Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دونالد ترامپ روز دوشنبه پیش از امضای این حکم، در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو افزود: آمریکا حق مسلم اسرائیل در دفاع از خود را به رسمیت می شناسد.

وی ادامه داد: تا چند لحظه دیگر حکمی را امضا می کنم که آمریکا حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت می شناسد تا از امنیت خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: این اقدام برای مقابله با ایران و گروه های نیابتی آن است تا نتوانند علیه اسرائیل حملاتی انجام دهند. نباید بگذاریم حملاتی همچون حمله موشکی صبح امروز انجام شود.

ترامپ تصریح کرد: هم پیمانی و ائتلاف آمریکا و اسرائیل هرگز به این نیرومندی همچون دوره من نبوده است.
وی با بیان اینکه خلافت داعش در سوریه را شکست دادیم و از توافق وحشتناک هسته ای ایران خارج شدیم، اضافه کرد شدیدترین تحریم ها را بر ایران اعمال کرده اند و ایران دیگر کشوری نیست که در آغاز دوره او بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد در برابر آنچه که او دیکتاتورهایی که مرگ بر آمریکا و اسرائیل می گویند، نام برد؛ کوتاه نخواهند آمد و با سم یهودستیزی از طریق اقدامشان مقابله خواهند کرد.

ترامپ اظهار کرد: اسرائیل دوست و هم پیمان عزیزی است که آمریکا همیشه داشته است. می توانم بگویم که بی بی (نتانیاهو) عاشق اسرائیل و ایالات متحده است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما همچنین درباره اولویت های مشترک دیگری که در خاورمیانه داریم صحبت کردیم. اما در وهله اول درباره دفاع و حتی حمله هم تبادل نظر کردیم.

نتانیاهو: بهترین شراب های جولان را برایتان آورده ام
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم رئیس جمهوری آمریکا را دونالد خطاب کرد و از او به خاطر حمایت از این رژیم قدردانی کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و من حملاتی همچون حمله موشکی امروز صبح را تحمل نخواهد کرد.

وی خطاب به آنچه که دشمنان خود نامید، افزود: ما کاری که باید انجام دهیم را انجام می دهیم تا از مردم و سرزمین مان دفاع کنیم.

نخست وزیر اسرائیل با تقدیر از ترامپ به خاطر خروج از توافق هسته ای، ادامه داد: گفتید که می خواهید علیه رژیمی که می خواهد تنها دولت یهودی روی زمین را محو کند، تحریم می کنید و عمل کردید.

نتانیاهو امروز را روز تاریخی به دلیل به رسمیت شناختن بلندی های جولان در حاکمیت رژیم اشغالگر از سوی ترامپ نامید و اضافه کرد: تصرف این بلندی ها برای امنیت ما بسیار موثر بوده است.

وی اظهار کرد: این تصمیم بسیار تاریخی است و به رسمیت شناختن عدالت است. اسرائیلی ها در یک جنگ منصفانه توانستند بر این منطقه مسلط شوند و همه مردم آن را می دانند.

نخست وزیر اسرائیل از کوروش کبیر پادشاه ایران، هری ترومن و دونالد ترامپ روسای جمهوری آمریکا به عنوان شخصیت های جهانی نامید که به یهودیان کمک کرده اند و گفت: اکنون زمان مهمی است برای اینکه ایران سعی می کند مقرهایی برای حمله به اسرائیل در سوریه ایجاد کند.

نتانیاهو افزود: در آن سوی مرزهای ما، ایران پهبادهای خود را به داخل خاک ما می فرستد اما همانگونه که در سال 1967 و 1973 سربلند شدیم، امروز هم این گونه خواهیم بود. ما هرگز این بلندی ها را از دست نخواهیم داد.

وی پس از امضای این فرمان، به ترامپ گفت بهترین شراب های جولان را به عنوان هدیه ای برایتان آورده ام.

به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان در تناقض آشکار با قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و هیچ اثر حقوقی نخواهد داشت.

کشورهای دیگر جهان نسبت به این تصمیم ترامپ موضع گیری کردند و آن را به رسمیت نشناخته اند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ نتانیاهو بلندی های جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه 

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه در واکنش به کشف گور‌های دسته جمعی در محوطه بیمارستان‌های غزه مدعی شد که گزارش‌ها در مورد کشف گور‌های دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفا در غزه "بسیار نگران کننده" است.

پاتل طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما در حال بررسی این موضوع با دولت (کابینه) اسرائیل هستیم.

پیش از این، مقامات سازمان ملل متحد نسبت به انتشار اخبار کشف گور‌های جمعی در بیمارستان‌های غزه واکنش نشان داده و آن را وحشتناک توصیف کردند. آنها تصمیمات اسرائیل برای تخریب این دو بیمارستان را محکوم کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای مدعی شد گور‌های جمعی کشف شده در اطراف بیمارستان‌های غزه کار اسراییل نبوده است. 

نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها طی ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ غزه می‌گذرد بر همگان آشکار شده است. بررسی‌های انجام شده از سوی مقامات فلسطینی از کشف چندین گور دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های ناصر و الشفا که ارتش اسراییل اقدام به انجام عملیات در آنجا کرده بود حکایت دارد، موضوعی که با تحقیقات بیشتر ابعاد آن در حال گسترش است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه 
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد