Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:08:58 GMT

دمشق: آزادی جولان حق سوریه است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۶۰۰

دمشق: آزادی جولان حق سوریه است

دمشق- ایرنا- وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آزادی جولان با همه راه های ممکن حق غیرقابل تغییر این کشور است.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام عصر دوشنبه خبرگزاری سوریه (سانا) ، در ادامه این بیانیه آمده است: از دیدگاه دمشق تمام دنیا نمی تواند این حقیقت تاریخی را تغییر دهد که جولان متعلق به سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه سوریه افزود: این تصمیم امریکا نشانگر میزان خصومت امریکا نسبت به امت عربی است و واشنگتن با این اقدام ثابت کرد که دشمن اساسی و مهم جهان عرب است .
در ادامه این بیانیه آمده است که این تصمیم امریکا و اقدام ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر بلندی های اشغالی جولان نشانگر تجاوز آشکار و همپیمانی بسیار نزدیک بین واشنگتن و رژیم صهیونیستی بر نادیده گرفتن سیادت و حاکمیت سوریه است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد. وی امروز نیز متن فرمانی را در همین ارتباط امضا کرد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
کنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
به دنبال این تصمیم ترامپ اکنون شمار زیادی از کشورها و شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف با صدور بیانیه و سخنرانی این تصمیم امریکا را فاجعه بار توصیف کرده و آن را محکوم کردند.
شخصیت های مزبور نسبت به تبعات چنین تصمیمی از سوی آمریکا برای منطقه هشدار دادند.
این خبر در حال تکمیل است.
شبک**خاورم*1436*1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه امريكا جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان براساس شریعت تأمین می‌شود.

مجاهد گفت آنچه در امریکا و سایر کشورهای غربی، فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده است با افغانستان فرق می‌کند و غربی‌ها نباید فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود که روز گذشته منتشر شده است ادعا کرد در سال گذشته میلادی به نقض حقوق بشر، از جمله مجازات بدنی افراد متهم به رفتارهای غیراخلاقی در افغانستان ادامه داده‌اند.

بر بنیاد ادعاهای مطرح‌شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا، طالبان فرمان‌هایی را صادر کرده‌ که با قوانین افغانستان و تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

همچنین وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود بار دیگر تاکید کرده است که این کشور طالبان را به‌ رسمیت نخواهد شناخت.

گفتنی است گزارش سالانه آمریکا در حالی درباره نقض حقوق بشر در جهان صادر می شود که آمریکا در صدر ناقضین حقوق بشر قرار دارد و با راه اندازی جنگ ها، کشتار ها و استعمار های بی شمار در صدر این لیست قرار دارد. باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند