Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اگر از غرب دل کندیم یقینا اوضاع کشور به لحاظ اقتصادی بهتر خواهد شد گفت: نگاه به کشورهای شرقی مثل چین و روسیه برای تداوم تبادلات مالی و تجاری یکی از الزامات رونق تولید کشور در سال ۹۸ است. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: نمیتوان اثر تحریمها در سال 98 را بزرگ تصور کرد، واقعیت این است آن طور که دشمن تصور میکند تحریمها اثر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از انجا که اقتصاد ایران یک اقتصاد با ظرفیت بسیار بالاست، تحریمهای خارجی نمیتواند اقتصاد کشور را زمین گیر کند. توجه داشته باشید که  80 درصد اقتصاد به درون کشور وابسته بوده و تنها 20 درصد به مبادلات خارجی وابسته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه،  یقینا سال آینده صادرات کشور از 40 میلیارد سال 97 بیشتر خواهد شد، گفت: عمده صادرات  غیر نفتی کشور به مواد اولیه داخل وابسته است از این رو روند صادرات ما متوقف نخواهد شد و از این حیث تحریمها بر اقتصاد کشور موثر نخواهد بود.

نماینده سابق مجلس گفت: با این توضیحات و باور این نکته که تحریمها اثر چندانی بر اقتصاد کشور ندارند می‌توان به رونق تولید امیدوار بود.

وی تاکید کرد، باید به صورت گسترده از ظرفیت انسانی، سرمایه در دست  مردم، ظرفیت انرژی کشور و از همه مهمتر جوان نخبه کشور بهره برداری شود و این رمز تبدیل تهدید تحریم به فرصت تولید است.

به گفته مصباحی مقدم، در سال 97 با توجه به گرانی ارز واردات بدون صرفه شد و از طرف دیگر صادرات کشور به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرد. باید دقت کرد که  مردم تنها از ناحیه قیمت کالا دچار مشکل شدند و با کمبودی مواجه نشدیم. همچنین فراموش نکنیم که افزایش قیمت نیز ناشی از افزایش قیمت ارز بود.

وی با بیان اینکه، به عقیده بنده شعار  رونق تولید کاملا قابلیت تحقق دارد، گفت: امسال تولید پوشاک 38 درصد رشد و واردات 18 درصد کاهش یافته است. همین یک نمونه نشان میدهد مردم به استفاده از کالای ایرانی روی خوش نشان داده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشورهای ناحیه شرق مثل روسیه، چین و هند مبادلات خود با ایران را ادامه خواهند داد، گفت: مسیر تولید داخل باید مستغنی از نگاه به غرب  پیگیری شود.

مصباحی مقدم  ادامه داد، دولت ما بایستی ارتباطات سیاسی خود را با کشورهای شرق تقویت کند تقویت رابطه و نگاه به شرق یکی از قدمهای رونق  تولید در سال 98 است.

وی با بیان اینکه، متاسفانه یک تفکری از همکاری با روسیه و چین واهمه دارد و خیال میکند همواره باید در دامن غرب بود،‌ تاکید کرد،  منافع (ناشی از ارتباط با) امریکا و اروپا را باید همراه ضررها و وابستگی‌هایش دید. اگر از غرب دل کندیم یقینا اوضاع کشور به لحاظ اقتصادی بهتر خواهد شد.

"رونق تولید" در حد شعار نماند

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط واحد‌های تولیدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد های تولیدی واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد

رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار در سال، گفت: زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد.

به گزارش شانا به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت) در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران - اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تأمین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فی‌مابین را متحول کرد، از این رو در گام نخست برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهوری با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تأمین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به‌ویژه دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود سبب ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فی‌مابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف کرد و افزود: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان سبب پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تأکید و بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدهای خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • بیانیه انجمن اقتصاد ایران در مخالفت با تعطیلیِ پنجشنبه‌ها: به گوشه‌گیری و گسترش فقر رای ندهید!