Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@23:42:56 GMT

ناایمن بودن سازه‌های آبی و سدهای استان مرکزی صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۲۴۱

ناایمن بودن سازه‌های آبی و سدهای استان مرکزی صحت ندارد

استاندار مرکزی گفت: اخبار منتشر در فضای مجازی مبنی بر ناایمن بودن سازه‌های آبی و سدهای استان مرکزی صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی شامگاه دوشنبه در جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران استان مرکزی به‌منظور  بررسی روند بارش و سیلاب در استان گفت: اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر ناایمن بودن سازه‌های آبی و سدهای استان مرکزی صحت ندارد و باوجود شدت بارندگی‌های شبانه‌روز اخیر مشکلی در این استان رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده اظهار کرد: ظرفیت سد کمال صالح شازند بعد از چند سال اکنون پرشده و سرریز کرده است و آب اضافه از دریچه‌های آن به مناطق مشخص هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: سد الغدیر ساوه نیز ۲۵۰ میلیون مترمکعب گنجایش دارد که اکنون ۱۰۰ میلیون مترمکعب آن آبگیری شده و امید است با بارندگی‌های اخیر حجم بیشتری آب برای مصارف تابستانی منطقه در آن ذخیره شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: شماری سد خاکی با قدمت حدود ۳۰ سال و مربوط به دهه ۶۰ در این استان وجود دارد که حجم نگهداری آب آن‌ها پایین و حداکثر تا ۵۰۰ هزار مترمکعب است که اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای آن‌ها اعمال‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر داوودیان پیش ازظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این‌که بارش‌های پاییز و زمستان پارسال و روزهای اخیر در مازندران اثر مطلوبی بر ذخیره آب در سدهای این استان داشت، اظهار کرد: مجموع ذخیره آب سدهای استان در حال حاضر به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در پایان نخستین هفته سال ۱۴۰۲ مجموع ذخیره آب سدهای استان ۱۴۹ میلیون مترمکعب بود که این میزان در پایان هفته نخست امسال به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ذخیره آب سد شهید رجایی ساری اکنون ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۳۹ درصد حجم مخزن این سد است. اما پارسال در چنین زمانی ۳۸ میلیون متر مکعب در مخزن این سد وجود داشت.

داوودیان از نزدیک شدن تراز آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی –البرز- به سرریز خبر داد و گفت: بارندگی‌های خوب در بالادست سد آیت‌الله صالحی مازندرانی سوادکوه شمالی سبب شده میزان ذخیره آب این سد به ۱۳۳ میلیون مترمکعب برسد که معادل ۹۴ درصد ظرفیت مخزن آن است. پارسال در همین زمان ذخیره آب سد البرز ۸۶ میلیون مترمکعب بود. با توجه به بارندگی‌هایی که برای فصل جاری پیش‌بینی شده انتظار می‌رود که شاهد سرریز این سد باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به بارندگی‌های ثبت شده در مازندران طی سال آبی جاری اظهار کرد: از یکم مهر ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۴۱۰ میلیمتر بارندگی در مازندران داشتیم که ۴ درصد افزایش نسبت به دوره درازمدت را نشان می‌دهد.

داوودیان اظهار کرد: همین بارش‌ها و همچنین ذوب شدن ذخایر برفی بالادست سبب شده آورد رودخانه‌های استان نیز طی این بازه زمانی به یک میلیارد و ۱۵ میلیون متر مکعب برسد. البته در این شاخص هنوز نسبت به دوره درازمدت عقب‌ماندگی داریم و کاهش ۲۰ درصدی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به ثبت این اعداد و ارقام امیدواریم با مشارکت کشاورزان امسال شرایط تأمین آب کشاورزی در استان بهتر از سه سال گذشته باشد و شاهد جهش تولیدات کشاورزی استان باشیم.

کد خبر 6064127

دیگر خبرها

  • حجم آب سدهای آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • حجم آی سدهای آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • افزایش ۱.۶ درصدی حجم آب پشت سد های آذربایجان غربی
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • لحظات زیبای سرریز شدن سدهای یک استان کشور | تصاویر
  • سدهای آذربایجان‌غربی ۱۱۳۸ میلیون مترمکعب آب دارد
  • حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید
  • ۴.۰۳ میلیون مترمکعب به حجم آب پشت سدهای لرستان اضافه شده است
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • ۶۴ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شده است