Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیلی عباسی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اضطراب اجتماعی اظهار کرد: اضطراب اجتماعی به صورت یک اختلال بارز در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود در بزرگسالان هم این اختلال وجود دارد، اما فرد بزرگسال به دلیل تجربه‌های زیاد می‌تواند این اضطراب را پنهان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس در ادامه بیان کرد: فردی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی است سعی می‌کند از حضور رو در رو با افراد دیگر خودداری کند و حرف‌های خود را به صورت پیغام و یا از طریق تلفن به دیگری منتقل کند و همچنین در مهمانی‌ها سعی دارد کمتر دیده شود.

عباسی گفت: کودکان ونوجوانان تجربه مخفی کردن اضطراب خود را ندارد بنابراین در مدرسه تحت تاثیر رفتار معلمان و همسالان این اضطراب آشکار می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله اضطراب اجتماعی به صورت خجالت زدگی و عدم تمایل به حضور در جمع است و فرد هنگامی که در جمعی وارد می شود یک اضطراب تنش و فشاری را تجربه می کند که تلاش دارد هرچه سریعتر از آن محیط خارج شود حتی اگر حضورش منفعتی داشته باشد.

این روانشناس اشاره کرد: اضطراب اجتماعی با هراس اجتماعی یا هراس از جمعیت تفاوت دارد هراس از جمعیت هنگامی است که فرد وارد فضایی پر از جمعیت شود که در آن لحظه دچار اضطراب می‌شود.

وی با بیان اینکه اضطراب اجتماعی عمیق‌تر از هراس اجتماعی است، افزود: ریشه اصطراب اجتماعی به تحقیر‌هایی که فرد در گذشته شده و یا والدین سخت گیری داشته برمی‌گردد.

عباسی در ادامه اظهار داشت: درمان اختلال اضطراب اجتماعی از هراس اجتماعی سنگین‌تر است یکی از این درمان‌ها بازسازی مجدد موضوعات گذشته فرد است که باعث اضطراب در فرد شده است.

این روانشناس گفت: از دیگر راهکار‌های برای درمان اضطراب اجتماعی تغییر در نگرش‌ها و باور‌های فرد در مورد اجتماع است همچنین می‌توان با تمرین‌های رفتاری مثل برگزاری کنفرانس و معاشرت بیشتر با دیگران این اختلال را درمان کرد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم از نظر روانشناختی فرد را قوی‌تر کنیم و از اتفاقات آسیب‌زای گذشته دورش کنیم می‌توانیم در درمان به فرد کمک کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه بزرگ مهاجم تیم ملی آرژانتین و از دست دادن موقعیت صد در صد گلزنی مقابل دروازه خالی کاستاریکا / فیلم

نیکولاس گونزالس به گمان وارد شدن توپ به دروازه خالی کاستاریکا مسیر خود را تغییر داد تا احتمالا گل چهارم تیم ملی آرژانتین را به همراه هم تیمی های خود جشن بگیرد، غافل از اینکه یکی از مدافعان حریف از راه رسیده و توپ را از روی خط دروازه برگشت داده است.

دانلود (2.5MB)

دیگر خبرها

  • حتی فکر اخراج تن‌هاخ هم اشتباه است
  • ضریب هوشی رضا پهلوی لو رفت!
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • (ویدیو) وقتی مسعود فراستی را با هوشنگ ابتهاج اشتباه می‌گیرند!
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • اشتباه بزرگ مهاجم تیم ملی آرژانتین و از دست دادن موقعیت صد در صد گلزنی مقابل دروازه خالی کاستاریکا / فیلم
  • ارائه خدمات درمانی تمام وقت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مازندران در ایام نوروز
  • گل رودریگو به اسپانیا روی اشتباه اونای سیمون (اسپانیا 2-1 برزیل)
  • اضطراب اجتماعی، اضطراب جمعیت و راه‌های مقابله با آن