Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن مؤمنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه هزار و800 قلم از موارد یاد شده شامل پتو و مابقی سبد غذایی بوده است.
وی از آماده باش جمعیت هلال احمر برای مقابله با سیلاب احتمالی در استان خبر داد و تصریح کرد: این نهاد آماده خدمت رسانی به سایر نقاط کشور نیز هست.
وی اضافه کرد: این مجموعه با 2 هزار و300 نیروی امدادی، نجاتگر و جوانان داوطلب در ایام نوروز خدمت رسانی می کند و 82 پایگاه نوروزی و ثابت، تیم سگ های جستجوگر و زنده یاب(آنست)، 6 تیم سیار و 70 تیم واکنش سریع در زمان یاد شده فعال خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : یکهزار و400 نفر از این مجموعه را نیروهای امداد و نجات و900 نفر را جوانان داوطلب، تشکیل و از خدمات امداد و نجات گرفته تا راهنمایی مسافران، معاینه و خدمات مشاوره ای را بصورت رایگان ارائه می دهند.
مؤمنی تصریح کرد: طرح خدماتی و امداد و نجات تعطیلات نوروز هلال احمر از 25 اسفند 97 آغاز شد و تا 16 فروردین در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان از نیکوکارانی که قصد کمک به جبران خسارت سیلزدگان شمال کشور را دارند، خواست از کد دستوری #112*780* استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند 97 در شرق استان گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادست موجب به راه افتادن سیل در رودخانه ها شد و شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را بدلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد که در جریان آن تاکنون دو نفر جان باخته و شماری از هموطنانمان نیز بی خانمان شده اند.
سامانه بارشی دیگری نیز از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است و انتظار می رود اغلب نقاط را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرابگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور احتمال انتظار طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
جلسه مدیریت بحران استان اصفهان نیز دیروز یکشنبه با حضور نهادهای اجرایی برای سنجش میزان آمادگی مدیران و دستگاه های اجرایی برای برنامه ریزی مناسب در مواقع بحران ها به ویژه برای بارش های روزهای آینده و احتمال آبگرفتگی و وقوع سیلاب در منطقه در استانداری برگزار شد.
6027/6020
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان اصفهان اصفهان امداد و نجات تعطیلات نوروز مدیرعامل جمعیت هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر امور آب و فاضلاب چابهار گفت: برای بهبود کیفیت آب مناطق سیلزده، علاوه‌بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن نصب و راه‌اندازی شد.

علی‌اکبر آقایی امروز چهارشنبه در جریان برگزاری سلسله جلسات تخصصی بررسی مسائل مربوط به سیلاب منطقه دشتیاری و چابهار بیان کرد: همکاری مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در کنترل کیفیت آب مناطق سیلزده نتایج مطلوبی را به همراه داشته و بهبود کیفیت آب و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با آن را می‌توان از مهمترین نتایج این اقدامات برشمرد.

وی ادامه داد: در همین راستا برای حفظ سلامت ساکنان مناطق سیلزده علاوه‌بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن مایع در نقاط حساس نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب چابهار افزود: بیش از چهار هزار و ۶۰۰ عدد قرص کلر یک درصد نیز برای توزیع در مناطق آسیب دیده از سیل در اختیار دانشکده علوم پزشکی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: طبق گزارش معاونت بهداشتی دانشگده، تاکنون هیچ‌گونه اپیدمی در منطقه اتفاق نیافتاده و به منظور حفظ سلامت مردم، ادامه فعالیت و بازدیدهای مشترک تا کاهش کدورت به حد استاندار همکاری‌های مشترک آبفا، مرکز بهداشت و دانشکده علوم پزشکی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و کاهش دما در نواحی شرقی کشور
  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • گزارش بارش‌ها طی امروز و فردا در این استان‌ها/ از تردد در این جاده‌ها خودداری کنید
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • برف و باران نوروزی اصفهان را فرا می‌گیرد
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است