Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: به منظور مقابله با مشکلات ناشی از سیل احتمالی در نقاط مختلف استان، تمام اماکن ورزشی و بیش از 42 سالن ورزشی برای استفاده مردم در شرایط اضطراری در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمودرضا امیاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اداره کل آمادگی خود را برای مقابله با مشکلات ناشی از بارندگی و سیل احتمالی اعلام کرده و تمام اماکن ورزشی هرمزگان با هماهنگی ستاد ساماندهی مسافران نوروزی در مرکز و دیگر شهرستان‌ های استان در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: با توجه به پیش بینی بارندگی در روز‌های آینده و آبگرفتگی معابر یا سیلابی شدن بخش‌هایی ازهرمزگان، آمادگی لازم در تمام اداره‌ های ورزش و جوانان شهرستان‌ های استان برای مقابله با هر گونه سیل احتمالی اعلام شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: سازمان‌های مردم نهاد زیر مجموعه این اداره کل نیز برای کمک رسانی به هموطنان در صورت بروز مشکلات احتمالی و بارندگی‌های پیش بینی شده، آمادگی و هماهنگی لازم را داشته باشند.

** 28 محل برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در بندرعباس
اسامی 28 سالن ورزشی و مدارس شهر بندرعباس که برای اسکان اضطراری مسافرین و گردشگران نوروزی در بندرعباس در نظر گرفته شده اعلام شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر این استان گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص نوسان های جوی در بندرعباس سالن های مدارس نشاط، 12 فروردین، محبوبه دانش، حبیب ابن مظاهر، شهید دارا، شهید آوینی، ام کلثوم، امید ایران، نواب صفوی، جامعه الزهرا، اسداله رییسی، حضرت ابوالفضل، باقر العلوم، اقتداری، کوثر، شهید رجایی، شهید علیاس، سوم خرداد، شهدای نفت، شهید حقانی و سالن های تختی، حجاب، هندبال، والیبال، بستکتبال، بوکس و صخره نوردی آماده پذیرش مهمانان نوروزی است.
رضا برومند ادامه داد: مسافران نوروزی در زمان نامساعد بودن شرایط جوی می توانند از این اماکن پیش بینی شده استفاده کنند.

**آماده باش هرمزگان دربرابر حوادث سیلاب
به دنبال ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع سیل در برخی استان های جنوبی کشور از جمله هرمزگان، این استان به حالت آماده باش درآمد و بنادر غرب استان نیز به مقصد کیش تعطیل شد.
موج اول بارش شدید باران در هرمزگان روز جمعه دوم فروردین ماه آغاز شد و تا روز یکشنبه هفته جاری ادامه داشت و پیش بینی برای ادامه بارندگی درسطح استان شده است.
شدت بارندگی در برخی مناطق به گونه ای بود که سبب آبگرفتگی معابر، تگرگ، طغیان رودخانه های فصلی و مسدود شدن برخی مسیرهای ارتباطی شد و تردد در بنادر مسافری این استان متوقف شد.
از روز دوشنبه نیز هرمزگان به دنبال اخطاریه های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل و بارش شدید باران به حالت آماده باش کامل درآمده و تمام دستگاه های اجرایی در تمام نقاط این استان آماده امداد رسانی سریع در صورت بروز شرایط بحرانی هستند.
احتمال بارش شدید ووقوع سیلاب درحالی برای استان هرمزگان پیش بینی شده که علاوه بر جمعیت یک میلیون و700هزارنفری استان ، یک میلیون 63 هزار گردشگر نوروزی از 25 اسفند تا چهار فروردین وارد استان شدند که شماری از آنان هم اکنون در نقاط مختلف از جمله جزیره های کیش ، قشم و هرمز بسر می برند.
مسوولان استان نیز با برگزاری نشست های فوری به دنبال راهکار برای مقابله با سیلاب در نقاط مختلف شهرها و روستاها هستند زیرا برخی رودخانه های فصلی که از استانهای شمالی از جمله فارس وارد هرمزگان می شوند نگرانی برای مردم ایجاد کرده است.
این رودخانه ها طغیان کرده و از سمت داراب و فسا درسالهای گذشته هم وارد استان از جمله رودخانه شور و بندرخمیر و حتی موجب گرفتار شدن مردم درسیلاب و غرق آنان شده و خاطره غم انگیز درذهن مردم باقی مانده است.
استاندار هرمزگان گفت: با توجه به حضور شمار بسیاری از گردشگران در استان و شرایط آب و هوایی منطقه، باید تمام دستگاه های اجرایی هرمزگان تا پایان تعطیلات نوروز در آماده باش کامل باشند.
فریدون همتی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به بارندگی های اخیر در استان، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید آمادگی قابل قبولی برای مدیریت این شرایط داشته باشند.
وی با تاکید بر توجه مردم و گردشگران نوروزی به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران، افزود: همکاری مردم در مدیریت بحران بسیار مهم است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: باید از طریق سیستم پیامک، اطلاع رسانی به موقع توسط دستگاه های اجرایی به مردم انجام و تمامی کالاهای مورد نیاز باید به طور مرتب تامین و توزیع شود.

** شرایط ناپایدار جوی هرمزگان تا هشتم فروردین ماه ادامه دارد
اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: شرایط ناپایدار جوی استان تا پنجشنبه هشتم فروردین ماه ادامه دارد.
در این اطلاعیه آمده است: بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی نفوذ و فعالیت دومین موج ناپایدار بارشی را از بعدازظهر امروز دوشنبه به استان نشان می دهد که شرایط ناپایدار جوی استان هرمزگان تا اوایل صبح پنجشنبه هشتم فروردین تداوم خواهد داشت.
مرضیه سی سی پور کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا، شناورهای سبک و صیادی از فعالیت در محدوده خلیج فارس خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در بنادر استان اتخاذ شود.

** بنادر غرب هرمزگان تعطیل همچنان تعطیل است
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه و بنادر غرب هرمزگان گفت: با توجه به اخطاریه های هواشناسی و شرایط نامساعد جوی در محدوده دریایی غرب استان تا اطلاع ثانوی سفرهای دریایی از بندرهای آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش به صورت رفت و برگشت تعطیل است.
قاسم عسکری نسب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام سازمان هواشناسی امروز، شاهد یکی از هولناک ترین طوفان های دریایی در محدوده دریایی بنادر، سواحل و جزایر استان های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان خواهیم بود.
وی افزود: برای عبور از این طوفان، ناوگان دریایی هرمزگان در آماده باش کامل به سر می برد.
بنادر چارک و آفتاب مهمترین مبادی دریایی حمل و نقل مسافر و کالا به جزیره کیش است و در این ایام شاهد هزاران مسافر نوروزی است که قصد سفر به جزیره مرجانی کیش را دارند.
از طرفی برخی گزارشهای دریافتی حاکی از آن است که ناپایداری هوا و وزش باد شدید، طی چند روز اخیر موجب بروز مشکلاتی برای ورود گردشگران از مسیر دریایی شده بگونه ای که بسیاری از مسافران نوروزی دربنادر چارک و آفتاب برای بهتر شدن شرایط دریا و حرکت شناورها به مقصد جزیره کیش انتظار می کشند.

** مسافران نوروزی به اخطاریه و اطلاعیه ها توجه کنند
جانشین رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: مسافران نوروزی برای برنامه ریزی و انجام سفرهای خود به اخطاریه ها و اطلاعیه های این ستاد و همچنین هواشناسی استان توجه کنند.
رضا مدرس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 2 روز گذشته شاهد بی توجه ای برخی افراد به این اخطاریه ها و اطلاعیه ها که از طریق رادیو اعلام می شد بودیم که این برای خود مسافران و عوامل اجرایی و خدماتی مشکل ایجاد می کرد.
وی ادامه داد: وقتی بندری تعطیل می شود برای ایمنی سفرهای دریایی و سلامت خود مسافران است و انتظار می رود مردم از ازدحام در بندرها بپرهیزند.
وی اضافه کرد: بندر پل یک بندر خودرویی است و ازدحام تعداد فراوانی از مسافران برای سفر به جزیره قشم ممکن است پیامدهای ناخواسته به همراه داشته باشد.
جانشین رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران هرمزگان افزود: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و مواج بودن دریا در روزهای آینده احتمال بسته بودن بندرهای مسافری وجود دارد.
بنا به گفته مدرس، برخی افراد در شب گذشته با وجود اخطاریه های هواشناسی و منع تردد دریایی اقدام به تردد غیر مجاز در فاصله 2 مایلی ساحل کرده بودند که این اقدام آنان توان نیروهای امدادی را درگیر خود کرده بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: این گونه اقدام ها باعث می شود توان عملیاتی نیروهای امدادی برای کمک به نیازمند احتمالی کاهش یابد.
وی اظهار داشت: همچنین از افراد مستقر در محل های اسکان اضطراری خواسته شده این مکان ها را ترک کنند تا آماده سازی های لازم جهت اسکان اضطراری مجدد انجام شود.
مدرس در خصوص آمار افرادی که در مکان های پیش بینی شده برای اسکان اضطراری اسکان یافته اند هم گفت: این آمار امشب جمع بندی و فردا اعلام می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه بارشی که 2 روز گذشته بر فراز این استان فعال بود تا ساعت 16 و 30 دقیقه روز گذشته موجب بارش 49 و پنج دهم میلی متر باران در حاجی آباد، 33 و چهار دهم میلی متر در بستک، 25 و هفت دهم میلی متر در بندرعباس، 24 میلی متر در ایستگاه دریایی قشم، 21 و سه دهم میلی متر در بندر خمیر، 17 و هشت دهم میلی متر باران در رودان شد.
علیرضا صفا ایسنی ادامه داد: همچنین این سامانه موجب بارش 16 و هشت دهم میلی متر در میناب، 11 میلی متر در جزیره ابوموسی، 9 و سه دهم میلی متر در پارسیان ( گاوبندی)، پنج و سه دهم میلی متر در سردشت بشاگرد، 2 و هشت دهم میلی متر در سیریکف یک و پنج دهم میلی متر در جزیره سیری، 6 دهم میلی متر در جاسک، 6 دهم میلی متر در کیش، چهار دهم میلی متر در بندرلنگه و 2 دهم میلی متر باران در جزیره لاوان شد.
وی ادامه داد: براساس اخطاریه شماره یک اداره کل هواشناسی هرمزگان، در روزهای دوشنبه و سه شنبه وزش باد شدید جنوب شرقی (گاه بیش از 50 کیلومتر بر ساعت) موجب مواج و طوفانی شدن دریا (بیشتر مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس) خواهد شد و ارتفاع امواج دریا در این مناطق به افزون بر 180 سانتیمتر خواهد رسید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: با توجه به این اخطاریه احتمال تعطیل ماندن بنادر تعطیل و تعطیل شدن بندرهای مسافری فعال ، برای ایمنی سفرهای دریایی در روزهای آینده وجود دارد.
وی تصریح کرد: بنا به دستور استاندار تمام فرمانداران نشست فوری ستاد بحران در شهرستان تشکیل داده وبه همه اداره ها اعلام شده آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی سیل در منطقه خود داشته باشند.

** ایمنی سفرهای دریایی از مهمترین اولویت های سازمان بنادر است
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تعطیلی بنادر مسافری قشم ، بندرعباس و کیش به دنبال شرایط نامساعد جوی استان، گفت: ایمنی سفرهای دریایی از مهمترین اولویت های سازمان بنادر است.
الله مراد عفیفی پور در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: از مسافران و گردشگران درخواست می شود تا از تجمع در این بنادر خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای گذر از این طوفان سهمگین دریایی، ناوگان دریایی هرمزگان در آماده باش کامل به سر می برد.
عفیفی پور تصریح کرد: اقدامات لازم جهت مدیریت بحران در بنادر تجاری هرمزگان نیز انجام شده و تمام تیم ها در آماده باش هستند.
وی تاکید کرد: به دلیل افزایش بادهای شمال شرقی، از هر گونه فعالیت صیادی، غواصی و تفریحی در محدوده بنادر هرمزگان به طور جدی خودداری شود.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش اماكن ورزشي ستاد مديريت بحران هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز مدیریت بحران/ احتمال بارش بالای ۲۰۰ میلی‌متری بصورت نقطه‌ای در لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از ورود سامانه بارشی به استان و اعلان وضعیت هشدار سطح قرمز هواشناسی خبر داد.

 فرهاد زیویار ۲۶ اسفندماه در ستاد مدیریت بحران لرستان، از هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر بارش در سطح استان و ورود سامانه بارشی از ظهر دوشنبه ۲۸ اسفند تا اواسط چهارشنبه ۱ فروردین خبر داد.

وی با بیان اینکه احتمال بارش در سطح استان بیش از ۲۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است، افزود: به منظور جلوگیری از بروز خسارات و حوادث احتمالی، اولین و مهم‌ترین اقدام، اطلاع‌رسانی هشدارهای لازم از طریق رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان به مردم است.

 استاندار لرستان بر لزوم آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی تاکید و بیان کرد: با توجه به حضور مسافران نوروزی و جلوگیری از حوادث، دستگاه‌ها باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی در ادامه با تاکید بر جلوگیری از فعالیت گروه‌های گردشگری افزود: مردم استان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کرده و از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

زیویار گفت: ماشین ‌آلات راهداری، پلیس راه، هلال‌احمر، اورژانس طی این چند روز بصورت آماده‌باش باید در جاده‌ها و مناطق پرمخاطره حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار سطح نارنجی دریایی و جوی در استان بوشهر
  • هدایت افراد از اماکن آسیب‌پذیر در سیل احتمالی ۵ استان
  • نشست ستاد مدیریت بحران استان
  • هدایت اجباری افراد از اماکن آسیب پذیر در سیلاب احتمالی ۵ استان
  • پیش‌ بینی بارش ۱۰۰ میلی‌متری طی روزهای پایانی سال در کهگیلویه و بویراحمد
  • ارائه خدمات حمل و نقل دریایی به مسافران نوروزی در هرمزگان با ۶۰۷ شناور
  • آمادگی ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری در هرمزگان
  • هشدار قرمز مدیریت بحران/ احتمال بارش بالای ۲۰۰ میلی‌متری بصورت نقطه‌ای در لرستان
  • افزایش غیر رسمی ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت شناور‌های مسافری در بنادر هرمزگان
  • نظارت ویژه بر ایمنی سفرهای دریایی نوروزی در سال ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد