Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد مشکورزاده اظهار کرد: بهره برداران بخش دامی استان به سه بخش دامدار، مرغدار و زنبوردار تقسیم می شوند که در این بین دام های سبک و سپس دام های سنگین بیشتر متحمل خسارات ناشی از سیل می شوند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی ها مبنی بر وقوع سیل در استان توجه به هشدار و رعایت نکات ایمنی توسط بهره برداران ضروری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکورزاده به دامداران توصیه کرد: نسبت به ذخیره آذوقه دام ها اقدام کنند؛ همچنین دام ها را از حریم رودخانه ها و مسیل ها دور نگه دارند و از تعلیف دام ها در کنار مسیل ها، آبرفت های فصلی و رودخانه ها جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: مرغداران نیز نسبت به ذخیره سازی خوراک طیور حداقل برای 10 روز و تامین تجهیزات آب و برق، و ژنراتورهای برق مرغداری ها و ذخیره کافی آب هرچه سریعتر اقدام کنند .

مشکورزاده جابجایی جوجه ها به مکان های امن را از نکات بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: سالن هایی که در آن ها جوجه ریزی صورت نگرفته از مکان های مناسب می باشد.

وی از زنبورداران خواست کندوها را از مناطق در معرض خطر سیل دور نگه دارند و جهت جلوگیری از نفوذ آب به کندوها، کندو را حداقل 20 سانتی متر بالاتر از سطح زمین نگه دارند.

مشکورزاده همچنین محکم کردن درب کندوها جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد را ضروری دانست و تاکید کرد: از زنبورداران  شهد کافی ذخیره سازی کنند و تغذیه کمکی زنبور از جمله کیک و شربت در اختیار داشته باشند.

وی از تامین نهاده های دامی از جمله کنجاله سویا  برای کمک به مرغداران و دامداران استان خبر داد و گفت: در سیل پیشین 500 تن کنستانتره دامی در شهرستان های استان به خصوص دشت آزادگان و هویزه توزیع گردید.

مشکورزاده در پایان تصریح کرد: جهت تامین علوفه برای 8 شهرستان اهواز، هویزه، حمیدیه، باوی، دشت آزادگان، شوش، شوشتر، کارون و دزفول 12 هزار تن علوفه دامی معاد ل 150 میلیارد ریال نیاز می باشد.

شایان ذکر است، یک میلیون و 255 هزار رأس دام سبک و 169 هزار رأس دام سنگین در 8 شهرستان مذکور وجود دارد.

همچنین میرزایی، معاون شیلات استان خوزستان نیز نسبت به حوادث احتمالی در حوزه شیلات هشدار داد و از صیادان خواست قبل از اقدام به صید از وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاع کسب کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه یا اتفاق مراتب را سریعاٌ به شیلات شهرستان و بخشداری و متولیان در شهرستان ها اطلاع دهند.

میرزایی ادامه داد: آبزی پروران نیز از تاسیسات و پمپاژهای واقع در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها مراقبت نمایند و در صورت لزوم تجهیزات را به مناطق امن انتقال دهند.

وی اظهار داشت: پرورش دهندگان ماهیان گرمابی نسبت به انسداد دریچه های زهکش و نصب تخته زنی خروجی استخرها جهت مدیریت آب در استخر اقدام کنند.

معاون شیلات استان خوزستان در پایان از صیادان خواست از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و انجام صید در حاشیه رودخانه ها و ماهیگیری در این مناطق خودداری نمایند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی گواهی بهداشتی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محموله دام و طیور در طبس

هادیان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: پارسال جهت حمل ۵۶۳ هزار و ۷۷۰ قطعه طیور، ۸ هزار و ۵۱۶ دام سبک و سنگین و بیش از ۵ میلیون و ۴۲۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت مرغ، آلایش مرغ، گوشت گاو، گوسفند و بز، شیر خام، پوست، پشم و کرک و ۵۱۸ کلنی زنبور عسل، گواهی بهداشتی صادر شده است.

او افزود: همچنین در این رابطه پروانه‌های بهداشتی خودرو‌های حمل و نقل دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی پس از بررسی بهداشتی صادر یا تمدید شده است.

بیشتر بخوانید

 ۲۰ تن مواد اولیه غیرمجاز از کارخانجات خوراک دام توقیف شد

هادیان اظهار کرد: محموله‌های دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی که به مقصد این شهرستان دارای گواهی بهداشتی حمل هستند در شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تأیید در سامانه قرنطینه ثبت و تخلیه اعلام می‌شود که در این رابطه ۲ هزار و ۷۶۲ محموله دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی به مقصد شهرستان طبس مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس تصریح کرد: از برنامه‌های اداره قرنطینه همکاری با نیروی انتظامی و مراجع قضایی جهت معرفی متخلفین به مراجع قضایی است که در این رابطه ۲۱ محموله فرآورده خام دامی فاقد گواهی بهداشتی حمل به مراجع قضایی معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • تایید ۱۰ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت
  • بررسی گواهی بهداشتی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محموله دام و طیور در طبس
  • تأیید نهایی حدود ۱۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت