Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@23:37:53 GMT

امکانات آستان قدس رضوی برای کمک به سیل زدگان بسیج شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۲۳۴

امکانات آستان قدس رضوی برای کمک به سیل زدگان بسیج شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی حسن منصوری افزود: با توجه به وقوع سیل در برخی شهرها و روستاهای استانهای شمال کشور و خسارت به هموطنان، تولیت آستان قدس رضوی دستور داد تمامی امکانات آستان قدس رضوی خدمت رسانی به سیل زدگان شود.
وی اضافه کرد: بنیاد کرامت رضوی و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانهای گلستان و مازندران از ساعات اولیه وقوع سیل در کنار مردم مناطق سیل زده به ویژه مناطق کم برخوردار حضور یافته اند و در کنار دستگاههای مسئول و امدادرسان خدمات مورد نیاز به ویژه تهیه غذای گرم، آب آشامیدنی و کمک رسانی برای کاهش خسارات وارده را ارائه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: ظرفیت خادمیاران رضوی برای ارائه خدمت رسانی بیشتر به کارگیری شده است و آنچه اکنون مورد توجه است تلاش برای حفظ آرامش مردم و رفع آبگرفتگی منازل است و پس از آن باید برای بازسازی منازل تخریبی به ویژه در روستاها اقدام کرد.
منصوری با اعلام خبر توزیع غذا، لباس گرم و آب شرب در مناطق سیل‌‌ زده استان گلستان توسط این بنیاد افزود: هم‌اکنون بیش از یک هزار خادمیار رضوی هم در مناطق سیل زده استان گلستان مشغول خدمت‌ رسانی هستند.
وی ادامه داد: با توجه به این که حجم خرابیها در شهرستان آق قلا بسیار زیاد بوده تلاش شده است در ابتدای کار در حوزه‌های خدماتی امدادرسانی صورت پذیرد و پاکسازی منازل از گل و لای و انجام طرحهای عمرانی از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته ها و ماههای آینده پیگیری خواهد شد.
منصوری گفت: عمده نیازهای مردم سیل زده در حال حاضر بیشتر مواد غذایی کنسروی، آب معدنی، لوازم بهداشتی، پوشاک گرم، شیر خشک، پتو و چادر است.
1922/7489
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آستان قدس رضوی خدمت رسانی سیل شیر خشک مواد غذایی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت