Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با وقوع ناگهانی سیل در صبح دوشنبه ۵ فروردین ۹۸ که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی شد، تیم‌های هلال احمر بلافاصله وارد عمل شدند و پس از نجات زخمی‌ها و یافتن اجساد از دست رفتگان، در فازی دیگر به اسکان فوری مسافران نوروزی پرداختند.

بر این اساس ستاد اسکان اضطراری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس در شهرک گلستان شیراز تشکیل شد؛ افزون بر این مدارس، اماکن اقامتی فارس، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و دیگر بقاع متبرکه، ورزشگاه ها و شبستان‌های مساجد نیز در خدمت مسافران نوروزی قرار گرفت تا پایان فعالیت سامانه بارشی در آن‌ها اسکان یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس شامگاه دوشنبه درخصوص وضعیت اسکان مسافران نوروزی شیراز اظهار کرد: بیش از ۲ هزار نفر در پایگاه‌های اسکان موقت شیراز و مناطق اطراف اسکان یافته اند.

وی ادامه داد: بر این اساس ۲۵۰ نفر در باشگاه فرهنگیان شیراز حضور دارند که تاکنون ۵۰ پتو، ۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰ کنسرو و یک هزار قرص نان بین آنان تقسیم شده است.

حسین درویشی افزود: ۳۵۰ نفر در حسینیه آل هاشم اسکان یافته‌اند؛ همچنین ۴۳۰ نفر در مسجد نو استقرار دارند که بسته‌های مواد غذایی، اقلام امدادی ۲۰۰ پتو دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس تعداد اسکان یافتگان در نمایشگاه گلستان را ۱۱۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۰۰ کنسرو، ۱۷۵ بسته غذایی، اقلام امدادی، ۶۰ چادر و ۲۰۰ پتو در اختیار این افراد قرار گرفته است.

درویشی بیان کرد: مسجد کلبه پذیرای ۳۲۰ نفر شده است که ۴۸۰ عدد کنسرو، اقلام امدادی و ۱۸۰ پتو دریافت کرده‌اند؛ همچنین تعدادی از مسافران نیز در نمازخانه پارک خلد برین اسکان یافته‌اند که ۵۰ کنسرو، ۵۰ قرص نان اقلام امدادی ۵۰ پتو دریافت کرده‌اند.

وی به اختصاص اقلام امدادی، ۸۰ پتو و ۶ چادر به حسینیه رهپویان وصال شیراز اشاره و تصریح کرد: به محل اسکان دائمی مسافران نوروزی در خان زنیان نیز اقلام امدادی ۶۰ پتو تعلق گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/چ

 مسافران نوروزی اقلام امدادی، غذایی و پتو دریافت کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی گفت: امدادگران هلال احمر از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش‌های شدید در جنوب شرق کشور، تا ۴ اردیبهشت ماه به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی کردند.

این مقام مسئول افزود: در مجموع یک هزار و ۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: از زمان وقوع سیل تا به امروز، ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی و ۳۴ تُن اقلام امدادی و زیستی بین سیل زدگان توزیع شده است. 

سلیمانی با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان افزود: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی‌ها ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان