Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات شامگاه دوشنبه، 5 فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان فارس با بیان اینکه در استان‌های مختلفی این روزها شاهد وقوع سیل هستیم، گفت: در برخی از استان‌ها مزارع مردم آسیب دید اما از همه تلخ‌تر سیل شیراز بود.
وی با یادآوری اینکه از نزدیک محل وقوع سیل در شیراز را مشاهده کرده است، جان باختن تعدادی از هموطنانمان را در این حادثه دلخراش تسلیت گفت و افزود: آنچه که عمق فاجعه را کاهش می‌داد، همدلی و هم‌افزایی مسئولان در استان بود؛ تمام دستگاه‌هایی که به نوعی کارشان به هم مربوط می‌شود اعم از دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، دستگاه‌های امدادی، سپاه، بسیج و ناجا همه وظایف خود را انجام می‌دادند و همچنین دستگاه قضایی نیز برای حفاظت از اموال مردم ورود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علوی با بیان اینکه همکاران ما در اداره‌کل اطلاعات استان فارس نیز به محض وقوع سیل در محل حاضر شده و از اموال مردم در خودروها حفاظت کردند، گفت: سرعت عمل در امدادرسانی و جمع کردن حادثه خیلی خوب بوده است.
وزیر اطلاعات با ذکر این نکته که از بیمارستان‌های میزبان مصدومان سیل، اقامتگاه همراهان مصودمان و باشگاه فرهنگیان بازدید کرده است، گفت: بحمد الهی همه آن‌ها از نحوه برخوردها و خدمت رسانی‌ها راضی بوده‌اند.
وی یادآور شد: مسافرانی که تمام سرمایه سفرشان بر اثر این سیل از بین رفته است، که باید هرچه سریعتر شرکت‌های بیمه نسبت به جبران خسارت آسیب‌دیدگان وارد عمل شوند.
علوی همچنین ضمن قدردانی از همراهی مردم شیراز با مسافران آسیب‌دیده گفت: آسیب‌دیدگان حادثه می‌گفتند که مردم شیراز با اصرار ما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند و این برخوردها، کمی تلخی حادثه را در کام آسیب دیدگان مرتفع کرد.
وزیر اطلاعات با تصریح اینکه در مرحله امداد شاهد حرکت خوب و همدلی و هم‌افزایی خوبی بودیم، گفت: مرحله امداد در سیل شیراز به اتمام رسیده است و آنچه مهم است این است که بتوانیم جبران خسارت‌ها کنیم و تکلیف دیه جانباختگان این حادثه نیز مشخص شود.
وی با تأکید بر اینکه باید از خانواده‌های آسیب‌دیده دلجویی شود و تنها به یک سرکشی اکتفا نشود، گفت: بعد از وقوع سیل، مکان وقوع سیلاب بررسی شد و مشخص شد که رودخانه‌ای که دارای عرض 40 یا 50 متر است، بن بست می‌شود و تنها یک خروجی به عرض 5 متر دارد که این مسئله کفاف سیلاب و بارندگی سیل‌آسا را نداد و در نتیجه سیلاب وارد خیابان شد.
علوی ادامه داد: نیروی انتظامی در خوزستان از اتراق مسافران در حاشیه رودخانه کارون به دلیل طغیان رودخانه ممانعت به عمل آورد اما در شیراز که رودخانه‌ای در کار نبود و مردم خودروهای خود را در خیابان پارک کرده بودند لذا باید این مسئله نوعی مدیریت شود تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس اجتماعی سیل در شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد

سیدمحمد مهدی سجادی  گفت: از ۲۸ فروردین ماه، ۱۳ شهرستان و ۲۴۲ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر سیستان و بلوچستان به ۴۰هزار و ۹۳۴ نفر در قالب ۹ هزار و ۱۷۰ خانوار متأثر امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر ۲ هزار و ۷۴۵ نفر از متاثرین را اسکان اضطراری دادند.

وی بیان کرد: در این مدت سه هزار و ۶۴۶ کیلوگرم نایلون پوششی، چهار هزار و ۵۸۹ تخته پتو، ۲ هزار و ۷۵۳ تخته موکت، بیش از ۱۰ هزار بطری آب معدنی و در مجموع هفت هزار و ۲۸۹ بسته غذایی توسط امداد هوایی و زمینی با حضور تیم‌های عملیاتی هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

سجادی از هموطنان خواست از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی نداشت
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا