Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان»، استاد حوزه علمیه قم، با توجه به مهم ترین اتفاق سیاسی سال 97 در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا بیان کرد: از نظر من رسیدن انقلاب به چهل سالگی و اینکه مقام معظم رهبری بیانیه مفصلی را منتشر کردند که من روی آن کار کردم، می تواند مهم ترین اتفاق سیاسی سال 97 باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر "FATF" و "پالرمو" بحث روز است و تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام می تواند در آرایش سیاسی دنیا تاثیرگذار باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه به‌رغم انتقادهایی که به دولت وارد شده بود اما پیروزی هایی هم داشته، بیان کرد: دولت تلاش های فراوانی برای رفع مشکلات انجام داده است به خصوص در زمینه ارز و دلار که توانست آن را کنترل کند.

غرویان عنوان کرد: به نظر من اگر این سیاست ها وجود نداشت ممکن بود فشار اقتصادی و افزایش قیمت دلار به یک بحران شدید اجتماعی تبدیل شود. در حال حاضر اوضاع به طور نسبی کنترل شده است اما باید بهتر از این شود.

وی بیان کرد: باید روابط ما با دنیا اصلاح شود. مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه سنگینی را در خصوص FATF و کنوانسیون های بین المللی بر دوش دارد. باید کاری کنیم وضعیت معیشت مردم بهتر و عزت مردم ایران حفظ شود.

غرویان در پیام نوروزی خود خطاب به مردم بیان کرد: کسانی که این همه هجمه به دولت وارد می کنند، اگر قدرت دست‌شان بود و این میزان هجمه داشتند قطعا نمی توانستند به درستی اهداف خود را پیش ببرند. به فرموده امام خمینی اگر ما باهم باشیم هیچ کشوری نمی تواند، به ما مسلط شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محسن غرویان نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شائبه خداحافظی احمد جنتی؟

با توجه به اینکه هنوز در شورای نگهبان به‌عنوان دبیر آن حضور دارد و هنوز هم همان نقش‌آفرینی پررنگ در این نهاد به او نسبت داده می‎شود، اتخاذ چنین تصمیمی مبنی بر خداحافظی با عالم سیاست در سن ۹۷ سالگی از سوی او رخ نداده است، مگر اینکه به‌زودی از ادامه حضور در شورای نگهبان به‌عنوان مشهورترین حضورش در فضای سیاسی نیز کناره‎گیری کند.

به گزارش هم میهن، شاید اگر فضای سیاسی کشور در موقعیت مناسب‌تری بود، رخوت و سکون گریبانگیرش نشده بود و مفهوم رقابت و کنشگری سیاسی در این روز‌های کشور به همان مفهوم اصطلاحی و درستش تعریف می‎شد (نه همراه با، اما و اگر‌های فراوان)؛ از جمله خبر‌های مهم انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری، ثبت‌نام نکردن احمد جنتی بود؛ خبری که علت اتخاذ چنین تصمیمی را از سوی جنتی مشخص نکرده و توضیحی در این زمینه نداده است، اما می‎توانست در صورت وجود وضعیت سیاسی فعال و غیرمنفعل، سوژه خوبی برای تحلیل‎‎هایی مبنی بر اثرگذاری‎ این تصمیم و پیش‎بینی‎ها از آینده آن در بسیاری از محافل سیاسی و رسانه‎ها باشد.

این روزنامه اصلاح‌طلب سپس نوشته است: این خبر از چند جهت حائز اهمیت است؛ اول، جنتی از جمله چهره‎های همیشگی مجلس خبرگان رهبری بوده و در همه ادوار پنج‌گانه آن حضور داشته است و حالا در این دوره تصمیم بر نیامدن گرفت.

دوم، این نیامدن با توجه به اینکه جنتی پیش از این نیز از سمت امام جمعه تهران، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کناره‌گیری کرده بود؛ شائبه خداحافظی با دنیای سیاست را به میان می‎آورد، اما با توجه به اینکه هنوز در شورای نگهبان به‌عنوان دبیر آن حضور دارد و هنوز هم همان نقش‌آفرینی پررنگ در این نهاد به او نسبت داده می‎شود، اتخاذ چنین تصمیمی مبنی بر خداحافظی با عالم سیاست در سن ۹۷ سالگی از سوی او رخ نداده است، مگر اینکه به‌زودی از ادامه حضور در شورای نگهبان به‌عنوان مشهورترین حضورش در فضای سیاسی نیز کناره‎گیری کند.

دیگر خبرها

  • مذاکره ایران و آمریکا پیش از انتخابات از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • مذاکره ایران و آمریکا در شرایط انتخاباتی از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • دولت آمریکا در حال تغییر سیاست خود در قبال اوکراین است
  • عکس جدیدی از علی نصیریان که باورش سخت است
  • افزایش دو درصدی تماس‌ها به ۱۱۰ نسبت به سال گذشته
  • شائبه خداحافظی احمد جنتی؟
  • راز انتقادات آمریکا از اسرائیل
  • علی ربیعی: در ایران امروز همه سیاستگذاری‌ها امنیتی شده است
  • بیش از ۹۰ درصد کارفرمایان ما کارگران دیروز هستند / تصمیم گیری‌ها در سازمان تامین اجتماعی در محیط سالم و شفاف اتخاذ شود
  • «از نظر سیاسی بی ضرر» ۶۳۵ میلیون و «ما هم مردمی بودیم» ۲۰۶ میلیون فروخت