد می‌رسد.

عین‌اللهی با بیان این که مردم همه روستا‌های کشور دارای شناسنامه سلامت هستند، به ارائه خدمات ارزشمند بهداشتی و درمانی در رشته‌های بهورزی، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، پزشکی، دندانپزشکی و خدمات دارویی در مراکز جامع خدمات سلامت اشاره کرد و افزود: مرکز جامع خدمات سلامت میقان در زمینی با زیربنای یک هزار و ۴۱۰ متر مربع احداث و همچنین یک محل زیست پزشک با زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در این روستا ساخته شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به تقدیم ۱۲۰ شهید از سوی اهالی روستای میقان به انقلاب اسلامی ملت ایران، خود و همکارانش را مرهون خون شهدا دانست و گفت: عملیات ساخت مرکز جامع خدمات سلامت از ۷ سال پیش آغاز شده بود)، اما ۷۵ درصد از پیشرفت این پروژه در دولت مردمی رقم خورد تا آن که امروز افتتاح شد و از این پس خدمات مورد نیاز سلامت ۵ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خود را تأمین می‌کند؛ ضمن آن که نظام ارجاع نیز در این مرکز اجرا می‌شود تا بیماران در صورت نیاز به مراکز تخصصی و بستری ارجاع داده شوند.

وی از گسترش اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در مناطق شهری کشور خبر داد و گفت: این طرح جدید، ابتکار جمهوری اسلامی ایران است که در ابعاد بین المللی ارائه شده و در چارچوب آن همه ایرانیان دارای مراقب و پرونده سلامت خواهند بود.

عین‌اللهی با اشاره به برگزاری پویش ملی سلامت در سال گذشته افزود: در جریان برگزاری این پویش، دو بیماری فشارخون بالا و دیابت بررسی شدند و امسال نیز دو پویش سلامت کودکان و غربالگری سرطان در کشور به اجرا در می‌آید.

وزیر بهداشت از تحرک بیشتر مردم، آب، هوا و غذای سالم به عنوان مزایای مناطق روستایی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌های گوناگون نظام سلامت، بسیاری از بیماری‌های عفونی به ویژه در مناطق روستایی، کنترل و یا ریشه کن شده‌اند.

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است