Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:06:08 GMT

آب 2 روستای حریم رودخانه الوند در قصرشیرین قطع شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۹۹۳

آب 2 روستای حریم رودخانه الوند در قصرشیرین قطع شد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه الوند، آب 2 روستای ' سید حاتم و سید احمد' که در مسیر این رودخانه قرار دارند به دلیل شکستگی خط انتقال، قطع شده است.

مراد علی تاتار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تمام دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران پای کار هستند و تلاش می شود که آب این روستاها وصل شده و تا این زمان در صورت نیاز آبرسانی سیار انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران با حضور مدیر امور آب و مدیر کل بحران استان کرمانشاه در قصرشیرین نیز تشکیل شد و هشدارهای لازم به تمامی روستاهای مسیل داده شد.
تاتار گفت: بازدید از روستاهای مسیل انجام شده و نسبت به جابجایی کانکس ها و منازل حریم رودخانه ها با توجه به ادامه بارش ها اقدام شده است.
فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون نیز تمامی دستگاه های عضو مدیریت بحران پای کار هستند و خوشبختانه دبی آب رودخانه الوند نیز به حالت ثابت درآمده و مشکل و نگرانی وجود ندارد.
وی از آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران و همچنین حضور نیروهای ارتش و سپاه در منطقه خبر داد تا در صورت نیاز خدمات رسانی کنند.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
بارش باران در استان کرمانشاه از 2 روز گذشته آغاز شده و تاکنون بارش بیش از 140 می متر باران در استان ثبت شده است.
3012/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آب شرب سيلاب قصرشيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز گذشته هواشناسی استان اصفهان هشدار سطح نارنجی را اعلام کرد، اظهار کرد: همزمان با این شرایط جلسه ستاد مدیریت بحران در استان اصفهان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ تیم امدادی در مناطق پرخطر در هنگام بارش‌های بهاری در حالت آماده باش قراردادیم، افزود: عوامل راهداری، هلال احمد، اورژانس، امداد خودرو و پلیس راه و راهور، ۱۱۴ شهرداری و دهیاری‌های استان در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارش‌های بهاری همرفتی است و بیشتر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این نوع بارش‌ها منجر به سیلاب‌های ناگهانی می‌شود و امکان ایجاد خسارت را نیز دارد.

شرق اصفهان توفانی است

وی با بیان اینکه وزش تندباد و گرد و خاک نیز در شرق استان اصفهان پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: هشدارهای لازم برای پیشگیری از خسارات ناشی از توفان ابلاغ شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه به دنبال فعالیت سامانه جوی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خساراتی را داشته است، ادامه داد: برای مثال وزش توفان در ۲۳ فروردین منجر به خساراتی به محصولات باغی و زراعی در کاشان شد.

وی اضافه کرد: همچنین بارش برف در ۲۳ فروردین ماه در فریدن و بویین دشت خساراتی را به باغات و مزارع وارد کرد، در ۵ فروردین نیز جاری شدن سیل و صاعقه در بخش دشتبال سمیرم و دیگر روستاهای این منطقه خساراتی را به درختان و همچنین سقف منازل وارد کرد.

صعود به ارتفاعات ممنوع

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به طی ۲ روز آینده صعود به ارتفاعات و به ویژه توسط دامداران به همراه دام ممنوع اعلام شده است، ادامه داد: همچنین پل‌های مقاطع آسیب پذیر نیز تخلیه از رسوبات شده و شرکت آب منطقه‌ای نیز ساماندهی رودخانه‌ها را در دستور کار داشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز در مناطق بارشی تقویت سیل بندها را بر عهده دارند، اضافه کرد: اداره راه هم در ۴۲ راهدارخانه، هلال احمر در ۴۴ پایگاه هلال احمر و اورژانس‌های اصفهان و کاشان نیز در ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار در حالت آماده باش هستند.

شیشه فروش با تاکید بر اینکه در مناطق شرق استان شاهد وزش تندباد هستیم، ابراز کرد: این امر می‌تواند منجر به کاهش میدان دید و وقوع تصادف شود که در این زمینه توصیه شده رعایت اصول ایمنی در این مناطق مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان پیش بینی شده است، ابراز کرد: در این زمینه نیز توصیه‌های لازم صورت گرفته است.

وقوع ۵ حادثه کوهستان در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش وقوع حوادث کوهستان در استان اصفهان در سال جاری گفت: از ابتدای سال ۵ مورد حوادث کوهستان را داشتیم که از جمله آن سنگ افتان از کوه‌ها است که در مناطق غرب شاهد این حوادث بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۲ حادثه در چهارکوه دهق داشتیم که دختری جوان فوت شده بود و مردی نیز در غار دچار مشکل شده بود، اضافه کرد: همچنین در ارتفاعات لاتاری در اطراف مرق فردی سکته کرده و جان باخته بود و در ارتفاعات آبشار سمیرم نیز دختر ۱۴ ساله به دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای سال نیز ۵ مورد حادثه غرق شدگی در استان اصفهان گزارش شده است، ابراز کرد: از این تعداد سه فوتی گزارش شده است که ضروری است نسبت به ایمن سازی ۳ هزار استخر کشاورزی توجه ویژه صورت گیرد و همچنین رودخانه‌ها و سدها محل ایمنی برای شنا نیست.

کد خبر 6079900

دیگر خبرها

  • سیل باعث تخلیه ۳ روستای جنوب استان کرمان شد
  • صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!
  • صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد
  • ۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند
  • جزئیات واژگونی لودر راهداری و فوت ۳ نفر در سیستان و بلوچستان
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • لودر راهداری بر اثر بی‌احتیاطی کارگران واژگون شد نه سیل
  • آغاز بارش‌های باران در استان کرمان
  • هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان
  • هشدار قرمز هواشناسی برای استان بوشهر