Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@09:59:16 GMT

افزایش 3 برابری حجم آب رودخانه کرج

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۹۶۱

افزایش 3 برابری حجم آب رودخانه کرج

مدیرعامل آب منطقه ای البرز اعلام کرد که با توجه به بارش های اخیر، حجم آب رودخانه کرج سه برابر شده و مردم و مسافران نوروزی به این رودخانه نزدیک نشوند.

داود نجفیان شامگاه دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حجم آب نرمال رودخانه کرج 16 متر مکعب در ثانیه است که اکنون سه برابر شده است.

وی بیان داشت: اکنون به خاطر شرایط خاص، 15 متر مکعب آب در ثانیه از سد کرج رها سازی می شود تا از طغیان رودخانه پیشگیری به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز افزود: اکنون احتمال خطر جدی و طغیان رودخانه کرج به خاطر لایروبی ها و اقداماتی که از پیش انجام شده، کم است اما حجم بالای آب رودخانه نسبت به نرمال آن می تواند برای مسافران نوروزی و مردم خطر ساز باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه حجم آب پشت سد کرج حدود 80 تا 90 میلیون متر مکعب تخلیه شده، خاطر نشان کرد: همین امر سبب می شود تا سیلاب ها کنترل و از طغیان رودخانه کرج جلوگیری به عمل آید.

نجفیان گفت: اکنون تیم های ویژه برای رصد نقاط آسیب پذیر رودخانه های کرج و طالقان فعال شده و ماشین آلات و تجهیزات لازم برای مهار سیلاب و لایروبی این رودخانه ها استقرار یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز تاکید کرد که با وجود اقدامات پیشگیرانه، سطح آب رودخانه های کرج و طالقان بالا آمده است و ضرورت دارد مردم و گردشگران از نزدیک شدن به این مکان ها خودداری کنند.
سدهای کرج و طالقان تامین کننده آب آَشامیدنی استان های البرز و تهران هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رودخانه کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت‌الاسلام کرمی بااشاره به اینکه مجموع درآمد موقوفات استان زنجان  از ۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ به بیش از هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید که بیانگر رشد ۱۶ برابری آن طی پنج سال است، گفت: سال گذشته نیز در میزان افزایش درآمد اوقاف زنجان در کشور با بیش از چهار برابر رشد، رتبه اول را کسب کرد.

وی بابیان اینکه اکنون اوقاف زنجان توان سرمایه گذاری با رقم‌های قابل توجهی را در موقوفه‌ها دارد، افزود: از ورود سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی به موقوفات استقبال می‌کنیم و در پی استفاده از ظرفیت این بخش در فعال سازی و ارتقای موقوفات هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب در حوزه سرمایه گذاری و تولید با توجه به ظرفیت‌های موجود در اوقاف و البته به شرط همکاری و همراهی مدیران استانی که باعث رفع موانع مختلف تولید و سرمایه‌گذاری شود کاملا قابل دستیابی است.

حجت الاسلام کرمی افزود: اکنون رویکرد اوقاف چه در سطح کشوری و استانی از اجاره داری اراضی و املاک موقوفه به اجرای مستقیم طرح‌های تولیدی و سرمایه گذاری، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و اجرای طرح با رویکرد دانش بنیان و همچنین مشارکت دادن مردم در اداره موقوفات تغییر پیدا کرده  و با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در فعال سازی موقوفات هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان امین موقوفات در کشور جذب و مشغول فعالیت شده اند که ۱۷ نفر از این افراد به عنوان امین موقوفات مردم در استان زنجان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه و ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد، ادامه داد: حدود هزار و ۵۰۰ مورد از موقوفات مسجد، حسینیه، تکیه یا مکان مذهبی مشابه است و نزدیک هزار و ۳۰۰ موقوفه باقیمانده شامل اراضی کشاورزی دیمی و اندک آبی است و موارد کمی نیز واحد‌های تجاری و مسکونی وقفی یا احداث شده در اراضی موقوفه است که در بازه‌های زمانی مختلف از طریق مزایده به بهره برداران بخش خصوصی واگذار شده و ۵۰ درصد درآمد آن ها صرف اجرای نیات واقفان و الباقی نیز برای حفظ و نگهداری موقوفات هزینه و ذخیره می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری ورود گردشگران نوروزی به سردشت
  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی
  • افزایش ۲ برابری کمکهای مردمی برای آزادی زندانیان در خراسان رضوی
  • (ویدیو) «وعده افزایش صد برابری سرعت نداده‌ایم، بلکه این آرزویمان است»
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • افزایش ۲ برابری پرواز‌ها از فرودگاه آیت الله آیت الهی لارستان
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه‌های مرزی
  • افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه های مرزی