Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:10:21 GMT

احتمال سرریز سدهای استان تهران متصور نیست

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۷۴۷

احتمال سرریز سدهای استان تهران متصور نیست

تهران- ایرنا- استاندار تهران تاکید کرد: سدهای استان تهران اینک دارای ظرفیت نیمه هستند و خروجی بارش های تهران را ذخیره می کنند لذا احتمال سرریز آنها در پی بارش ها متصور نیست.

به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه ش ستاد مدیریت بحران استان تهران که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد افزود:بنابر گزارش‌ها اگر در تهران 15 دقیقه بارندگی مستمر (باشدت بالا) داشته باشیم رودهای استان مستعد سیلابی شدن هستند و البته این رودها لایروبی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار تهران تاکید کرد: مسیرهای انحرافی در صورت سیلابی شدن رودکرج نیز پیش بینی شده است تا شهرهای غرب استان ایمن باشند.
به گفته وی از امروز صبح ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان ها شکل گرفت و تصمیم ها برای کاهش عوامل مخاطره آمیز نیز اتخاذ شد.
محسنی بندپی افزود: شهرداری های استان و نیز شهرداری های مناطق 22 گانه شهر تهران در آمادگی کامل به سر می برند و ستاد مدیریت بحران استان تهران تا اواخر هفته در آماده باش کامل خواهد بود.
به گفته وی شهرداری تهران در پنج منطقه استان تهران ماشین آلات و تجهیزات خود را متمرکز کرده و تمامی ایستگاه های آتش نشانی شهرداری تهران نیز برای مواقع ضروری در آماده باش کامل هستند.
استاندار تهران از مردم استان و مسافران نوروزی خواست از اسکان در اطراف رودخانه ها به طور جدی اجتناب کنند.
به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران حاضر شد و بر ضرورت آمادگی مسئولان استان برای مواجهه با سیلاب بویژه طی امشب و فردا تاکید کرد.
تهرام/ 3001/1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي استاندار تهران سدهاي تهران بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و گفت: براساس اعلام این سازمان از فردا یک شنبه دوم اردیبهشت ماه تا پایان روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی، وقوع مخاطراتی نظیر رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد به ویژه نیمه شمالی استان بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان، وزش باد شدید و در برخی نقاط استان خیزش گردوخاک را خواهیم داشت، گفت: طبق این پیش‌بینی احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب وجود دارد لذا به همه مردم توصیه می‌شود ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و نسبت به عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند.

یزدی مهر بیان کرد: با توجه به لغزندگی و کاهش دید و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، از مردم می‌خواهیم برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از حوادث ناگوار، در صورت عدم ضرورت در محورهای کوهستانی حاضر نشوند و در صورت ضرورت احتیاط لازم را داشته باشند.

وی درباره احتمال وقوع وزش باد شدید و خسارت به سازه‌های موقت نیز هشدار داد و گفت: احتمال خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد لذا به کشاورزان عزیز توصیه می شود تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره فعالیت‌های کوه نوردی و جابجایی عشایر نیز هشدار داد و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب روها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • ‏سامانه بارشی تشدید می‌شود
  • آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران/ ‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • آماده باش مدیریت بحران در استان تهران/‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها
  • یک سد دیگر سرریز شد