Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صوفی، دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: در چهل سالگی انقلاب لزوم یک جمع بندی از عملکرد‌های کشور، آسیب شناسی معضلات کشور و همچنین استراتژی جدید برای کشور کاملا احساس می‌شد که باید گفت بیانیه گام دوم به خوبی در برگیرنده تمامی این سه بخش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدالت را یکی از بند‌های محوری بیانیه گام دوم دانست و تشریح کرد: به نظر من مهمترین بخش در هفت بند این بیانیه نگاهی بود که مقام معظم رهبری به مفهوم عدالت و همچنین مبارزه با فساد داشتند ناگفته نماند که از نظر من اگر قرار است عدالت در کشور اجرایی شود پیش از هرچیز باید ضعف‌های عملکردی مشخص شده و عوامل آن نیز شناسایی شود.

صوفی در توضیح بیشتر چگونگی اجرای عدالت در جامعه گفت: به بیانی دیگر گام آغازین اجرای عدالت این است که مشخص شود بحران‌ها و مشکلات امروز کشور به ویژه در عرصه اقتصادی به چه دلیل به وجود آمده و عوامل آن چه موضوعاتی است؟

دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات عدم توجه به رهنمود‌های رهبری را عامل مشکلات کشور دانست و ادامه داد: به نظر من بیشترین ضعف عملکردی ما در رابطه با عدم توجه به چشم انداز بیست ساله کشور و برنامه‌های پنج ساله مقام معظم رهبری است و باید این مشخص شود که چرا سند چشم انداز بیست ساله کنار گذاشته شد؟ چه کسانی این سند را کنار گذاشته اند؟ آیا این اقدام بر خلاف قانون نبوده است؟

وی با پرسش چند سوال ادامه داد: چه کسانی باید بر احرای این برنامه‌ها نظارت می‌کردند؟ آیا مجلس شورای اسلامی نظارت لازم را بر اجرای برنامه‌های پنج ساله و رسیدن به چشم انداز بیست ساله انجام نداده است؟ اگر پاسخ به این پرسش مثبت است آیا این اقدام جرم محسوب نمی‌شود؟ ناگفته نماند که در اینجا پای قوه قضاییه نیز به عنوان مدعی العموم به میان می‌آید چرا که باید پاسخ دهد که  چرا مجریان اجرا نکرده و ناظران نیز بر اجرای این برنامه ها نظارت نکردند، این موضوعات باید روشن شود چرا که وقتی چشم انداز بیست ساله کشور مشخص شد و  اقتصاد مقاومتی شکل گرفت، این موارد اجرایی نشد و  به راستی سرنوشت این موارد چه خواهد بود؟

دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات تصریح کرد: باید بگویم که امروز همان افرادی که در حال تمجید از بیانیه گام دوم هستند که در زمان‌های پیشین از بسیاری از رهنمود‌ها و برنامه‌های مقام معظم رهبری غفلت کرده و حال نیز نمی‌توان به حرف‌های چنین افرادی دل خوش بود. چرا که اگر همان زمان‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دادند امروز در تحقق عدالت بسیار پیش رو بودیم؛ بنابراین امروز سران هر سه قوه باید سهم خود را در ناکارآمدی‌های امروز مشخص کنند.

وی در پایان مفهوم استقلال را موضوع محوری دیگری در این بیانیه دانست و تاکید کرد:مقام معظم رهبری مبنای سیاست خارجی کشور را بر سه عنصر عزت، حکمت و مصلحت بنیان نهادند؛ بنابراین امروز ما باید در همین مسیری که ایشان فرموده‌اند، حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب عدالت مجلس شورای اسلامی قوه مجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود

وزیر ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز_چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

کیومرث هاشمی واگذاری سرخابی را اتفاق مبارکی خواند و در این جلسه اظهار کرد: ٣۵ سال است که در ورزش حضور دارم و امروز بهترین روز ورزش کشور و نقطه عطف آن است. اگر تاکیدات رئیس جمهور محترم اگر نبود، شاید امروز این اتفاق نمی‌افتاد. یکی از ظرفیت‌های خوب مردمی که در کشور ایجاد شده این دو باشگاه هستند و من باید از همه عزیزانی که برای تحقق این اتفاق کمک کردند، تشکر کنم به‌خصوص از شخص اول دولت آقای رییسی. همکاری سازمان خصوصی‌سازی، فدراسیون فوتبال و وزرات ورزش هم اگر نبود این اتفاق رخ نمی‌داد که اگر نبودند این موضوع بزرگ رخ نمی‌داد.

وی افزود: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مورد توجه مردم است و همیشه شرایط این دو تیم دغدغه آن‌ها بوده و با آن‌ها زندگی کرده و می‌کنند. از همه کسانی که باعث این اتفاق بزرگ شدند تشکر می‌کنم. مطمئن هستم با مالکان جدید دو باشگاه، ما شاهد رشد فوتبال خواهیم بود. کار نظارتی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال از امروز آغاز می‌شود. هر زمان حال این دو باشگاه خوب باشد، حال ورزش و فوتبال کشور خوب است. خیلی از دوستان فکر می‌کردند واگذاری شدنی نیست ولی خوشحالم که این اتفاق رخ داد.

هاشمی گفت: جا دارد از سهامداران این دو باشگاه تقدیر کنم. این انتقال به‌صورت رسمی انجام می‌شود اما نگاه نظارتی وزرات ورزش و اقتصاد و همچنین فدراسیون فوتبال از امروز شروع خواهد شد. هر زمان حال این دو تیم خوب باشد، حال فوتبال ما خوب است و هر وقت فوتبال ما حال خوبی داشته، حال ورزش کشور خوب بوده و این ظرفیت این دو باشگاه بزرگ است.

وزیر ورزش عنوان داشت: خیلی‌ها به ما گفتند این عمل شدنی نیست اما خوشحالیم که اراده دولت محقق شد. از پیشکسوتان دو تیم تشکر می‌کنم. پنج درصد از سهام این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است که با همکاری این عزیزان این ۵ درصد نیز واگذار خواهد شد تا واگذاری این دو باشگاه به‌صورت کلی انجام شود تا مشکلی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی نداشته باشد. چندین جلسه داشتیم تا مشکل مالکیت مشترک این دو تیم حل شود تا دغدغه هواداران برطرف شود. هواداران بدانند نه ما در وزارت ورزش نه در وزرات اقتصاد دخالتی در امور این دو باشگاه نخواهیم داشت.

منبع: ایرنا کد خبر 747492

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک