Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، رسول شجری در مصاحبه با رادیو ابراز امیدواری کرد مسئولان دولتی در سال «رونق تولید» حرف رهبری را به جان و دل خریدار باشند و بدان عمل و از تولید حمایت واقعی کنند.

وی با بیان این مطلب یادآور شد: «در سال گذشته این اتفاق نیفتاد و تولید کنندگان به شدت آسیب دیدند.»

شجری با تاکید بر اینکه فضای کشور باید بگونه ای مهیا شود که زمینه تولید فراهم باشد، ادامه داد: «در سال 97 برای تولید کننده امکانی وجود نداشت که با رقبای خارجی رقابت کند؛ لذا گر شرایط ارزی کشور و نوسانات سهمگین رخ نمی داد، بازار داخلی را نیز از دست داده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در توضیح این مطلب افزود: «با توجه به مشکلات تولید کنندگان [و در صورت قیمت پایین ارز] بازار به راحتی از دست تولید کنندگان صنعت کفش خارج می شد.»

شجری در عین حال به مشکلات عدیده از جمله گرانی ارز اشاره و تصریح کرد: «می توان این مسئله را از دو دیدگاه نگریست؛ اول اینکه با گرانی ارز صرفه وارداتی از بین رفت که برای ما فرصت بود ولی از طرف دیگر مواد اولیه ی مورد نیازِ کارخانه ها تهیه نمی شد که به تولید ضربه زد.»

**دولت از شرایط رفع تحریم، علیه تولید داخل استفاده کرد

رئیس اتحادیه کفاشان تهران اظهار داشت: «سال گذشته با همه مشکلات و فراز و نشیب ها، این مسائل پشت سر گذاشته شد و تولیدکننده ها تلاش کردند امسال در سراسر کشور کمبودی احساس نشود.»

شجری یادآور شد: «ما از اسفند ماه گذشته طی نامه ای راهکارها را به دولت ارائه داده ایم. در حال حاضر چرم در اختیار و صادرات نیز برقرار است ولی اگر قرار باشد چرم سازی تحرک داشته باشد، مواد اولیه برای رقابتی شدن محصول ایرانی باید از خارج تامین شود.»

وی ادامه داد: «در شرایط رفع تحریم، طی دو سال شرایط خوبی برای دولت فراهم شد تا کارخانه ها را بازسازی و مواد اولیه را وارد کشور کند؛ اما متاسفانه برندهای خارجی را وارد کشور کرد که موجب آسیب به صنعت کفش ایرانی شد.»

شجری افزود: «بیش از 25 برند خارجی کفش در تهران فعالیت می کردند که برای صنعت کفش ما معضل بود ولی امیدواریم این اشتباهات تکرار نشود و برای سال جاری مواد اولیه را وارد کارخانه ها کنیم.»

وی واردات مواد اولیه برای کارخانه های کفش سازی داخلی را از اولویت ها دانست و گفت: «زیر ساخت صادرات محصول نهایی با توجه به شرایط ارزی باید فراهم باشد. ما توان تولید 450 میلیون جفت کفش را دارا هستیم که مورد نیاز کشورهای منطقه است.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی