Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@07:01:31 GMT

اولویت اصلی دولت حفظ جان مردم در برابر سیل است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۹۴۰

اولویت اصلی دولت حفظ جان مردم در برابر سیل است

خبرگزاری میزان- جلسه ستاد مدیریت بحران کشور عصر دوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش‌های سازمان هواشناسی و پیش بینی‌های موجود درباره استمرار بارش‌ها طی چند روز آینده، از همه دستگاهها، استانداران، فرمانداران و مسئولین ذیربط خواست در حالت آماده باش کامل باشند و به طور ۲۴ ساعته در محل کار خود حضور داشته باشند و تدابیر لازم را برای مواجهه با وقوع سیل و دیگر حوادث طبیعی بیاندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه اولویت اصلی دولت حفظ جان مردم در برابر سیل است چرا که خسارات جانی مانند خسارات مالی قابل جبران نیست، حادثه سیلاب ناگهانی شیراز و جانباختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان را تاسف بار و تکان دهنده توصیف کرد و ضمن تسلیت این حادثه ناگوار افزود: لازم است با اقدامات فوری و پیشگیرانه در نقاط آسیب پذیر که در معرض سیل قرار دارند، هر تصمیم و اقدام لازم با اولویت حفظ جان مردم انجام شود و از مردم هم می‌خواهیم هشدار‌های دستگاه‌های ذیربط را جدی بگیرند و با مسئولان همکاری کامل داشته باشند.

جهانگیری با تاکید بر لزوم آمادگی همه جانبه دستگاهها، مدیران و شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای مواجهه با سیل در یکی دو روز آینده، تصریح کرد: بدلیل تراکم جمعیت تهران و وجود برخی اتوبان‌ها و تفرجگاه‌ها در حاشیه رودخانه ها، وقوع سیل می‌تواند خسارات سنگین و غیرقابل جبرانی وارد کند و لازم است با حساسیت ویژه و آماده باش کامل و در نظر گرفتن کوچکترین احتمال، تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی به مردم انجام شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اعزام برخی از وزرا به استان‌هایی که طی ساعات و روز‌های آینده احتمال وقوع سیل در آن‌ها وجود دارد، افزود: تعدادی از وزرا برای کمک به مدیریت هرچه بهتر اوضاع و کاهش آثار منفی ناشی از بارش شدید باران، در استان‌های در معرض خطر سیل حضور یافته اند تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از آثار زیانبار سیل اندیشیده شود.

جهانگیری ادامه داد: ستاد مدیریت بحران کشور و استانداران و دستگاه‌های مسئول، باید با شناسایی نقاط حادثه خیز و در مسیر جریان سیل که تبدیل به معبر شده اند، از تجمع مردم و تراکم جمعیت در این مسیر‌ها جلوگیری کنند تا شاهد تکرار اتفاقات دردناک و ناگوار مثل اتفاق شیراز در سایر مناطق نباشیم.

معاون اول رییس جمهور از همه دستگاهها، استانداری ها، فرمانداری‌ها و گروه‌های امداد و نجات خواست هماهنگی لازم را با ستاد مدیریت بحران کشور انجام دهند تا مدیریت اوضاع هرچه بهتر و با کیفیت بهتر انجام شود.

وی از وزارت نیرو نیز خواست گروه‌های اضطراری در استان‌های مختلف و بخصوص استان‌های در معرض خطر سیل مستقر کند تا از قطع آب و برق جلوگیری کنند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

جهانگیری ضرورت آماده باش نیرو‌های امدادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز ضروری دانست و اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باید به موقع و در اسرع وقت به مردم و کسانی که در معرض سیل قرار می‌گیرند، انجام شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر امدادرسانی گسترده‌تر نیرو‌های مسلح، گفت: خوشبختانه ظرفیت گسترده نیرو‌های مسلح کشور با فرمان رهبر معظم انقلاب پای کار آمده و بخشی از امور توسط نیرو‌های مسلح در حال انجام است.

جهانگیری خواستار آسیب شناسی دقیق در خصوص سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور به ویژه حادثه سیلاب شیراز شد و گفت: بخشی از دلایل مربوط به ساخت و ساز‌ها و تجاوز به حریم طبیعت است و باید بررسی شود که با وجود هشدار‌های سازمان هواشناسی آیا قصور و خطای انسانی نیز وجود داشته و در صورتی که سهل انگاری و کوتاهی افراد تایید شود باید با آن‌ها برخورد جدی صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل زده استان‌های گلستان و مازندران، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دبیرخانه ستاد مدیریت بحران کشور خواست در اسرع وقت گزارش ارزیابی خسارات وارده به این دو استان را تدوین و ارائه کند تا در جلسه چهارشنبه هیات دولت تصمیمات لازم برای تخصیص اعتبار و اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی اتخاذ شود.

در این جلسه که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، معاون وزیر کشور به تشریح گزارش‌های دریافتی از استان‌های مختلف در ارتباط با سیل و اقدامات پیشگیرانه پرداخت و از هماهنگی ایجاد شده با استانداران، ستاد مدیریت بحران، نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های مختلف برای مدیریت اوضاع و پیشگیری از بروز خسارات ناشی از سیل خبر داد.

در این نشست نماینده نیرو‌های مسلح کشور هم از آمادگی کامل برای کمک به مهار سیل و مدیریت اوضاع خبر داد و گفت: نیرو‌های مسلح آمادگی کامل دارند تا همه تجهیزات، امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار قرار دهند.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف گزارش‌هایی از اقدامات صورت گرفته و پیشنهادات موجود برای مدیریت هرچه بهتر اوضاع ارائه کردند و مقرر شد تمامی دستگاه‌های امدادی، استانداری ها، شهرداری‌ها و نیرو‌های مسلح با آماده باش کامل و با هماهنگی با ستاد مدیریت بحران کشور، تمام تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل و بارش باران بکار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جلسه ستاد بحران معاون اول رئیس جمهور سیل حریم طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی برای لرستان/ مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: پیرو صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور و پیش‌بینی تشدید قابل‌توجه فعالیت سامانه بارشی با مخاطرات، بالا آمدن ناگهانی سطح آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده و احتمال سرریز سدها، انسداد راه‌ها و تخریب پل‌ها همچنین تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و…، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و اثرات این سامانه برای روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ اسفند در استان، جلسه کمیته مدیریت بحران برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه مصوب شد همه مدیران منابع آب شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش کامل باشند و مرخصی تمام افراد مرتبط با کارگروه سیل شرکت تا پایان بارندگی‌ها لغو شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سازمان هواشناسی استان، مقرر شد پایش مستمر جبهه‌های بارشی و پیش‌بینی وضعیت بارش در سطح استان انجام شود، همچنین برای مدیریت مخازن سدهای در دست اجرا و در حال بهره‌برداری به‌منظور مهار حداکثری سیلاب به‌نحوی‌که کاهش خسارت سیل در استان در محدوده پایین‌دست اتفاق افتد، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

حسن‌نژاد، تصریح کرد: تدابیر لازم برای تعیین حداکثری آبگذری رودخانه‌های پایین‌دست سدها و مدیریت کاربری‌ها به‌نحوی‌که افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مدیریت بهتر مخازن سدها تأمین شود، اتخاذ شده است.

وی بیان کرد: به‌تمامی پیمانکاران شرکت هشدار داده شد ماشین‌آلات و تجهیزات خود را از داخل رودخانه‌ها خارج کرده و با تمام ادوات خود برای هرگونه کمک احتمالی به حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تأکید کرد: به‌تمامی هم‌وطنان و هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود از نزدیک‌شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها جدا خودداری کنند و همچنین کشاورزان و باغداران گرامی برای جمع‌آوری همه تجهیزات و موتور تلمبه‌های خود اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

کد خبر 6058107

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی برای لرستان/ مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند
  • آماده‌باش خوزستان در آستانه بارندگی سنگین/ هشدار به فرمانداری‌ها
  • وزارت‌خانه‌ها آماده‌اند اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مجلس بگذارند
  • آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران ایلام
  • اعلام آماده باش به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان ایلام
  • تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور ۲ برابر شده است
  • اخبار سیاسی ۲۷ اسفند؛ تعیین میانگین خدمت سربازی/سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  • وزیر نیرو: ۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب است
  • امیرآبادی در گفت و گو با جماران: بررسی لایحه مدیریت تعارض منافع در اولویت باشد/ اکنون لایحه در دستور صحن مجلس است
  • ۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب/ تشکیل ستاد مدیریت بحران