Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@13:20:15 GMT

۴۰ گونه پرنده آبزی در شیروان مشاهده شدند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۶۱۶

۴۰ گونه پرنده آبزی در شیروان مشاهده شدند

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی زمستان گذران در زیستگاه های شهرستان شیروان مشاهده شده اند.

بهروز جعفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این گونه پرنده ها شامل انواع حواصیل، انواع به انواع اردک، خوتکا، لک لک سیاه، بوتیمار، خروس کولی، آبچلیک، پاشلک، باکلان و غیره است که در سطح آبگیرها، تالاب ها و رودخانه ها و سد بارزو و گلیل شیروان زمستان را سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این پرندگان با توجه به فصل سرما به این شهرستان مهاجرت و اواخر اسفندماه به نواحی سیبری باز می گردند که پیک مسافرت آنان در دی و بهمن است.


جعفری بدون اشاره به تعداد پرندگان مهاجر این شهرستان در سال جاری افزود: سردی هوا یکی از دلایل مهاجرت پرندگان است که به سمت نواحی گرم تر مهاجرت می کنند و سال هایی که دمای هوا پایین می آید تعداد مهاجرت پرندگان بیشتر است.


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: شیوع آنفلونزای فوق حاد پرندگان و شکار غیرمجاز از جمله خطراتی است که پرندگان را تهدید می کند.


در خراسان شمالی 150 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور را دارد که بالابان و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب خسارت سیلاب سیلاب خسارات سیل گلستان گلستان سیل گلستان مراسم اعتکاف جنوب کرمان شیروان پرنده شناسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد

یوسف اربابی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: در روز‌های گذشته، تعداد ۲ راس بره میش وحشی در طی ۲ مرحله توسط روستاییان تایبادی و باخرزی به نهاد متولی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش تحویل شد.

وی افزود: یکی از این بره میش‌های وحشی توسط یک دامدار در ارتفاعات روستای کردیان شهرستان باخرز پیدا و به اداره حفاظت محیط زیست تایباد تحویل می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد ادامه داد: همچنین یک بره میش دیگر در روستای سوران شهرستان تایباد پیدا شده توسط یکی از اهالی همین روستا به این اداره تحویل شد.

اربابی کرد: این ۲ بره میش وحشی پس از معاینات دامپزشکی و اخذ تاییدیه سلامتی، به سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری در بخش سلامی خواف منتقل شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به مردم، کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان و اهالی روستا‌ها نیز توصیه می‌شود که اگر نوزاد سالم گونه‌ای جانوری را در مکان‌های مختلف مشاهده کردند؛ از جابجایی، ترساندن و تماس با آن گونه پرهیز کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد خاطرنشان کرد: شهرستان‌های تایباد و باخرز در مجموع دارای ۱۰۸ هزار و ۱۶۱ هکتار عرصه طبیعی هستند که گوسفند وحشی، آهو، بز کوهی و تیره‌های سگ سانان از گونه‌های جانوری غالب این مناطق هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس