Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:23:22 GMT

بارندگی و آبگرفتگی در دلیجان مدیریت شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۸۷۰

بارندگی و آبگرفتگی در دلیجان مدیریت شد

اراک - ایرنا - فرماندار شهرستان دلیجان گفت: بخش هایی از این شهرستان که براثر بارش شدید باران در شبانه روز دچار آبگرفتگی شده بود با همراهی حوزه دولتی و خصوصی مدیریت شد.

«سیامک سلیمانی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد مدیریت بحران دلیجان از سه روز قبل تشکیل شده و مناطق در معرض خطر آبگرفتگی و سیلاب در این شهرستان شناسایی شد و تمامی امکانات در حوزه دستگاه های اجرایی و مردمی برای کمک رسانی و مداخله های بهنگام ساماندهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: در پی بارش شدید باران 2 روز گذشته بخشی از جاده جاسب به دلیجان با مشکل ریزش کوه مواجه شد که این راه برای مدتی مسدود بود اما با تلاش نیروهای راهداری و سایر بخش ها گل و لای و موانع از مسیر کنار زده شده و آمد و شد در آن جریان دارد.
فرماندار شهرستان دلیجان اظهار داشت: بارندگی و آبگرفتگی در جاده قالهر و سینقان به دلیجان نیز مشکلاتی را به صورت مقطعی ایجاد کرد که با هدایت سیلاب و پاکسازی معبر تردد در این مسیرها برقرار شده است و مشکلی وجود ندارد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: در جاده دلیجان به محلات در حدفاصل شهرک اصناف نیز بخشی از راه دجار آبگرفتگی بود که با توان نیروهای ستاد مدیریت بحران و بخش خصوصی این مسیر نیز بازگشایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: باران سیل آسا در روز گذشته موجب آبگرفتگی روستای راونج دلیجان نیز شد که با همیاری بخشداری، دهیاری و امکانات ستاد مدیریت بحران اقدامات لازم درمدیریت این نعضل به کار گرفته شده است.
فرماندار شهرستان دلیجان گفت: 32 دستگاه انواع تجهیزات فنی و ادوات سنگین در این شهرستان برای کمک رسانی احتمالی در مواقع آبگرفتگی و سیلاب ساماندهی و بسیج شده است.
سلیمانی توضیح داد: به تمامی ساکنان روستایی که در حاشیه منابع آبی قرار دارند و مسافران روستایی توصیه می شود که با توجه به تداوم بارش ها تا 24 ساعت آینده از حضور در نزدیکی رودها خودداری کنند.
دلیجان واقع در نوار جنوبی استان مرکزی از شمال به استان قم و از جنوب به استان اصفهان و از شرق به شهرستان کاشان و از غرب به شهرستان محلات همسایه بوده و گستردگی‌این شهرستان نزدیک به 2 هزار و 500 کیلومتر مربع است .
دلیجان دارای 2 شهر دلیجان و نراق و بخش مرکزی، چهار دهستان و صد روستای دارای سکنه‌است.
6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث آبگرفتگي دليجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران

 محمد کرمی در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰درصد قرار دارد و هریک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: از روزهای گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شد بطوریکه علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس سدهای جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی های ۱۲۰ میلی متری بویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و زنان که نزدیک زایمان آن است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی آگاه سازی، آموزش و فرهنگ سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و گفت: مردم به اطلاعیه ها، هشدارها و اخطاریه های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه های محلی به شدت خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی
  • مدارس هرمزگان، بوشهر و فارس تعطیل شدند
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در آماده باش هستند
  • از کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان کرمان تا آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش‌رو
  • بیشترین خسارت سیلاب در چهار شهرستان خراسان جنوبی گزارش شد
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند
  • صاعقه در پنجاب بلوچستان جان ۲۵ نفر را گرفت
  • صدور هشدار قرمز هواشناسی؛ بارندگی شدید و رعد و برق ۵ استان را فرامی‌گیرد
  • ۲۵۱ هزار و ۹۹۳ نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دلیجان ارائه شد