Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رسول بهبهانی دوشنبه شب در حاشیه بازدید رئیس ستاد خدمات سفر کشور از شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه جاری بیش از ۷۷۴ هزار و ۷۳۵ نفر بازدید از مکان‌های تاریخی، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی شهرستان طبس انجام شده است.

وی بیان کرد: بیشترین بازدیدها از امامزاده حسین ابن موسی الکاظم، باغ تاریخی گلشن، آب گرم مرتضی علی (ع) در منطقه خرو، ازمیغان و کویر حلوان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس با اشاره به اینکه تا کنون ۳۹۵ هزار و ۲۸۱ نفر در واحدهای اقامتی شهرستان طبس اقامت داشته‌اند، افزود: آمار اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر در سراهای اقامتی شهرستان از قبیل هتل‌ها، مهمان پذیرها، اقامتگاه‌های بوم گردی، زائرسراها، کمپ‌های موقت و خانه مسافرها اقامت داشته‌اند، گفت: میانگین میزان ماندگاری مسافرین طی سال گذشته از دو شب تجاوز کرده بود که امیدواریم امسال نیز افزایش داشته باشد.

بهبهانی ادامه داد: سال گذشته بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و مذهبی شهرستان طبس بازدید داشته‌اند.

وی افزود: تعداد دو سیاه چادر و ۲۸ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی جهت معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، آئین‌ها، صنایع دستی، غذاها و شیرینی‌های سنتی نیز در محل باغ تاریخی گلشن برپا شده است.

کد خبر 4575715

منبع: مهر

کلیدواژه: طبس میراث فرهنگی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است

محمدرضا محمدپور  معاون میراث فرهنگی استان زنجان  گفت: شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» تعیین شده است.

وی اضافه کرد: طی تعطیلات نوروزی بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، ‌ موزه‌ها، بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی به گردشگران و بازدیدکنندگان خدمات دهی کردند.

این مسوول یادآور شد: گردشگران می توانند برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به تارنما یا صفحات آن مکان تاریخی در فضای مجازی مراجعه کنند.

به گفته معاون میراث فرهنگی استان زنجان هم اکنون موزه‌های استان زنجان از قبیل پایگاه و موزه میراث جهانی گنبد سلطانیه، پایگاه ملی داش کسن، آرامگاه چلبی اوغلو در شهرستان سلطانیه، موزه رختشویخانه، موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری در شهرستان زنجان و موزه پیراحمد زهرنوش در شهرستان ابهر برای بازدید آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان