Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@18:05:06 GMT

جهان یک صدا علیه تصمیم ترامپ

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۵۶۵

جهان یک صدا علیه تصمیم ترامپ

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد طی اظهاراتی در واکنش به تصمیم آمریکا در به به‌رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از سرزمین اسرائیل گفت: موقعیت بلندی‌های جولان تغییر نیافته و سیاست سازمان ملل نسبت به بلندی‌های جولان در قطعنامه‌های شورای امنیت این سازمان به وضوح اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط دفتر سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه هیچ یک از الحاقات اسرائیل از سال 1967 به بعد از جمله الحاق بلندی‌های جولان را به رسمیت نمی‌شناسد.
در بیانیه این اتحادیه با تاکید بر عدم تغییر موضع اروپا در موضوع سرزمین‌های اشغالی، آمده است: ما حاکمیت اسرائیل بر سرزمین‌هایی که پس از ژوئن 1967 اشغال شده را بر اساس حقوق بین‌الملل به رسمیت نمی‌شناسیم و این مناطق را جزوی از خاک اسرائیل نمی‌بینیم.

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد این گونه اقدامات که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نادیده می گیرند، تنها منجر به وخامت بیشتر اوضاع می شوند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در بیانیه ای اظهار داشت: بلندی‌های جولان از دید ما منطقه‌ای است که اسرائیل آن را اشغال کرده است. الحاق بلندی‌های جولان از سوی اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌ایم و چنین قصدی نیز نداریم.

لازم به ذکر است اسرائیل، بلندی‌های جولان را در جریان «جنگ شش روزه» سال 1967 اشغال و در سال 1981 انضمام آن به خاک خود را اعلام کرد، اما این اقدام از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است اما روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا فرمان ریاست جمهوری مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را امضا کرد.

انتهای پیام /

183 / 156 آمریکا اسرائیل جولان تصمیم ترامپ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا اسرائیل جولان تصمیم ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین "اسحاق هرتزوگ" رییس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای این رژیم درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، نسبت به تولید تسلیحات هسته‌ای توسط ایران هشدار داد.

خبرگزاری دپ‌آ آلمان گزارش داد که هرتزوگ در گفت‌وگویی با روزنامه بیلد مدعی شد: مشخصا، بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات در جهان، تمایل ایران برای بمب است.

به نقل از ایسنا ادعای هرتزوگ در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با وجود عضو نبودن در معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای(ان‌پی‌تی) بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی در منطقه را دارد.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

رییس رژیم صهیونیستی خواستار اقدام جهانی علیه ایران در این زمینه، در صورت نیاز شد.

او بدون اشاره به فعالیت تخریبی رژیم صهیونیستی توسط برخی ریزبالگردها در روزهای اخیر در ایران که مقامات ایران آن را بی‌اهمیت تلقی کرده و پدافند دفاع هوایی نیز با موفقیت توانست با آن مقابله کند، گفت که در "بازی شطرنج سیاست جهانی موضوع این است که مسئولانه و با خویشتن‌داری عمل کنیم."

رییس رژیم صهیونیستی که تا کنون، علنا درباره این اقدام در ایران اظهار نظر نکرده است، با اشاره به این موضوع گفت: فکر می‌کنم بهترین کار این است که برای همه نامعلوم باشد.

هرتزوگ با نادیده گرفتن نقش ثبات‌زدای رژیم صهیونیستی در امنیت و ثبات منطقه به واسطه دهه‌ها اشغالگری، مدعی شد که ایران بی‌وقفه علیه تمدن غرب فعالیت می‌کند و به دنبال نفوذ بیشتر در خاورمیانه است و وحشت و نفرت را به سراسر جهان می‌پراکند.

او از اروپا خواست که به آنچه "تهدید واقعی علیه ثبات در جهان" و ناشی از ایران است توجه کند.

هرتزوگ در اظهاراتی ضدایرانی گفت که باید با ائتلاف ناتو با این کشور مقابله کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898157

دیگر خبرها

  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد