Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی عصر دوشنبه در دیدار نوروزی و نشست کاری اعضای شورای شهر و شهردار جورقان اولویت‌های برنامه‌های عمرانی و فرهنگی این شهر را مورد بحث و بررسی قرار داد و تاکید کرد: جورقان به عنوان یکی از مبادی ورودی کلان شهر همدان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با ساماندهی بهینه از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تبیین این موضوع بابیان اینکه جورقان ورودی و دروازه همدان است و خدمات باید به گونه‌ای انجام شود که رضایت‌بخش باشد؛ خواستار اجرای یک طرح ویژه اقتصادی در این منطقه با توجه به شرایط ویژه این شهر به دلیل واقع شدن در ورودی شهر همدان شد.

وی گفت: اجرای کمربندی شهر جورقان که همواره یکی از اولویت‌ها برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است در کوتاه‌ترین محدوده زمانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شهری جورقان و لزوم توسعه خدمات شهری افزود: پروژه‌های استخر شنا و خانه کشتی جورقان از مواردی است که باید در سال ۹۸ عملیات اجرایی آن تسریع شود.

حاجی بابایی به ساماندهی شبکه فاضلاب جورقان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه سال ۱۳۹۷ آغاز شده و در سال ۱۳۹۸ باید به بهره برداری برسد.

نماینده مردم همدان همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر جورقان از ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی برخوردار است و باید مدیران استان و شهرستان همدان آن را به عنوان یک اولویت در نظر گیرند و این شهر باید به عنوان نگین ورودی شهر در منظر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بدرخشد.

وی بیان داشت: تحقق شعار رونق تولید را می‌توان در توسعه صنایع بومی شهرهایی مانند جورقان که به لحاظ موقعیت جغرافیایی وضعیت مطلوبی دارند و در مسیر تردد مسافران همدان و استان‌های غرب کشور قرار دارند، با برنامه ریزی مناسب در کوتاه‌ترین زمان شاهد بود.

کد خبر 4575549

منبع: مهر

کلیدواژه: رونق تولید مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال 1402

زهرا فلاحی کارشناس انرژی در رابطه با تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه اقتصادی مبتنی بر رشد بهره‌وری گفت: یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم در بخش انرژی، تمرکز بر توسعه اقتصادی مبتنی بر رشد بهره‌وری بوده است. همچنین رشد تولید نفت و گاز نیز نتیجه تلاش های متمرکز بر بهبود عملکرد و افزایش بهره وری تولید در صنعت است. دولت سیاست ها و اقدامات مختلفی را برای افزایش بهره وری و تولید در بخش نفت و گاز اعمال کرده است که تأثیر مثبتی بر رشد اقتصادی کشور داشته است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل کلیدی که به رشد بهره وری در صنعت نفت و گاز کمک کرده است، استفاده از فناوری و نوآوری پیشرفته است. اپراتورهای این بخش با سرمایه گذاری در فناوری و تجهیزات جدید توانسته اند کارایی را افزایش دهند، هزینه ها را کاهش دهند و قابلیت های تولید را افزایش دهند. این امکان را برای سطوح تولید بالاتر بدون نیاز به سرمایه گذاری اضافی قابل توجه فراهم کرده است که منجر به افزایش سودآوری و رشد اقتصادی می شود. یکی دیگر از جنبه های مهم بهبود عملکرد و بهره وری در صنعت نفت و گاز، تمرکز بر پرورش استعدادها و آموزش است. دولت با برنامه‌های آموزشی و ابتکارات آموزشی با هدف ارتقای مهارت‌ها و دانش کارکنان، تأکید زیادی بر ایجاد نیروی کار ماهر در این بخش داشته است. با سرمایه گذاری در سرمایه انسانی، این صنعت توانسته است کارایی عملیاتی را بهبود بخشد و رشد بهره وری را افزایش دهد.

این کارشناس انرژی با اشاره به تسهیل صدور مجوز جهت توسعه میادین نفت و گاز کشور به دست بخش غیردولتی و با سرمایه‌گذاری خرد مردمی گفت: دولت اقداماتی را نیز برای ساده‌سازی فرآیندها جهت توسعه میادین نفت و گاز به اجرا گذاشته است. تسهیل صدور مجوز جهت توسعه میادین نفت و گاز کشور به دست بخش غیردولتی و با سرمایه‌گذاری خرد مردمی وضعیت توسعه برداشت نفت و گاز نیز تداوم خواهد داشت. با کاهش بوروکراسی، حذف مقررات غیرضروری و بهبود هماهنگی بین ذینفعان مختلف، این صنعت توانسته است روان‌تر و کارآمدتر عمل کند. این منجر به زمان‌های چرخش سریع‌تر، کاهش زمان توقف و افزایش بهره‌وری کلی شده است. علاوه بر این، دولت در جذب سرمایه گذاری خارجی و مشارکت در بخش نفت و گاز فعال بوده است. ایران با همکاری با شرکت‌های بین‌المللی و بهره‌گیری از تخصص و منابع آنها توانسته است به رشد صنعت نفت و گاز خود سرعت بخشد. این مشارکت ها انتقال دانش، فناوری و بهترین شیوه ها را تسهیل کرده و منجر به بهبود کارایی تولید و عملکرد کلی می شود.

وی در پایان گفت: تمرکز بر بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری تولید در صنعت نفت و گاز، محرک اصلی رشد اقتصادی در ایران بوده است. با افزایش سطح تولید، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی عملیاتی، این صنعت توانسته است ارزش بیشتری برای اقتصاد ایجاد کند و رشد در سایر بخش ها را نیز تحریک کند. صنعت نفت و گاز به عنوان نقطه ثقل اصلی رشد اقتصادی کشور، تأثیر قابل توجهی را که بهره وری می تواند بر عملکرد کلی اقتصادی داشته باشد، نشان داده است.

دیگر خبرها

  • رونق اقتصادی این شهرستان نیازمند تقویت صنعت گردشگری است
  • ظرفیت‌های زیرساختی حمل و نقل در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي
  • جذب بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در همدان
  • رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی، محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال ۱۴۰۲
  • رشد بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی محور اصلی توسعه اقتصادی بخش نفت و گاز در سال 1402
  • تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان
  • جذب ۱۸میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در استان همدان
  • مبارزه بر سر چند هکتار برف
  • اجرای طرح ۶۰-۳۰ ویژه ایام نوروز
  • اجرای طرح ۶۰-۳۰ در محورهای ورودی استان همدان