Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@23:49:12 GMT

صداهای مشکل ساز خودرو کدام اند؟

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۱۱۵

در هنگام رانندگی گاهی صداهایی از بخش‌های مختلف خودرو شنیده می‌شود که ممکن است علائمی از خرابی قسمت‌های حساس و مهم خودرو باشند. آفتاب‌‌نیوز : تصور کنید در آرامش کامل در حال رانندگی هستید که صدای عجیبی از موتور خودرو می‌شنوید در چنین موقعیتی دو نوع راننده وجود دارد، راننده اول به این صدا حساس می‌شود و خودرو را در سریع‌ترین زمان ممکن به یک تعمیرکار نشان می‌دهد و راننده دوم با بی اعتنایی امیدوار است اوضاع خود به خود به حالت عادی برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مطلب درباره صداهایی را که از خودرو شنیده می‌شود و نباید آن‌ها را نادیده گرفت به شما هشدار می‌دهیم:
صدای سائیدگی چرخ دهنده‌ها هنگام تعویض دنده:
صدای جیغ یا سوت مانند تعویض دنده یعنی سیستم انتقال قدرت خودرو خوب کار نمی‌کند اگر هنگام تعویض دنده صدایی شبیه جیغ یا ساییدگی شنیدید، حتماً تا خرج سنگینی روی دست شما نگذاشته، به تعمیرگاه مراجعه کنید خوشبختانه امروزه به کمک دستگاه‌های دیجیتالی، مشکل گیربکس قابل تشخیص است و اگر زود مراجعه کنید جلوی هزینه‌های بیشتر را می‌گیرید. 
سر و صدا از داخل موتور:اگر این صدا را شنیدید، نشانه این است که تسمه تایم نیاز به تعویض دارد در اینجا این سوال بوجود می‌آید که آیا می‌توانیم خودرو را به حال خود رها کنیم و یا باید همان موقع به تعمیرگاه مراجعه کنیم؟

اگر شما برنامه زمانبندی مشخصی برای تعمیر خودروی خود دارید، بگذارید سر زمان مقرر آن را تعویض کنید، اما برای اطمینان و برای اینکه مطمئن شوید خسارتی به خودرو وارد نمی‌کند، می‌توانید آن را به یک تعمیرکار نشان دهید. 
صدای سوت از موتور:اگر به همراه صدا، درجه حرارت خودرو بالا می‌رود، به نظر می‌رسد که فن خودرو درست کار نمی‌کند و این باعث می‌شود موتور خودرو بیش از حد گرم شود اغلب این مشکل ناشی از نشت آب داخل رادیاتور و یا پمپ آب است که موجب می‌شود آب رادیاتور کم شود مزیت این سر و صدا این است که شما هر چه زودتر مطلع می‌شوید و قبل از آسیب به قسمت‌های دیگر، نسبت به تعمیر آن اقدام می‌کنید. 
صدای اصطکاک و سایش هنگام ترمز کردن:هنگامی که بعد از هر ترمز سر و صدایی می‌شنوید، بلافاصله خودرو خود را به یک مکانیک نشان دهید فرکانسی که از ترمز شما می‌آید می‌تواند عوامل مختلفی مانند لنت، ساخت و مدل خودروی شما بستگی داشته باشد. 
صداهای عجیب از سایر قسمت‌ها:گاهی اوقات تعویض نکردن برخی قطعات کوچک موجب می‌شود تا به اجزای اصلی موتور خودرو شما آسیب برسد و وسایلی مانند پیستون‌ها از کار بیفتند می‌توانید با چکاب ماهانه خودروی خود، از این خسارات بزرگ جلوگیری کنید.
در انتها باید بگوییم که اگر از خودروی خود صداهای عجیب و غریب می‌شنوید، آخرین چیزی که باید انجام دهیم این است که ان را نادیده بگیرید بهترین راه برای محدود کردن هزینه‌های تعمیر، نگهداری منظم و هوشیاری است که با سرعت عمل همراه شود.
منبع: میزان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بیخ گوش استقلال گذشت/ بازیکنان تمرکزشان را از دست دادند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هاشمی نسب پس از پیروزی سه بر دو تیمش برابر شمس آذر قزوین گفت: می دانستیم بازی سختی داریم، سه گل به ثمر رساندیم و در دقایق پایانی تمرکزمان را از دست دادیم اما اتفاقاتی افتاد که خدا دوست مان داشت و خطر از بیخ گوشمان گذشت، با بچه ها صحبت کردیم راحت می توانستیم نتیجه را واگذار کنیم، در دقایقی از بازی بی تجربگی کردیم اما جایگاهی که لایقش بودیم پس گرفتیم و به صدر برگشتیم. حق نداریم اشتباه کنیم و حتی ثانیه ای از بازی غافل شویم چرا که تیم این همه هوادار و عاشق دارد.

وی ادامه داد: نزدیک بود بازی را از دست بدهیم، جذابیت فوتبال به همین است، شمس آذر تلاش خوبی کرد، هیچ موقعیتی به شمس آذر ندادیم، این تیم در ضدحمله خطرناک است ولی متاسفانه ۱۰ دقیقه پایانی به خیر گذشت. به بچه ها تبریک می گویم شجاعانه جنگیدند و برنده از زمین خارج شدیم، از هواداران تشکر می کنم و خدا را شاکریم که خوشحال آنها را به خانه هایشان برگرداندیم. امیدوارم این روند تا هفته های پایانی ادامه داشته باشد و آنها را در پایان فصل با جام خوشحال کنیم. با کمبود بازیکنانی که داشتیم دست تک تک بازیکنان را می بوسم. بیشتر از ۲۴ ساعت حق خوشحالی نداریم و برای هفته بعدی آماده می شویم.

وی درباره تعویض ماشاریپوف گفت: هفته قبل که نکونام کنار خط بود ترس از مصدومیت ماشاریپوف باعث تعویض او شد، او بازیکن بین المللی است با ازبکستان فشار زیادی تحمل کرده، استراحت نداشته و هفته قبل خواسته خودش برای تعویض بود. سرمربی صلاح دید این بازیکن تعویض شود، این را می توانید از نکونام بپرسید.

مربی استقلال در پاسخ به این سوال که ۱۰ دقیقه پایانی تمرکز را از دست دادید و برای اینکه تمرکز بماند و استقلال به خواسته اش برسد چه برنامه ای دارید، گفت: جدا از کار فنی، ذهن بازیکنان باید آماده باشد. استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی در آن بازی کردند. بازیکنان استقلال باید این موضوع را بدانند استقلال سال های سختی را پشت سر گذاشته هواداران مستحق استرس نیستند، حرف و حدیث به دنبال استقلال زیاد است اما می جنگیم و مبارزه می کنیم و این در وجود بازیکنان ما رفته است و مقابل همه چیز می ایستیم. از کاظمی هم تشکر می کنم داوری خوبی انجام داد اما با همین داور بازی را واگذار کردیم و دنبال بهانه نیستیم و امیدوارم عدالت برای همه تیم ها یکسان باشد.

هاشمی نسب در خصوص داوری این دیدار هم و این که سعید دقیقی هم معتقد بود پنالتی نبود، گفت: داور خیلی قوی سوت زد، شاید روی صحنه پنالتی که پنالتی بوده یا نه داور باید نظر دهد اگر هم پنالتی گرفته نشده بود عمدی در کار نبود و صحنه پنالتی استقلال را ندیدم که نظر بدهم امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود و تیمی که مستحق برد است به حقش برسد.

وی در خصوص غیبت سیلوا هم گفت: سیلوا پیچیدگی پا دارد و بعید می دانم حتی به بازی تراکتور برسد اما آرمین سهرابیان به بازی تراکتور خواهد رسید.

کد خبر 6082819

دیگر خبرها

  • آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!
  • خطر از بیخ گوش استقلال گذشت/ بازیکنان تمرکزشان را از دست دادند
  • ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز
  • ناراحتی مهاجم پیکان از اقدام عنایتی
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود
  • کدام دستاوردها و تجهیزات دفاعی در رژه روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • کدام دستاوردها و تجهیزات دفاعی در مراسم رژه روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • کشف گازوئیل قاچاق در سمنان