Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:49:48 GMT

مراسم جشن نوروز در دوبلین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۵۵۶

مراسم جشن نوروز در دوبلین برگزار شد

لندن – ایرنا – مراسم جشن نوروز با حضور مسعود اسلامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین و مقام‌های ایرلندی، دیپلمات‌هایی از کشورهای اروپایی و آسیایی و شماری از مسلمانان غیر ایرانی، در دوبلین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، همچنین نزدیک به ۳۰۰ نفر از ایرانیان مقیم ایرلند شامل هنرمندان، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و دیگر هموطنان ایرانی مقیم و کارکنان سفارت کشورمان هم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای مراسم اشعاری درباره نوروز از شعرای ایرانی خوانده و ترجمه شد و سپس با سخنرانی سفیر کشورمان به فارسی و انگلیسی ادامه پیداکرد.
اسلامی در سخنان خود درباره ارزش‌ها و پیام‌های نوروز، به رسمیت شناخته شدن آن توسط سازمان ملل و برگزاری هرساله آن در میان تعداد بیشتری از کشورها به‌عنوان یک رویداد مؤثر فرهنگی سخن گفت. او همچنین نیاز به همدلی در میان نوع بشر و لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های فرهنگی نوروز برای مبارزه با جنگ، تروریسم، و تحمیل بی‌رحمانه گرسنگی و وضع تحریم‌های ظالمانه بر مردم که جامعه جهانی را تهدید می‌کنند، تأکید کرد.
پس‌ازآن 'گروه نوا' تلفیقی از موسیقی اصیل کشورمان با موسیقی ایرلندی ارائه کردند که موردتوجه شرکت‌کنندگان و دیپلمات‌های حاضر قرار گرفت.
در بخش دوم برنامه دکتر «مویا کری» محقق موزه چستر بیتی دوبلین و برنده کتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۹۷ برای کتابش درباره هنر در ایران، در خصوص یافته‌های پژوهشی خود و همچنین آثار فاخر ایرانی موجود در موزه چستر بیتی سخنرانی کرد.
پس‌ازآن از یک خیر مدرسه‌ساز هرمزگانی به نام علی نیک‌رو و خانم آن ماری مک ماهون ایرلندی فعال در انجمن دوستی ایرلند و‌ ایران با هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در پایان این مراسم حضار از چیدمان هفت‌سین، کتب تاریخ ایران، هنرهای دستی و فرش‌های ایرانی بازدید و عکس گرفتند و با پذیرایی نوروزی مراسم جشن سال نو به پایان رسید.
شبک**اروپام ** هـ ن **1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس برگزيت راي گيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تکواندو در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ طی روز‌های هشتم تا دهم شهریورماه در کاخ بزرگ (گرند پالاس) شهر پاریس برگزار خواهد شد. پس از پایان مسابقات انتخاب المپیک و مشخص شدن پاراتکواندوکاران حاضر در این مسابقات، فدراسیون جهانی ۳۰ داور را برای قضاوت در این بازی‌ها انتخاب و معرفی کرد.   بر همین اساس WT با ارسال نامه‌ای به تهران مرجان تیموری، داور بین المللی تکواندو کشورمان را برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک به پاریس دعوت کرد. این برای نخستین بار است که فدراسیون تکواندو ایران یک داور زن ایرانی را در بین ۳۰ داور نهایی قضاوت کننده در بازی‌های پارالمپیک دارد.   تیموری از بهترین داوران تکواندو کشورمان می‌باشد که قضاوت در معتبرترین تورنمنت‌ها از جمله قهرمانی جهان، آسیا، گرندپری‌ها و.. را در کارنامه دارد. وی بهمن ماه ۱۴۰۲ از سوی فدراسیون جهانی به کمپ تمرینی، انتخابی پارالمپیک دعوت شد و پس از قضاوت‌های کم اشتباه در رقابت‌های مورد نظر WT در لیست نهایی داوران این بازی‌ها انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند
  • مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد
  • نمایش اقتدار نیروهای مسلح در قزوین برگزار شد + تصویر
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند