Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش شدید باران که از بامداد امروز در استان فارس آغاز شده بود، از حوالی ساعت ۱۱ منجر به وقوع سیلاب شدید در منطقه دروازه قران، میدان ابوکلام، هفت‌تنان و مسیرهای منتهی به این مناطق شده بود. شمار قربانیان سیل در شیراز به 19 تن رسید. آفتاب‌‌نیوز : بارش شدید باران که از بامداد امروز در استان فارس آغاز شده بود، از حوالی ساعت 11 منجر به وقوع سیلاب شدید در منطقه دروازه قران، میدان ابوکلام، هفت‌تنان و مسیرهای منتهی به این مناطق شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رئیس پلیس راه شمال استان فارس در پی این حادثه از برخورد تعداد 100 خودرو در ورودی دروازه قرآن خبر داد و گفت: به دلیل آب گرفتگی ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود  است و تا اطلاع ثانوی تردد از این مسیر امکانپذیر نخواهد بود.
سرهنگ عبدالهاشم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر اینکه عبور و مرور از منطقه دروازه قرآن غیر ممکن شده و در تلاش هستیم تا پایان امروز این مسیر بازگشایی شود، گفت: دیگرمحورهای مواصلاتی استان فارس باز و تردد در آنها جریان دارد.
رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سیلابی شدن در مسیرهای مواصلاتی استان  از سفرهای غیر ضروری از این مسیرها خودداری کنند.
استقرار 5 تیم عملیاتی هلال احمر 
بنا به گفته حسین درویشی، مدیر جمعیت هلال احمر استان فارس نیز از استقرار 5 تیم عملیاتی در منطقه سیل زده خبر داد. 
تشکیل جلسه فوری بحران در استان فارس
مدیرکل مدیریت بحران استان فارس از تشکیل جلسه فوری بحران در استان فارس برای کنترل اوضاع خبر داد و گفت: میزان خسارت سیلاب شیراز ‌هنوز مشخص نیست. 
هشدارهای علوم پزشکی شیراز 
علوم پزشکی شیراز نیز هشدارهایی برای حفظ سلامت مردم اعلام کرده از جمله اینکه  شهروندان باید با سیلاب مانند فاضلاب برخورد کنند و تحت هیچ شرایطی از آب چاه استفاده نکنند. 
همچنین در این بیانیه آمده است که  از تماس بدن با آب سیلاب باید پرهیز کنیم و بدون چکمه در سیلاب راه نرویم، اگر سیلاب وارد منزل شد بعد از خارج کردن سیلاب وسایل منزل باید شستشو و ضد عفونی شوند.
مردم از منازل خود خارج نشوند 
‌عنایت‌الله رحیمی استاندا‌ر فارس در گفت‌وگو با تسنیم در شیراز با اشاره به‌ وقوع سیلاب در برخی مناطق شیراز اظهار داشت: این سیلاب در کمتر از 10 دقیقه از ارتفاعات تنگ الله‌اکبر شروع و در ورودی شهر شیراز و در د‌راوزه قرآن خودروهای در حال حرکت را با خود برد.
وی علت این سیلاب را  حجم زیاد بارندگی اعلام کرد و افزود: نیروهای امدادرسان در صحنه حضور دارد و امیداریم حداقل تلفات را داشته باشیم.
استاندار فارس با بیان اینکه خودروهای که از شیراز به سمت اصفهان در حال حرکت بودند با مشکل مواجه شدند، تصریح کرد: از مردم درخواست کرده ایم که از منازل خود بیرون نیا‌یند تا بتوانیم اوضاع را تحت کنترل داشته باشیم.
11 کشته و 35 زخمی ‌در سیل شیراز
‌همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی اورژانس کشور اعلام کرد‌‌ 11 نفر در سیل شیراز جان باختند و ‌تاکنون 35 مصدوم برجای گذاشته ‌و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و  16 دستگاه آمبولانس درحال امدارسانى به سیل‌زدگان است.
شناسایی جسد یک کودک از میان 17 قربانی سیل شیراز

غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: جسد پسر بچه‌ای با نام سپهر آزادی فرزند آرش حدود دو و نیم ساله ساکن شیراز شناسایی شد.  وی افزود: در میان جانباختگان شش نفر مرد، هفت نفر زن، سه پسر بچه و یک دختر بچه هستند.

فهرست اسامی کشته‌شدگان و مجروحان سیل شیراز
پزشکی قانونی استان فارس از شناسایی۱۳ نفر از قربانیان سیل در شیراز و صدور جواز دفن برای آنان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی فارس، صبح روز پنجم فرودین ماه سال جاری با شدت گرفتن بارش باران و وقوع سیل در شیراز متأسفانه ۱۸ تن از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند که اجساد آنها جهت طی مراحل قانونی به پزشکی قانونی استان فارس منتقل شدند.
پس از وقوع سیل ویرانگر صبح روز دوشنبه پنجم فروردین ماه سال جاری در شیراز متأسفانه ۱۸ تن از هموطنان جان خود را از دست دادند.
براساس این گزارش اجساد جان باختگان به تالار تشریح پزشکی قانونی استان فارس منتقل و پس از گذراندن مراحل قانونی از قبیل معاینه، احراز هویت، علت فوت و صدور جواز دفن به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.
بر اساس این گزارش اسامی جان باختگان حادثه که توسط بستگان شناسایی و احراز هویت شده اند به شرح ذیل است:
۱- مهدی برامکی فرزند حمزه - -- -ساکن شیراز
۲- لیلا رنجبر فرزند مظفر - -- -ساکن شیراز
۳- رضا (پویا) برامکی فرزند مهدی -- --ساکن شیراز
۴- نیلوفر گودرزی فرزند هیبت الله -- --ساکن مرودشت
۵- ارسلان اکبرزاده فرزند مجید -- --ساکن مرودشت
۶- محمود حقیقت فرزند… -- --ساکن کرج
۷- یاسین حقیقت فرزند محمود - -- --ساکن کرج
۸- ساناز کیانی فرزند عطاالله -- -- -ساکن آمل
۹- محسن استوار فرزند حبیب الله - -- -ساکن شیراز
۱۰- محمودرضا ناصری فرزند… -- --ساکن شیراز
۱۱- سپهر زاهدی فرزند آرش - -- -ساکن شیراز
۱۲- پاسدار کیامرث قاسمی فرزند اله مراد - -- -ساکن شیراز
۱۳- راحله تیموری فرزند عبدالستار -- --ساکن اصفهان
افزایش کشته‌های سیل شیراز به ١٩ نفر
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد كه حادثه امروز شيراز ١٩ كشته و ١٠٥ مصدوم برجاي گذاشته كه پس از مداواي تعداد زيادي از مصدومين هم‌اينك ٢٨ نفر در مراكز درماني شيراز تحت درمان قرار دارند .
به گزارش ايسنا منطقه فارس، سعيد نمكي شامگاه دوشنبه ٥ فروردين در ستاد بحران استان با اشاره به آمادگي مجموعه درماني در قالب يك ستاد در وزارت بهداشت از ٢٥ اسفندماه ٩٧، بيان كرد: انتظار اين تعداد تلفات از حادثه امروز شيراز نداشتيم. 
وي افزود: از ١٩ قرباني حادثه امروز براساس گزارش پزشکی قانونی تاکنون ١٤ نفر شناسايي شده‌اند. 
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در ادامه اين جلسه با اشاره به استقرار  كمپ اورژانس در لحظات ابتدايي وقوع حادثه، بيان كرد: ١٠٥ نفر به مراكز درماني انتقال داده شدند که در حال حاضر ۲۸ نفر از آنها بستري شده و مابقی سرپایی مداوا شدند. 
بهادر با بيان اينكه تمام تمهيدات لازم براي آبگيري بيمارستان‌ها انجام شده است، ادامه داد: تعداد آمبولانس‌ها از ٣٤ تا به ٥٥ دستگاه افزايش يافته است. 
وي با اشاره به اعلام هشدار به همه بيمارستان‌های فارس، عنوان كرد: پمپ‌هاي كفكش و تمهيدات لازم نيز انديشيده شده است و تمام مديران و رؤساي بيمارستان‌ها به حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. 
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز اظهار كرد كه در حال حاضر هيچ كمبود دارويي وجود ندارد .



منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به علت آتش سوزی بر اثر انفجار کپسول گاز پایانه شرق در اتوبان یاسینی به شرق  بعد از بیمارستان لواسانی ۶ نفر کشته و یک نفر مصدوم شد.در این حادثه که حوالی ظهر امروز اتفاق افتاد یک نفر مصدوم حادثه به بیمارستان سوانح  سوختگی - تنفسی مطهری منتقل شد.

دیگر خبرها

  • یک کشته و یک مصدوم بر اثر حادثه واژگونی نیسان در میمه
  • آتش سوزی در شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم داشت
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • نجات چهار نفر از افراد گرفتار در سیلاب بلوچستان
  • ببینید | گرفتار شدن ۴ نفر در سیلاب | امدادگران هلال احمر به داد آنها رسیدند
  • گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر (فیلم)
  • تصاویر گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر + فیلم
  • یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین
  • واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت