Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:16:55 GMT

استاندار کرمانشاه: تمام روستاهای مسیر سیلاب تخلیه شوند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۶۴۵

استاندار کرمانشاه: تمام روستاهای مسیر سیلاب تخلیه شوند

قصرشیرین- ایرنا- استاندارکرمانشاه با اشاره به سامانه بارش زا و وقوع سیلاب، گفت: تمام ساکنان روستاهای در خطر وقوع سیلاب باید سریع تخلیه شوند و بنیاد مسکن و جمعیت هلال احمر در این خصوص تدابیر لازم را لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران سرپل ذهاب ضمن بازدید از وضعیت زلزله زدگان افزود: جمعیت هلال احمر نسبت به برپایی چادر در داخل سالن های سرپوشیده ورزشی و غیرورزشی اقدام کرده و بنیاد مسکن نیز سریعا سرویس های بهداشتی لازم را احداث کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: تا عصر فردا (سه شنبه) تمام کانکس هایی که در مسیل ها قرار دارند جابجا شوند و بنیاد مسکن کانکس های جدید در اختیار حادثه دیدگان قرار دهند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: از نظر تامین بسته های غذایی به تعداد لازم برای حادثه دیدگان مشکل خاصی نداریم و تدابیر لازم اتخاذ شده است.
بازوند گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی ذیربط باید به طور مستمر وضعیت را رصد کنند تا محورهای مواصلاتی شهری و روستایی مشکلی از نظر امکان تردد نداشته باشند.
وی ادامه داد: نیروهای تلاش گر ارتش و سپاه در خدمت و امدادرسانی به حادثه دیدگان پیشقدم بودند که از تلاش های آنان در امداد رسانی و خدمات رسانند همانند قبل قدردانی می کنم.
وی همچنین در حاشیه بازدید از مناطق مختلف سرپل ذهاب و رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان گفت: فرمانداری و مردم همکاری کردند و کانکس ها خالی شد تا زلزله زدگان خسارت نبینند.
بازوند افزود: خسارت مالی به وسایل برخی زلزله زدگان وارد شده که باید برآورد شود تا نسبت به پرداخت آن اقدام کنیم و افرادی که تمایل دارند تا زمان ساخت منازل مسکونی شان در کانکس بمانند باید به جای امن منتقل شوند تا در معرض سیلاب قرار نگیرند.
وی از مردم خواست با توجه به ادامه سامانه بارشی اگر در حریم رودخانه هستند نسبت به انتقال به جای امن اقدام کنند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
شبک**3012/3033/7399**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران جلسه سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارت سیلاب به بخش‌های مختلف گفت: در حال برآورد دقیق خسارت هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در بازدید از منطقه آبشار اظهار داشت: بارش‌های شدید گذشته موجب قطع راه ارتباطی بسیاری از روستاهای استان شده است که در تلاش هستیم هر چه سریعتر مسیرها را بازگشایی کنیم.

وی با بیان اینکه تنها در شهرستان بویراحمد 100 روستا دچار خسارت در جاده و پل شدند، افزود: در حال برآورد خسارت سیل در روستاهای سایر شهرستان‌های استان هستیم. بارش‌ شدید باران خساراتی به برخی مزارع پرورش ماهی وارد کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بارش‌ها موجب قطعی برق در مناطقی مانند دشت‌روم و سپیدار بویراحمد و ناپایداری برق در سایر مناطق استان شد که با تلاش مجموعه شرکت توزیع نیروی برق، شب گذشته برق همه مناطق پایدار شد.

احمدزاده با اشاره به خسارت عشایر گفت: شاهد آبگرفتگی در معابر و محلات شهری به دلیل حجم بالای بارش‌ها بودیم که دستگاه‌های عضو ستاد بحران اقدامات لازم برای امدادرسانی به مردم را انجام دادند.

وی در خصوص وضعیت آبشار یاسوج گفت: تجاوز به حریم مسیل‌ها در آبشار یاسوج مشکلاتی را ایجاد کرد به نحوی که کانال‌ها جوابگوی حجم سیلاب نبود اما شهرداری اقدامات لازم را انجام داد و اجازه نداد تفرجگاه‌های اطراف آبشار دچار تخریب شود. شهرداری هر چه سریعتر طرح جامع هدایت سیلاب‌ها در آبشار یاسوج را ارائه دهد.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • با روزه خواری در ملاء عام برخورد می شود 
  • برق تمام روستاهای لرستان پس از بارش‌های اخیر وصل شد
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • تهدید سیل برای ۳ قنات در بخش مرکزی تفت
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود
  • جاده چالوس رفت و برگشت مسدود شد
  • سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد
  • ارتفاع برف در این شهر به ۲۰ سانتیمتر رسید
  • ارتفاع برف بهاری در این شهر به ۲۰ سانتیمتر رسید