Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:21:39 GMT

109 نقطه حادثه خیز در جاده های اصفهان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۹۶۶

109 نقطه حادثه خیز در جاده های اصفهان شناسایی شد

فرزاد دادخواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس شاخصه های مد نظر وزارت راه و شهرسازی، از این تعداد 67 نقطه مورد تایید این وزارتخانه قرار گرفت و مقرر شد برای برطرف کردن این نقاط از اعتبارات استانی و ملی استفاده شود.
وی با بیان این که با استفاده از اعتبارات استانی و ملی تاکنون 13 نقطه حادثه خیز در راه های استان ابرطرف شد، اظهارداشت: برای اجرای این طرح ها حدود 60 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان با اشاره به این که از بین بردن سایر نقاط حادثه خیز در جاده های استان در دست اقدام است و عملیات اجرایی آنها در سال آینده ادامه می یابد، اضافه کرد: در زمان حاضر اقدامات لازم برای ایمن سازی، آشکارسازی و نصب علائم هشدار دهنده برای این نقاط در حال اجراست.
وی بیان کرد: برای از بین بردن برخی از این نقاط احداث تقاطع غیر همسطح نیاز است و برای این که تردد در جاده های منطقه با محدودیت ترافیکی مواجه نشود، استفاده از تقاطع پیش ساخته در دستور اداره کل راهداری قرار دارد.
دادخواه همچنین با اشاره به آغاز طرح نوروزی این اداره کل گفت: در این طرح 750 راهدار، اپراتور ماشین آلات و پشتیبان با 550 دستگاه خودرو سبک و سنگین راهداری کار تامین امنیت 11 هزار و 500 کیلومتر راههای استان اصفهان را برعهده دارند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اوایل اسفند کار خود را برای استقبال از مسافران نوروزی آغاز کرد، گفت: در این مدت خط کشی، نصب نیوجرسی، نصب تابلوهای هشداردهنده و علائم راهنمایی و رانندگی در راه های استان انجام شد تا رانندگان به راحتی بتوانند به حرکت خود در جاده های استان ادامه دهند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و مرکزیت آن در کشور همواره با چالش سفر مواجه بوده است و امیدواریم با استقرار نیروهای راهداری در راه های شریانی و مواصلاتی اصفهان گشت زنی و بازرسی در راههای استان بتوانیم در کنار نیروهای انتظامی و هلال احمر زمینه تردد روان و آسایش و آرامش مسافران نوروزی در جاده های این استان را فراهم کنیم.
استان اصفهان دارای 11 هزار و500 کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
2093/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استقبال از مسافران نوروزی اصفهان تامین امنیت راهداری و حمل و نقل جاده هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:‌ تعداد مسافر جابه جا شده (با صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال پیش از آن، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی، معاون حمل‌ونقل این اداره کل عنوان کرد: با بررسی جابه‌جایی مسافر طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص می‌شود که میزان جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ به تعداد یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر با ۲۰۲ هزار و ۷۲۶ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به مناطق مختلف کشور جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۶ درصدی روبرو بوده است.

این مسئول ادامه داد: تعداد ناوگان اتوبوسی ۱۲۹، مینی‌بوس۴۵۲ و سواری ۵۱۵ و وی آی پی ۸۵ دستگاه است.

به گفته وی، یک هزار و ۵۰۶ راننده کار جابه‌جایی مسافران را در استان انجام می‌دهند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۴.۶ درصدی داشته است.

رشد ۱۳ درصدی حمل بار

حسن محمدی، رئیس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز عنوان کرد: بار حمل شده با بارنامه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن بود که در مقایسه با سال پیش از آن (۱۰۵۱۸ هزار تن) حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بیشترین میزان حمل بار به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

همچنین از میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن کالای جابه‌جا شده، ۵۱۷۰ هزار تن محمولات معدنی و ساختمانی (۴۳ درصد)، ۲۴۲۸ هزار تن محمولات فلزی (۲۰درصد)، ۹۹۰ هزار تن مواد شیمیایی (۸درصد) و ۹۴۹ هزار تن محصولات کشاورزی (۸درصد) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری بوشهر