Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:18:10 GMT

2500 گردشگر نوروزی از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۸۸۹

2500 گردشگر نوروزی از تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

مهاباد - ایرنا - مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: 2 هزار و 500 گردشگر نوروزی از جمله 250 گردشگر خارجی در پنج روز گذشته از این مجموعه باستانی بازدید کرده اند.

مظفر عباس زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران خارجی مجموعه تخت سلیمان از کشورهای آلمان، انگلستان و فرانسه بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کوه زندان سلیمان یکی از جاذبه های مهیج و منحصر بفرد آذربایجان غربی است، اظهار داشت: 500 نفر از گردشگران نوروزی نیز از کوه میان تهی زندان سلیمان در سه کیلومتری مجموعه میراث فرهنگی تخت سلیمان بازدید کرده و به قله این کوه مخروطی شکل صعود کردند.
وی ادامه داد: مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان تکاب در ایام عید نوروز امسال میزبان مسافرانی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، تهران، قزوین و کردستان بود.
مدیر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب ادامه داد: بازدیدکنندگان از این محوطه باستانی علاوه بر آشنایی لذت بخش با بناها و آثار و بقایای معماری دوره های مختلف تاریخی در این مجموعه به تماشای آیین ها و برنامه های متنوع و مختلف جشن نوروزگاه و بازنمایی فرهنگ نشستند و موسیقی فولکلور محلی مردم این شهرستان را گوش فرادادند.
عباس زاده اضافه کرد: مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان از محوطه و نمایشگاه آثار، کتیبه ها و سنگ نگاره های باستانی کشف شده از این محوطه باستانی نیز دیدن کردند.
وی گفت: مجموعه میراث جهاتی تحت سلیمان تکاب تا هفدهم فروردین ماه جاری پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است و تمهیدات لازم برای سفر خاطره انگیز و اقامت و اسکان مسافران و بازدید کنندگان از آثار تاریخی تکاب از جمله مجموعه تخت سلیمان فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
به عقیده باستانشناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است.
هم اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی تنها در مجموعه تخت سلیمان تکاب به چشم می خورد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 170 اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد.
7514/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي بازديد نوروزي تخت سليمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... را شامل می‌شود.

برهمین اساس این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارائه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است.

همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای ارزشمند موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد، اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارائه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش موثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • مروری بر چند خبر کوتاه از گوشه و کنار آذربایجان غربی در دوم اردیبهشت
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف در مسیر احیا
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان