Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رژیم صهیونیستی از ابتدای اعلام موجویت خود به انحا مختلف درصدد کسب مشروعیت در جامعه بین المللی است و به قدس به عنوان ابزاری مناسب در نیل به این هدف می‌نگرد. اما واکنش جامعه جهانی به این توهم صهیونیست‌ها بار دیگر پروژه مشروعیت بخشی مورد حمایت امریکا را با شکست مواجه کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در ۱۴ مه ۲۰۱۸ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگی دیگر از تلاش‌های همدلانه آمریکا با رژیم صهیونیستی در مسیر مشروعیت بخشی به این رژیم در عرصه بین المللی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رژیم صهیونیستی که برای دستیابی به مشروعیت، این عنصر مفقوده اعلام موجودیت خود همواره در تقلا است، تاکنون اقدامات مختلف بی حاصلی را انجام داده است. شناسایی قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا که با استقبال صهیونیست‌ها مواجه و به شدت از سوی جامعه جهانی مورد انتقاد قرار گرفت، مهم‌ترین اقدام ناکام رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا در این مسیر بوده است.     رژیم صهیونیستی تعیین قدس به عنوان مرکز را از سال ۱۹۸۰ عامل مهمی در مشروعیت بخشی به خود در نظر گرفته و با تمام قوا در این مسیر حرکت می‌کند. اما سازمان ملل تعیین تکلیف این شهر را منوط به حل و فصل منازعات فلسطینان و صهیونیست‌ها دانسته است.   بیشتر بخوانید: رسوایی مالی و اخلاقی نقطه مشترک نتانیاهو و ترامپ  
ترامپ که با استناد به قانون سال ۱۹۹۵ مبنی بر انتقال سفارت به قدس که در دولت‌های بیل کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما مرتبا به تعویق افتاده بود، اقدام خود را قانونی توصیف می‌کرد، در مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع محکوم شد. ۱۲۸ کشور جهان نیز پیش از این قطعنامه، از آمریکا خواسته بودند تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند. تنها ۹ کشور که یکی از آن‌ها گواتمالا بود این تصمیم ترامپ را تایید کرده بودند.  
البته آمریکا از قطعنامه مشابهی در شورای امنیت سازمان ملل با حق وتوی خود جلوگیری کرده بود. اما در مجمع عمومی قادر به چنین اقدامی نبود به همین دلیل کشور‌هایی که علیه تصمیم وی رای داده بودند، را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرد. اقدام کشور‌های گواتمالا، هندوراس و پاراگوئه که همگی از کشور‌های فقیر آمریکای جنوبی هستند، در انتقال سفارتخانه هایشان به قدس به تبعیت از آمریکا، جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که این پروژه آمریکایی صهیونیستی علیرغم هزینه بسیار با شکست مواجه شده است.
در واقع سران رژیم صهیونیستی که با به قدرت رسیدن ترامپ فرصت را برای تلاش در راستای معرفی قدس به عنوان مرکز خود، مناسب دیدند با چند کشور تماس گرفتند. «تزیپی هوتوولی» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۷ اظهار داشت در پی موافقت ترامپ با انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی این شهر به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی، این رژیم تلاش می‌کند تا سایر کشور‌ها را برای انجام اقدام مشابه متقاعد کند.    
علیرغم مخالفت شورای امنیت و نیز اکثر کشور‌های جهان اعم از متحدان آمریکا در غرب و در جهان عرب و جهان اسلام با انتقال سفارت آمریکا به قدس که چشم انداز حل و فصل عادلانه اختلافات فلسطین و رژیم صهیونیستی را از بین خواهد برد، رژیم صهیونیستی به تقلای خود در این راستا ادامه داد.   بیشتر بخوانید: کاخ سفید قادر به درک تعامل با جهان خارج نیست
چک از معدود کشور‌های اروپایی بود که ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی، از انتقال سفارت خود به این شهر خبر داد. اما اندکی بعد «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری اعلام کرد که چک سفارت خود را از تل آویو انتقال نخواهد داد.      
خشم جامعه جهانی و محکومیت به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی سبب شد ضمن این که کشور‌هایی مانند استرالیا، برزیل و رومانی که برای انتقال سفارت خود اعلام آمادگی کرده بودند، از موضع خود عقب نشینی کنند، سایر کشور‌ها نیز دست رد بر سینه رژیم صهیونیستی بزنند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی مشروعیت انتقال سفارتخانه بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!

ستاره کشتی آمریکا، المپیک را فدای WWE کرد.

طرفداری | گیبل استیوسون، قهرمان سنگین وزن کشتی در المپیک توکیو، با عدم حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی آمریکا، حضور خود در المپیک پاریس را منتفی کرد. این کشتی‌گیر جوان که به دلیل قرارداد با WWE (اتحادیه جهانی کشتی کج) قادر به حضور در میادین کشتی نیست، بار دیگر بحث داغ انتخاب بین ورزش و سرگرمی را داغ‌تر کرد.

استیوسون که پس از قهرمانی در توکیو ۲۰۲۱ با WWE قرارداد امضا کرد، در سال ۲۰۲۳ با قدرت به دنیای کشتی بازگشت و عنوان قهرمانی آمریکا را از آن خود کرد. با این حال، او به جای حضور در مسابقات جهانی بلگراد و کسب عناوین جدید، راهی دنیای پر زرق و برق WWE شد.

این تصمیم استیوسون در سن ۲۱ سالگی با انتقاد شدید بسیاری از جمله هواداران و کارشناسان کشتی روبرو شده است. بسیاری معتقدند که او می‌توانست به دوران ورزشی پرافتخاری در کشتی ادامه دهد و عناوین بیشتری کسب کند.

هنری سهودو قهرمان کشتی المپیک و UFC با انتقاد شدید از این تصمیم استیوسون گفت:

افرادی مانند گیبل استیوسون از هدر دادن بهترین سال های جوانی خود برای سرگرمی و پول پشیمان خواهند شد. من کشتی گیر سنگین وزنی به چابکی و سرعت او ندیده‌ام. فکر می کنم او می‌توانست یک حرفه استثنایی در کشتی داشته باشد. او می توانست برای دومین بار قهرمان المپیک شود ولی احمق بود و حالا WWE به او اجازه شرکت در آزمون های المپیک را نمی دهد.

این هفته مسابقات انتخابی کشتی در آمریکا برای حضور در المپیک برگزار می شود و مشخص خواهد شد که کدام یک از آمریکایی ها در المپیک پاریس حضور خواهند داشت. مدعی اصلی حضور در بازی ها در وزن تا ۱۲۵ کیلوگرم میسون پریس است.

سال گذشته او در مسابقات جهانی بلگراد شرکت کرد و جای گیبل استیوسون را گرفت و به مدال برنز رسید. او در بلگراد به گنو پتریاشویلی گرجستانی باخت و دردیدار رده بندی عبدالله قربانوف را شکست داد.

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • نظام تک‌قطبی آمریکایی با حمله ایران به رژیم صهیونیستی شکست
  • تنبیه رژیم خبیث
  • شکست تلاش آمریکا برای تشدید محدودیت‌های تراشه‌ای چین
  • تشریح عملیات شب گذشته از زبان سرلشکر باقری | عملیات خاتمه یافت اما ... | آمریکایی ها اگر دخالت کنند امنیت نخواهند داشت
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندان این کشور در اردن
  • هراس تل‌آویو از ساعت صفر جنگ | آنچه که تاکنون از آغاز حملات ایران به اسرائیل می‌دانیم | از انتقال نتانیاهو به مکان امن تا ترس و دلهره در اسرائیل