Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنه ماریا دکوته، سفیر فرانسه در آلمان در سرمقاله‌ای نوشت سیاست‌های غیر قابل پیش بینی آلمان در صادرات اسلحه و زمان انتظار طولانی برای کسب مجوز صادرات در این کشور موجب می‌شود آینده پروژه‌های فرانسوی-آلمانی برای ساخت تانک‌‎ها، جت‌های جنگی و پهپاد‌های جدید به خطر بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنه ماریا دکوته گفت شمار روزافزونی از شرکت‌ها در حال ساخت تسلیحات «فارغ از آلمان» هستند که در آن هیچ گونه اجزای ساخت آلمان وجود ندارد و این کار با هدف تسهیل صادرات صورت می‌گیرد و این خبر بدی برای پروژه‌های فرانسوی-آلمانی است که میلیارد‌ها یورو ارزش آنهاست.

وی گفت این غیر قابل پذیرش است که آلمان بتواند صادرات سامانه‌های تسلیحاتی دیگر کشور‌ها را صرفا به خاطر این که حاوی اجزای جزئی ساخته شده در آلمان هستند وتو کند.

وی این اظهارات را در سرمقاله‌ای نوشت که توسط دانشکده فدرال سیاست گذاری امنیتی متعلق به ارتش آلمان منتشر شد.

وی گفت: «این وضعیت غیر قابل تحمل است.»

وی افزود: «امکانات واقعی صادرات بر مبنای قوانین روشن و قابل پیش بینی یک پیش شرط لازم برای بقای صنعت دفاعی در اروپاست.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات نظامی اتحادیه اروپا فرانسه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر مقام پارلمان آلمان بعد از توئیت انتقادی از اسرائیل

معاون رئیس پارلمان آلمان در توئیتی با تحریک آمیز خواندن حمله اخیر اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در دمشق با درخواست‌ها برای کناره گیری مواجه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، در جریان حمله هوایی ایران به سرزمین های اشغالی آیدان اوزوغوز، معاون پارلمان آلمان از حمله هوایی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق انتقاد کرد. پس از انتقاد البته او توییت خود را حذف کرد، اما واکنش های منفی به این توئیت همچنان ادامه دارد.

به این ترتیب آیدان اوزوغوز، معاون رئیس‌ بوندستاگ به دلیل توئیتی درباره حمله بزرگ ایران به اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفته است. نشریه «بیلد» ابتدا در این باره گزارش داد.

اوزوغوز در پستی که اکنون در سرویس آنلاین X، حذف شده است، یکشنبه شب نوشت که نگران همه مردم در اوکراین، اسرائیل و غزه است. او پرسید: «چرا این وضعیت باید تحریک شود؟» وی حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را عامل به خطر انداختن خاورمیانه توصیف کرد.

در اوایل آوریل، افسران عالی رتبه سپاه پاسداران ایران در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محوطه سفارت ایران در دمشق، پایتخت سوریه به شهادت رسیدند. تهران سپس تهدید به مقابله به مثل کرد و شب گذشته بیش از 300 پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

ماتیاس هاوئر، نماینده حزب دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان به شدت از اوزوغوز به دلیل پست او انتقاد کرد. وی در پاتفرم X نوشت: این توئیت شایسته معاونت رئیس پارلمان آلمان نیست.

"استفان لیبیگ"، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه آزاد برلین، در توییتی از اوزوغوز پرسید که آیا برای او روشن است که از کدام روایت یهودی‌ستیزانه قدیمی در اینجا استفاده می‌کند؟ بیانیه "یهودیان خود مقصر هستند" شایسته نماینده یک نهاد قانون اساسی نیست. وی نیز از او خواست از سمت خود استعفا دهد.

اوزوغوز پس از مدت کوتاهی توییت خود را حذف کرد و نوشت: «در چنین شرایط متشنج همه کامنت ها نشان می دهد که اینجا همه به یکدیگر حمله می کنند. به همین دلیل پستم را پاک کردم. جنگ به اندازه کافی بد است.»

اما این اقدام برای هاوئر، کافی نیست. وی با تاکید بر اینکه این یک خروج از ریل است که باید عواقبی داشته باشد خواستار کناره گیری معاون رئیس پارلمان آلمان شد.

ضرورت انجام وظایف شورای امنیت در واکنش به سرپیچی‌های اسرائیلاطلاعیه شورای عالی امنیت درباره عملیات سپاه علیه اسرائیلروایت معاریو از آمادگی یمنی‌ها برای پاسخ به واکنش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • دردسر مقام پارلمان آلمان بعد از توئیت انتقادی از اسرائیل
  • فرانسه و انگلیس سفیر و کاردار ایران را احضار کردند
  • موسویان سفیر سابق ایران در آلمان: جنگ منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است
  • سفیر سابق ایران در آلمان: با ادامه حملات اسرائیل، جنگ منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است
  • سفیر سابق ایران در آلمان: جنگ منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است
  • انتقاد رییس سازمان فناوری اطلاعات از اختلال مکرر ایتا