Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:12:55 GMT

ستاد بحران لرستان با کمبود امکانات و منابع مواجه است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۷۰۳

ستاد بحران لرستان با کمبود امکانات و منابع مواجه است

به گزارش ایرنا، احمد مرادپور روز دوشنبه در نشست ستاد بحران در محل استانداری افزود: همچنین باید روحیه ریسک پذیری در برخی مدیران افزایش یابد.
وی اظهار داشت: هفته گذشته پس از اخطار سازمان هواشناسی ستاد بحران تشکیل و تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد که نتیجه آن رضایت بخش بوده است.
وی ادامه داد: نقاط ضعف و قوت استان در زمان بارندگی ها و بحران شناسایی شده و با اخطاریه و پیش بینی های دقیق هواشناسی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه اسکان و آماده سازی اماکن سرپوشیده برای مسافران نوروزی به خوبی صورت گرفته تصریح کرد: تخریب پل های موقت خرم آباد با وجود مخالفت های چندین باره انجام و نتیجه آن جلوگیری از بروز فاجعه ای به مراتب بزرگتر از سیل بهمن ماه در خرم آباد بود.
مرادپور ، پل های موقت را از عوامل اصلی بروز سیلاب های گذشته در خرم آباد دانست و گفت: فقدان این پل ها موجب بروز مشکلات ترافیکی می شود اما بدون شک تخریب آنها از تلفات جانی و خسارت های بالای سیلاب جلوگیری کرد.
وی افزود: پل تقاطع استانداری در محل تلاقی دو رودخانه کرگانه و رباط به خوبی جانمایی نشده و عملیات تخریب این سازه نیز 30 درصد پیشرفت دارد که پس از فروکش شدن آب به طور کامل تخریب خواهد شد.
وی اضافه کرد: جاده خرم آباد - پلدختر در چندین نقطه آسیب های جدی دارد و برخی از پل های استان را سیلاب تخریب کرده است.
هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بروز سیل در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان و کردستان محقق شد و بارش های سیل آسا از عصر یکشنبه بسیاری از مناطق لرستان را فرا گرفته است.
به گزارش ایرنا، این بارش ها که شدت آن برای مناطق جنوبی تا 100 میلی متر نیز پیش بینی شده همراه با رعد و برق و در برخی مناطق همچون پلدختر با ریزش تگرگ همراه شده است.
آبگرفتگی معابر و خیابان ها در تمامی شهرهای استان گزارش شده، راه ارتباطی برخی مناطق تفریحی و گردشگری به دلیل جلوگیری از بروز حوادث بسته شده و البته محور خرم آباد - پلدختر نیز به علت طغیان رودخانه مسدود است.
از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت امواج اصلی سامانه بارشی و تقویت مقدار بارش ها، برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه ای پیش بینی شده است.
همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
بر اساس اعلام هواشناسی، مقدار و شدت بارش ها برای روز دوشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه نمود بیشتری خواهد داشت.
جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان سوم فروردین ماه جاری برگزار شد و این ستاد به حالت آماده باش درآمد و مرخصی مدیران مربوطه را لغو کرد.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 درآمد رعد و برق سازمان هواشناسی گردشگری مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضایی، صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با توجه به بارندگی‌های شدید امروز در این شهر گفت: احتمال بروز سیل و آب گرفتگی معابر در رفسنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ستاد بحران شهرستان آمادگی لازم مقابله با این پدیده را دارد افزود: به مردم هشدارمی دهیم که از تردد غیرضروری در خیابان‌ها و معابر جلوگیری کنند و در زمان بارندگی موارد اضطراری را به شهرداری و ستاد بحران اعلام نمایند.

کد خبر 6087465

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • چهار محور در استان مسدود است
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت