Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@13:39:15 GMT

طرح آرامش بهاری در 6 بقعه متبرکه دماوند برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۱۹۷

طرح آرامش بهاری در 6 بقعه متبرکه دماوند برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد اشرفی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا در خصوص برگزاری طرح آرامش بهاری در شهرستان دماوند اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از جمله طرح های اداره اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز است که شامل بخش هایی همچون کودک، مشاور خانواده و قرآنی، پزشکی، کتابخوانی و ... است که در کنار مکان های مذهبی به ویژه امامزاده ها دایر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این طرح در ایام نوروز در 6 امامزاده دماوند شامل امامزاده هاشم(ع)، امامزاده عبدالله(ع) آیینه ورزان، امامزاده محمد(ع) شلمبه، امامزاده شمس الدین محمد(ع)، امامزاده عیسی(ع) روستای زیارت و امامزاده قاسم (ع)روستای اوره اجرا می شود.
وی با اشاره به حضور چهار مبلغ دینی در امامزاده هاشم (ع) شهر دماوند با توجه به تردد بیشتر مسافران و در راستای خدمات رسانی بهتر، بیان داشت: علاوه بر برپایی خیمه معرفت و دیگر برنامه های متنوع، تمامی امکانات لازم اعم از مسائل امنیتی، اورژانس و راهداری در حد توان در این امامزاده وجود دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با اشاره به دیگر برنامه های این نهاد در سال جدید تصریح کرد: طرح دست های مهربانی برای کمک به افراد کم بضاعت یکی از برنامه های جدید این نهاد است که تاکنون صد نفر را تحت پوشش قرار داده و بعد از ایام نوروز نیز به 30 خانواده بسته حمایتی پرداخت می شود که امیدواریم بتوانیم این طرح را گسترش دهیم.
وی اضافه کرد: برپایی ایستگاه های مشاوره در هر پنج شهر شهرستان دماوند با کمک شهرداری های هر شهر از جمله برنامه های مد نظر است که باید در فصل بهار انجام شود.
اشرفی تکمیل پروژه های عمرانی در امامزاده ها را به عنوان یکی دیگر از برنامه های مد نظر این نهاد دانست و گفت: در دو سال اخیر ترمیم و بازسازی 10 امامزاده در دستور کار قرار گرفت که نیمی از آن انجام شد و نیمی دیگر در سال جاری به منظور تکمیل یا شروع فاز جدید در دستور کار قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: بخش زیادی از ترمیم و بازسازی امامزاده ها توسط هیئت امنای هر امامزاده و خیرین انجام شده و این نهاد صرفاً نقش حمایتی و به میزان کمی حمایت مالی داشته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با بیان اینکه درآمد زایی، حل مشکلات اراضی وقفی و... از دیگر برنامه های این نهاد در سال جاری است، گفت: در سال قبل 5 پرونده مهم حقوقی به نفع این نهاد منتج به صدور رای شد، 60 هکتار زمین موقوفه در سال قبل تعیین و تکلیف و 100 هکتار نیز در مرحله صدور رای قرار دارد.
این مقام مسئول تاکید کرد: 200 پرونده حقوقی در سال جاری در دست اقدام قرار دارد که امیدواریم به نتیجه قطعی رسیده و منتج به صدر رای شود.
اشرفی در ادامه در خصوص اخذ اسناد موقوفات بیان کرد: از 850 موقوفه موجود در سطح شهرستان، 650 موقوفه دارای سند و 200 مورد دارای مشکلات ثبتی و حقوقی هستند که عمدتا در اصلاحات ارضی اسناد آن ها باطل شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از مهم ترین اسنادی که در سال گذشته اخذ شد؛ سند تک برگ امامزاده هاشم‌(ع) در 3 برگ و در مساحت 16 هکتار بود که به نام موقوفه صادر شد.
وی افزود: سعی کردیم در مناسبت های مختلف فرهنگی و اجتماعی نقشی داشته و یا موقوفاتی در آن خصوص داشته باشیم و تقاضا داریم در سال جدید وقف ها متناسب با نیاز جامعه باشد.
اشرفی خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود 2 میلیارد تومان اجرای نیت صورت گرفت که عمدتا اطعام، عزاداری و پشتیبانی از هیئت های مذهبی بود و امیدواریم در مسائل مورد نیاز جامعه سرمایه گذاری مناسبی توسط واقفان صورت گیرد.
وی با اشاره به عمده ترین فعالیت های این نهاد تصریح کرد: اقدامات ثبتی و مستند سازی موقوفات، به روز رسانی اجاره ها و وصول مطالبات از مستأجرین، اجرای نیت های مختلف، برنامه های فرهنگی، تکریم امامزادگان و پیگیری تعرضات و اختلافات حقوقی از مهم ترین فعالیت های این نهاد است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره اوقاف و امور برنامه های فرهنگی جامعه دماوند شهرداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خطاب به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: «یاأَبَا الْحَسَنِ! إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ قَبْرَکَ وَ قَبْرَ وُلْدِکَ بِقَاعاً مِنْ بِقَاعِ الْجَنَّةِ وَ عَرْصَةً مِنْ عَرَصَاتِهَا وَ إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ قُلُوبَ نُجَبَاءَ مِنْ خَلْقِهِ وَ صَفْوَتِهِ مِنْ عِبَادِهِ تَحِنُّ إِلَیْکُمْ وَ تَحْتَمِلُ الْمَذَلَّةَ وَ الْأَذَی فِیکُمْ فَیَعْمُرُونَ قُبُورَکُمْ وَ یُکْثِرُونَ زِیَارَتَهَا تَقَرُّباً مِنْهُمْ إِلَی اللَّهِ مَوَدَّةً مِنْهُمْ لِرَسُولِهِ، أُولَئِکَ یَا عَلِیُّ الْمَخْصُوصُونَ بِشَفَاعَتِی وَ الْوَارِدُونَ حَوْضِی وَ هُمْ زُوَّارِی غَداً فِی الْجَنَّة.» «یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت و عرصه‌ای از عرصه‌های آن قرار داده است؛ و دل‌های بزرگان از مردم و برگزیدگان بندگان خود را به آنها مایل ساخته تا خواری و اذیت‌ها در راه [زیارت]شما را متحمل شوند و قبور شما را تعمیر کنند و بسیار به زیارت قبور شما آیند تا موجبات تقرب به خدا و دوستی پیغمبرش را فراهم سازند.

یا علی! شفاعت من مخصوص این گروه خواهد بود و آنان بر حوض من وارد خواهند شد و ایشان فردا زیارت کنندگان من در بهشت خواهند بود.»

منبع: تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۲۲- بحارالانوار، ج ۹۷

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • باران بهاری خیابان‌ها چابهار را هم سیلابی کرد
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند