Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:24:37 GMT

اسامی برخی جانباختگان حادثه سیل شیراز اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۴۶۲

اسامی برخی جانباختگان حادثه سیل شیراز اعلام شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی فارس شامگاه دوشنبه اعلام کرد: اجساد جانباختگان به تالار تشریح پزشکی قانونی استان منتقل و پس از گذراندن مراحل قانونی از قبیل معاینه، احراز هویت، علت فوت و صدور جواز دفن به خانواده ها تحویل داده می شود.
بر این اساس، اسامی جانباختگان حادثه که توسط بستگان شناسایی و احراز هویت شده اند به این شرح اعلام شده است:
1- مهدی برامکی فرزند حمزه، ساکن شیراز
2- لیلا رنجبر فرزند مظفر، ساکن شیراز
3- رضا (پویا) برامکی فرزند مهدی، ساکن شیراز
4- نیلوفر گودرزی فرزند هیبت الله، ساکن مرودشت
5- ارسلان اکبرزاده فرزند مجید، ساکن مرودشت
6- محمود حقیقت، ساکن کرج
7- یاسین حقیقت فرزند محمود، ساکن کرج
8- ساناز کیانی فرزند عطالله، ساکن آمل
9- محسن استوار فرزند حبیب الله، ساکن شیراز
10- محمودرضا ناصری، ساکن شیراز
11- سپهر زاهدی فرزند آرش، ساکن شیراز
12- پاسدار کیامرث قاسمی فرزند اله مراد، ساکن شیراز
13- راحله تیموری فرزند عبدالستار، ساکن اصفهان
اسامی دیگر جانباختگان پس از طی مراحل احراز هویت اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیل ناگهانی که پنجم فروردین در دروازه قرآن شیراز رخ داد موجب کشته شدن و مصدومیت شماری از هموطنان شد.
این سیل اتومبیل های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت. پلیس، شمار خودروهای آسیب دیده در این حادثه را افزون بر یکصد خودرو اعلام کرد.
بنا بر اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار جانباختگان در حادثه سیل شیراز به 19 نفر افزایش یافت.
سعید نمکی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان فارس گفت: 38 نفر مصدوم این حادثه در مراکز درمانی شیراز بستری شدند که در حال حاضر 20 نفر از این تعداد هنوز در بیمارستان بستری هستند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با اشاره به رسیدگی ویژه به وضعیت مصدومینی که در پی این رخداد در مراکز درمانی به سر می برند گفت: اسکان همراهان این مصدومین و حادثه دیدگان امری است که باید مورد توجه قرار گیرد و این افراد تا زمان رسیدگی به مشکلاتشان در بهترین اماکن اقامتی شیراز اسکان داده شوند.
محمد باقر نوبخت شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان فارس از لزوم انتقال رایگان اجساد به شهرهای مورد نظر سخن گفت و ادامه داد: این خانواده‌ها نباید به جز مصیبتی که دیده اند دغدغه دیگری داشته باشند و به همین جهت تنخواه مورد نیاز این اقدامات در اختیار رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس قرار خواهد گرفت.
نوبخت عنوان کرد: خسارت وارده به کسانی که از حوادث غیرمترقبه آسیب می بینند در دولت تعریف شده لذا خسارت به خودروهایی که در حادثه سیل شیراز وارد شده از سوی دولت جبران می شود تا دغدغه مضاعف به خانواده‌های آسیب دیده وارد نشود.
9873 / 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان فارس خانواده سیل فوت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز، مظلوم‌ترین روستا‌های سراسر استان فارس را روستا‌های حاشیه مرکز استان دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدتقی تذرویی به بیان شرح وظایف و حدود اختیارات این شورا پرداخت و گفت: قانون‌گذار 32 شرح وظیفه برای این شورا تعریف کرده است که به جز مساله انتخاب شهردار، شامل همان وظایفی است که برای شورای اسلامی شهر تعریف شده است.

وی با بیان اینکه شورای شهرستان هیچ‌گونه بازوی اجرایی، بودجه و امکاناتی ندارد، افزود: شورای شهرستان قدرتی دارد که شاید شورای شهر نداشته باشد. شورای شهرستان در پشتیبانی از بخش‌ها، شهر‌ها و روستا‌های حوزه استحفاظی، نقشی دارد که این نقش باید توسط مدیران دستگاه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد. 

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه شهرستان شیراز شامل سه بخش مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون است که چهار شهر شیراز، صدرا، داریون و خان زنیان را زیر پوشش دارد، گفت: شورای اسلامی شهرستان شیراز دارای 8 عضو است که از هر بخش یک عضو، از هر شهر یک عضو در آن حضور دارند و فقط شهر شیراز به واسطه جمعیتی که دارد، دارای 2 عضو در این شورا است. 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهرستان، ارتباط گرفتن برای حل مشکلات است، گفت: یکی دیگر از کار‌های موثری که شورای شهرستان می‌تواند انجام دهد، ارائه پیشنهاد به شهردارها، فرمانداران و شورای عالی استان است.

وی قدرت شورای عالی استان‌ها را معادل قدرت 5 وزیر توصیف کرد که می‌توانند پیشنهاد یا لایحه به مجلس ارائه بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز افزود: در سه سال گذشته توانستیم یک کرسی و جایگاه در شورای اداری شهرستان باز کنیم و حالا در برخی سازمان‌ها صاحب‌نظر هستیم و در هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نیز عضویت داریم. 

تذرویی با بیان اینکه 134 روستا در شهرستان شیراز قرار دارند و عضو شورا هستند، گفت: در سه ماه گذشته، کمیته پیگیری کمیته دستورات استاندار تشکیل شده است تا مواردی که به وجود می‌آید را با مدیران کل مطرح کرده و پیگیری کنیم.

وی مظلوم‌ترین روستا‌های سراسر استان فارس را روستا‌های نزدیک به مرکز استان دانست و گفت: یکی از مشکلات، جمعیت رو به رشد روستا‌های نزدیک شهر شیراز است که دردسر‌هایی را برای دهیاری‌ها و مجموعه شورای روستا به‌وجود می‌آورد، از جمله اینکه به دلیل ثابت بودن سهمیه آرد، مشکل کمبود نان به‌وجود می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه وضعیت طرح هادی نیاز به گسترش دارد، اما هنوز اتفاق نیفتاده است، گفت: جمعیت درون روستا مجبور است خارج از طرح هادی به ساخت‌و‌ساز ادامه دهد که این خودش تخلف محسوب می‌شود. ضمن اینکه سرشماری نفوس و مسکن هنوز به روز نشده است و این هم یکی دیگر از مشکلات محسوب می‌شود.

وی به تعداد بسیار زیاد باغ شهری‌ها در مجموعه شهرستان اشاره کرد و گفت: این مسئله هم مشکلات زیادی را در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند که ما در شورا درخواست کردیم از این باغ شهری‌ها عوارض گرفته شود تا شهرداری بتواند خدمات بهتری را در این مناطق ارائه دهد افزایش بیش از حد حضور اتباع بیگانه در برخی بخش‌هایی مثل خان زنیان و ارژن و همچنین عدم برخورداری شهر صدرا از یک آرامستان، از جمله دیگر مشکلاتی بود که توسط رئیس شورا عنوان شد.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه شورای شهرستان در گذشته چنین جایگاهی نداشت، اما حالا احیا شده است، گفت: مکاتبات و جلسات متعددی برگزار شد تا وضعیت شورای شهرستان نسبت به قبل بهتر شود و مدیران شهرستان حالا احساس می‌کنند که باید خود را با شورای شهرستان هماهنگ کنند.

وی در پایان گفت: در دو سال اخیر وحدت خوبی بین اعضای شورای شهرستان بوجود آمده است.

یادآور می‌شود، در شهرستان شیراز علاوه بر 4 شهر و 3 بخش، 12 دهستان و 134 روستا نیز وجود دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان