Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@12:57:14 GMT

ستاد مدیریت بحران نایین به حالت آماده باش درآمد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۳۱۱

ستاد مدیریت بحران نایین به حالت آماده باش درآمد

محمود جمالی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام اداره هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید، احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد به همین دلیل از مردم انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه ها، دره ها و مسیرهای سیلابی خودداری کنند.
وی گفت: اکنون تمام دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی برای فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل یا هرگونه حادثه احتمالی به صورت آماده باش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس ستاد مدیریت بحران نایین خاطرنشان کرد: از شرکت توزیع برق نیز خواسته شده تا برای وقوع قطعی احتمالی برق، تیم عملیاتی خود را فعال سازد.
فرماندار نایین از آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و اوقاف نیز خواست تا مدارس، اماکن ورزشی و مذهبی خود را برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی آماده کنند.
جمالی به شهرداری‌ها، آب و فاضلاب شهری و روستایی، هلال احمر، بخشداری و دهیاری ها نیز دستور داد تا برای رفع آبگرفتگی احتمالی منازل آماده بوده و از بنیاد مسکن و اعضای مدیریت بحران نیز خواست تا اگر بافت فرسوده‌ای تخریب شد برای اسکان ساکنان آنها آمادگی داشته باشند.
کارشناس هواشناسی نایین نیز اعلام کرد: با توجه به پیش بینی تشدید بارش های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ از ساعات عصر امروز تا اوایل وقت روز چهارشنبه، جاری شدن روان آب ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در سطح این شهرستان، دور از انتظار نیست.
مهدی زارع نژاد افزود: شدت وزش باد در برخی ساعات بویژه تا روز چهارشنبه شدید خواهد بود.
به گفته کارشناس هواشناسی، از ساعت 12 تا ساعت 17 امروز دوشنبه در روستای
'خاروان' واقع در کیلومتر40 نایین بیش از 35 میلیمتر باران باریده که تاکنون بی سابقه بوده است.
607
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 درآمد سیل مدیریت بحران ورزش و جوانان هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی

ایسنا/یزد معاون عمرانی استاندار یزد با بیان این‌ که نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی در حالت آماده باش قرار دارند گفت: ۲۲۵ میلیارد خسارت اولیه سیل به زیرساخت‌ها تا این لحظه گزارش شده است.

محمدجواد ابوالحسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت وقوع سیل در استان یزد با اشاره به آماده باش بیش از ۴۵۰ تیم امدادی و خدماتی در سطح استان گفت: نیروهای امدادی تا پایان وضعیت نارنجی در حال آماده باش و ارائه خدمت به مردم هستند.   

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به بارش های ۲۴ ساعت گذشته گفت: این بارش ها میزان بارش سال آبی را به میزان بیش از ۷۸ میلی متر رساند که رشد ۹ درصدی نسبت به دراز مدت استان دارد.   

معاون استاندار افزود: هم اکنون به جز محور کنجکوه در شهرستان مهریز تمامی مسیر های استان باز است؛ هر چند برخی از مسیرها برای ساعتی دچار اختلال شد که با حضور عوامل راهداری مشکل برطرف شد. 

ابوالحسینی ادامه داد: برخی از مناطق استان نیز بر اثر بارش دچار قطعی برق شد که سریعا عوامل شرکت توزیع برق نسبت به رفع قطعی برق اقدام کردند و به جز یک نقطه محدود روستایی که به علت صعب العبور بودن دچار قطعی است گزارشی مبنی بر قطعی برق نداریم.   

جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروزی در خصوص اسکان اضطراری مسافران نوروزی نیز گفت: بیش از ۲۰ سالن ورزشی، نمایشگاهی و حسینیه و تکیه مذهبی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی از روز گذشته در حال خدمت رسانی است که این خدمات تا فردا ادامه خواهد داشت.   

وی به میزان خسارت به زیرساخت ها و بخش کشاورزی گفت: بر اساس گزارش اولیه اداره کل مدیریت بحران استان بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های جاده ای شامل ابنیه فنی، شکستگی پل، شستگی رویه آسفالت جاده و حاشیه محور در بخش راه و خسارت به قنوات، راه های روستایی و باغات و مزارع کشاورزی گزارش شده که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد.   

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: گزارش هایی مبنی بر خسارت به هفت خودرو به علت پارک در حاشیه رودخانه و یک دستگاه لدر امدادی نیز ارسال شده که در حال بررسی میزان خسارت هستیم.   

وی با تشکر از عموم مردم به خاطر توجه به توصیه های ایمنی اظهار کرد: پرهیز از اتراق در بستر و حریم رودخانه و تردد های غیر ضرور از مهمترین توصیه ها به مردم شریف استان است تا شاهد حوادث ناگوار در این زمینه نباشیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران و سیلابی شدن مسیل های کرمان در اواخر هفته جاری
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران/ پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی غرب تهران/ پارکینگ غیرمجاز پارک ارم جمع‌آوری شد
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • هم افزایی مسئولان در رفع آبگرفتگی‌ها موثر است
  • غیبت فرماندار پلدختر در سیل| بحران نزدیک فرماندار دور!
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی