Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@08:46:08 GMT

احیای واحدهای صنعتی راکد مهمترین شاخص رونق تولید است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۷۹۲

احیای واحدهای صنعتی راکد مهمترین شاخص رونق تولید است

بهرام سرمست روز دوشنبه درحاشیه دیدار از دو واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما اظهار داشت: دولت در کنار توجه به واحدهای کوشا و موثر در تامین مواد اولیه و زنجیره تولید با اتخاذ یک رویکرد توسعه مدارانه به آنها در تلاش است تا فازهای توسعه ای خود را به خوبی پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از برنامه های مهم دولت می باشد. در این زمینه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان دستور داده شده تا با شناسایی واحدهای تعطیل عامل تعطیلی آنها بررسی شود.
سرمست خاطرنشان کرد: حفظ اشتغال و کارآفرینی نخستین اولویت دولت در رابطه با رونق تولید است از این رو همه دستگاه های اجرایی باید در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تسهیل گری های لازم را انجام دهند، چرا که سیاست کلی استان و کشور برداشتن موانع از مسیر حرکت واحدهای تولیدی است.
وی افزود: باید با اعطای تسهیلات و همچنین استمهال بدهی ها، زمینه برای حفظ و به کارگیری گردش مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی فراهم شود.
استاندار قم در پنجمین روز از سال رونق تولید از واحد صنعتی تولید کننده ظروف گیاهی یک بار مصرف و همچنین واحد پتروشیمی تولید کننده مواد اولیه ظروف کریستال واقع در شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید کرد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
7403/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اشتغال سازمان صنعت معدن و تجارت شاخص قم همه دستگاه های اجرایی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد