Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@10:34:33 GMT

بهار۹۸| شهر مرزی خوی گذرگاه جاده ابریشم، تاریخ و فرهنگ + فیلم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۴۱۹

بهار۹۸| شهر مرزی خوی گذرگاه جاده ابریشم، تاریخ و فرهنگ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

شهر مرزی خوی در شمال غرب ایران نخستین شهر کشورمان در مسیر جاده ابریشم است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی از دوره‌های مختلف اسلامی و قبل از ان داشته و در نوروز ۹۸ مهیای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی شده است. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوی، این شهرستان با وجود داشتن گذرگاه مرزی رازی و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم تنها راه مرزی نزدیک به کشور ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوی به شهر دارالمؤمنین معروف است و اماکن مذهبی دیدنی فراوانی دارد.

امامزاده سید یعقوب، مسجد سیدالشهداء، مسجد مطلب خان به عنوان نخستین مسجد رو باز جهان، برج شمس تبریزی (مناره) و امامزاده سید بهلول از جمله آنهاست.

دروازه سنگی خوی، در انتهای ضلع جنوبی بازار تاریخی از نمونه‌های باقی‌مانده دوازده حصار تدافعی  است که برای حفاظت شهر از تهاجم دشمن و کنترل عبور و مرور ساخته شده است.

بازار خوی نیز مابین خیابان طالقانی و امام بازار قدیمی شهرستان خوی در ضلع شرقی شهر حد فاصل خیابان‌های انقلاب، طالقانی و کوچه و باغ‌خانه قرار گرفته و مربوط به زمان صفویه به بعد است، اما شالوده اصلی بازار خوی به زمان زندیه و قاجار می‌رسد.

دژ بسطام نیز در این شهر توسط روسای دوم (645-685 پیش از میلاد) ساخته شده و یکی از مهم‌ترین شهرهای اورارتویی زمانی خود بوده است.

بهار 98| خانه طباطبایی کاشان: آمیزه‌ای زیبا از هنر و معماری ایرانی + فیلمبهار 98| طبیعت‌گردی نوروزی در مناطق بکر سردشت + فیلمبهار 98| ماکو شهر دخمه و سنگ با سنت‌های اصیل قدیمی + فیلم

موزه شهر خوی، پل خاتون، مسجد قدیمی روستای چورس از دیگر جذابیت‌های گردشگری خوی است.

کلیسای سورپ سرکیس، در قسمت شمال غربی خوی و در محله قدیمی امامزاده قرار دارد و با توجه به تحقیقاتی که به عمل آمده زمان ساختمان کلیسا را می‌توان به دوره‌های متفاوت یعنی قرون چهارم و نهم میلادی نسبت می‌دهند.

پل قطور، حمام تاریخی قره ضیاء الدین، قلعه بلورآباد، آبشار بدلان و جهنم دره نیز از دیگر اماکن و مناطق دیدنی خوی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۳ هزار متر سایبان در مرز مهران

ایسنا/ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در دو سال گذشته ۲۳ هزار و ۳۲۰ مترمربع سایبان در پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز مهران احداث شده است.

«سیدزاهدین چشمه خاور» در این خصوص اظهار کرد: ساخت ۲۵ دستگاه سایبان آبخوری، ساختمان پایش، قرارگاه رسانه ای و ایجاد ۱۹۰ چشمه سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در پایانه مرزی مهران بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، وی افزود: نصب ۴۱ کیلومتر نیوجرسی، ۷۰ کیلومتر نگهداری روشنایی راه و تونل و سه هزار و ۱۱۲ مترمربع تابلو اطلاعاتی از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در دولت سیزدهم بوده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله/ عکس
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • بازارهای تاریخی، ظرفیتی نهفته در کوچه پس کوچه‌های شهر
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • ثبت ملی ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • ثبت ملی بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه
  • بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه ثبت ملی شد
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد
  • احداث ۲۳ هزار متر سایبان در مرز مهران