Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:08:42 GMT

109 نقطه حادثه خیز در جاده های اصفهان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۹۶۳

109 نقطه حادثه خیز در جاده های اصفهان شناسایی شد

اصفهان- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان از شناسایی 109 نقطه حادثه خیز در این استان از ابتدای سال 93 تا 96 خبر داد.

فرزاد دادخواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس شاخصه های مد نظر وزارت راه و شهرسازی، از این تعداد 67 نقطه مورد تایید این وزارتخانه قرار گرفت و مقرر شد برای رفع آن از اعتبارات استانی و ملی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که با استفاده از اعتبارات استانی و ملی تاکنون 13 نقطه حادثه خیز برطرف شد، اظهارداشت: برای اجرای این طرح ها حدود 60 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان با اشاره به این که از بین بردن سایر نقاط حادثه خیز در جاده های استان در دست اقدام است و عملیات اجرایی آنها در سال آینده ادامه می یابد، اضافه کرد: در زمان حاضر اقدامات لازم برای ایمن سازی، آشکارسازی و نصب علائم هشدار دهنده برای این نقاط در حال اجراست.
وی بیان کرد: برای از بین بردن برخی از این نقاط احداث تقاطع غیر همسطح نیاز است و برای این که تردد در جاده های منطقه با محدودیت ترافیکی مواجه نشود، استفاده از تقاطع پیش ساخته در دستور اداره کل راهداری قرار دارد.
دادخواه همچنین با اشاره به آغاز طرح نوروزی این اداره کل گفت: در این طرح 750 راهدار، اپراتور ماشین آلات و پشتیبان با 550 دستگاه خودرو سبک و سنگین راهداری کار تامین امنیت 11 هزار و 500 کیلومتر راههای استان اصفهان را برعهده دارند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اوایل اسفند کار خود را برای استقبال از مسافران نوروزی آغاز کرد، گفت: در این مدت خط کشی، نصب نیوجرسی، نصب تابلوهای هشداردهنده و علائم راهنمایی و رانندگی در راه های استان انجام شد تا رانندگان به راحتی بتوانند به حرکت خود در جاده های استان ادامه دهند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و مرکزیت آن در کشور همواره با چالش سفر مواجه بوده است و امیدواریم با استقرار نیروهای راهداری در راه های شریانی و مواصلاتی اصفهان گشت زنی و بازرسی در راههای استان بتوانیم در کنار نیروهای انتظامی و هلال احمر زمینه تردد روان و آسایش و آرامش مسافران نوروزی در جاده های این استان را فراهم کنیم.
استان اصفهان دارای 11 هزار و500 کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
2093/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نقطه حادثه خيز جاده هاي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی محورهای مواصلاتی کرمانشاه برای تردد مسافران نوروزی۱۴۰۳

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح راهداری نوروزی در استان کرمانشاه از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و طرح راهداری نوروزی برای عبور ایمن، کاهش حوادث جاده‌ای و ارائه خدمات به گردشگران نوروزی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در قالب این طرح، روزانه ۴۹ اکیپ ثابت و سیار به‌صورت ۲۴ ساعته فعال خواهند بود و ۴۵۰ نیرو، ۴۸۱ دستگاه خودرو و ۴۶ باب راهدارخانه بصورت آماده‌باش فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درخصوص بخشی از اقدامات ایمن سازی محورهای استان توسط این اداره کل برای ایام نوروز، تصریح کرد: اجرای روکش آسفالت و چاله پرکنی، پاک سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، منظر آرایی راه‌ها، نصب و رنگ آمیزی نیوجرسی‌ها، تقویت و نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، شستشو و ترمیم علائم جاده‌ای و نصب دوربین‌های نظارت تصویری انجام شده است.

وی افزود: عملیات خط کشی در محورهای اصلی و شریانی، مخصوصاً بزرگراه کربلا و ایمن سازی؛ آشکار سازی نقاط پرحادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و بروز رسانی سیستم روشنایی در محورهای مواصلاتی از جمله فعالیت‌هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی این اداره کل در طول ایام اشاره کرد و افزود: فضاسازی تبلیغی با نصب بنر بر روی بیلبوردهای جاده‌ای و پل‌های عابر پیاده، اجرای پویش همراهان چشم به راهیم در مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا محور کرمانشاه به کنگاور، ارسال پیامک تبریک، تهیه و نشر موشن گرافی و کلیپ‌های مرتبط به صورت روزانه، طراحی و انتشار عکس نوشته با هدف آشناسازی مردم با خدمات راهداران در شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های تبلیغی این اداره کل می‌باشد.

کهریزی خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت راه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی از وضعیت ترافیکی و آب و هوایی در محورهای مواصلاتی اقدام می‌کند و کاربران جاده‌ای، مسافران می‌توانند برای آگاهی از وضعیت جاده‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

کد خبر 6057300

دیگر خبرها

  • ۳۹۴ سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای، راه‌های فارس را رصد می‌کنند
  • ۱۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های خراسان رضوی رفع نقص می‌شود
  • مرز رازی برفی است
  • اصلاح ۷۲۵ نقطه پرحادثه راه های کشور، طی ۱۰ سال گذشته بی نظیر بوده است
  • 30 گشت راهداری گلستان در طرح نوروزی فعال هستند
  • پویش چشم به راهیم در استان مرکزی آغاز به کار کرد
  • آماده باش وزارت راه برای ۱۷ میلیون سفر نوروزی
  • آماده سازی محورهای مواصلاتی کرمانشاه برای تردد مسافران نوروزی۱۴۰۳
  • ایمن‌سازی دو تقاطع مهم و حادثه‌خیز ازنا
  • ۱۳ اکیپ راهداری در جاده‌های غرب اصفهان فعال هستند