Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه سوریه به امضای فرمان به رسمیت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان واکنش نشان داد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تاکید گفت: «در تجاوزی آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ترامپ رسما اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه را به رسمیت شناخته است و این تصمیم تبلور ائتلاف بین آمریکا و اسرائیل در دشمنی آشکار با امت عربی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاید کرد که آزادسازی جولان با تمام امکانات موجود و بازگرداندن آن به آغوش میهن حقی غیر قابل تصرف است و مردم سوریه مصمم هستند که این هدف را محقق کنند.

این منبع اظهار داشت که ترامپ با این اقدام خود قوانین بین المللی را کاملا نادیده گرفته و سیلی تحقیر آمیزی به جامعه جهانی زده است.

المقداد: دمشق تمامی احتمالات درباره جولان اشغالی را بررسی می‌کنددمشق ادعای ترامپ درباره جولان اشغالی را قویا محکوم کرد

وی گفت که ترامپ حق و صلاحیت قانونی مشروعیت بخشی به اشغالگری و غصب سرزمین های دیگر را ندارد و این سیاست خصمانه دولت آمریکا منطقه و دنیا را در معرض انواع خطرها قرار می دهد و بدعتی در روابط بین الملل شکل می گیرد که صلح و ثبات و امنیت در دنیا را متزلزل می کند.

ترامپ امروز دوشنبه در کاخ سفید فرمان به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه را امضا کرد.

ترامپ لحظاتی قبل از امضای این فرمان در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل حق کامل دفاع از خود از جمله در برابر هرگونه حمله توسط ایران از خاک سوریه را دارد.

رژیم اشغالگر اسرائیل که طی جنگ‌های خود با کشورهای عربی، بخش‌های گسترده‌ای از اراضی این کشورها از جمله بلندی‌های جولان سوریه، رود اردن، مزارع شبعا در لبنان و صحرای سینا در مصر را (البته اراضی سینا بازپس گرفته شد) به‌اشغال خود درآورد، به‌صراحت بر اشغال دائمی جولان تأکید کرده است و این در حالی است که دولت سوریه نیز بارها اعلام کرده که جولان را از لوث اشغالگران آزاد می کند.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "سوریه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار سوریه اخبار سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، علی مظفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه و شاندیز گفت:طی گشت زنی‌های یگان حفاظت اراضی ملی شهرستان طرقبه و شاندیز، مشاهده شد شخصی در زمینی واقع در نغندر، به مساحت ۱۰۰ مترمربع که ارزش تقریبی آن مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است؛ اقدام به خاکبرداری و تسطیح و ساخت استخر در اراضی ملی کرده که با همکاری نیروی انتظامی شهرستان سریعاً نسبت به اعاده اراضی به وضعیت قبل و آزادسازی اراضی دولتی اقدام شد.

دیگر خبرها

  • مخبر: اگر اسرائیل مرتکب خطای دیگری شود، بشدت پاسخ می‌دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل
  • ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید
  • حمایت ژاپن از ایران؛ اقدام اسرائیل غیرقابل پذیرش است | امیر عبداللهیان: پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • تحلیلگر صهیونیست: ایران با تعقل کار خود را پیش برد و پیروز شد