Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:06:31 GMT

قاتل خاموش در زنجان جان یک نفر را گرفت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۸۹۲

قاتل خاموش در زنجان جان یک نفر را گرفت

زنجان - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: با وزش باد شدید و نقص کلاهک دودکش، بر اثر استنشاق مسمومیت با مونوکسید کرین یک شهروند زنجانی جان باخت و 10 نفر دیگر راهی بیمارستان شدند.

دکتر اصغر جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: فرد جان باخته یک خانم حدود 55 ساله و افراد دچار گاز گرفتگی را یک نوزاد 2 ماهه، 2 کودک سه و هفت ساله و هفت زن دیگر تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند را از علائم مسمومیت گاز گرفتگی ذکر کرد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس توصیه می شود برای پیشگیری از گاز گرفتگی، مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنند.
جعفری تاکید کرد: سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد نادرست است، زیرا شعله زرد، قرمز یا نارنجی نشانه کارکرد نامناسب است و بر این اساس باید دودکش باید به شکل H باشد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: در صورت مشاهده فر مسموم شده، در و پنجره هارو باز کرده، بیمار به هوای آزاد منتقل شود و از طرفیلباس‌های تنگ و یقه پیراهن بیمار رو آزاد کنند.
وی اضافه کرد: موارد خوراکی و آشامیدنی به فرد دچار گاز گرفتگی داده نشود و سپس با حفظ خونسردی با اورژانس تماس بگیرند و علت حادثه، تعداد مصدومین و آدرس دقیق رو به کارشناس مرکز پیام اورژانس اعلام کنند.
جعفری خاطر نشان کرد: بر این اساس به توصیه های کارشناسان اورژانس تا زمان رسیدن آمبولانس به دقت عمل کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون با اجرای طرح سلامت نوروزی فوریت های پزشکی استان زنجان 54 پایگاه شهری و جاده ای و یک اورژانس هوایی به سانحه دیدگان احتمالی امداد رسانی می کنند.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قاتل خاموش اورژانس بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند

مهران محسنی سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسوول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسوول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد
  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز